A hatékony lead generálás titkai – Így kezdj hozzá!

Lead generálás lépésről-lépésre
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Ma már számos lehetőségünk van arra, hogy a potenciális vásárlóinkat közelebb hozzuk vállalkozásunkhoz, ezek közül az egyik leghatékonyabb pedig a lead generálás.

Minden fejlődni akaró vállalkozás alkalmazza a lead generálás technikáját, hiszen a hatékony és kiszámítható ügyfélszerzés egyik nagyszerű eszköze.

Persze nem mindegy, hogy hogyan csinálod.

Mivel ez egy igazán hosszú távú eleme a marketing stratégiádnak, így akár fél-egy év is eltelhet, mire validálhatod az ötletedet. Emiatt pedig elképesztően fontos, hogy megfelelő tervezéssel fogj neki a lead generálásnak.

Pontosan ebben fogok most Neked segíteni.

Tartalomjegyzék:

  1. Mi az a lead generálás?
  2. Hogyan illik bele az inbound marketing folyamatokba a lead generálás?
  3. Ezekre figyelj oda lead generálás közben.
  4. Lead generálás 5 lépésben – Kezdj hozzá még ma!

Mi az a lead generálás?

Ahhoz, hogy értelmet nyerjen a lead generálás kifejezés először is tisztáznunk kell azt, hogy mégis mit értünk lead alatt.

Mi a lead jelentése?

A lead egy angol (szakmai) kifejezés, melyet magyarul érdeklődőnek szoktunk fordítani.

A lead tehát egy olyan személy (vagy B2B marketing esetében egy másik cég), aki valamilyen módon érdeklődését fejezte ki az iránt, amit Te tudsz nyújtani.

Az lényegtelen, hogy az általad kínált dolog egy termék vagy egy szolgáltatás, mert ilyenkor még nem történik tényleges pénzügyi tranzakció.

És ezt azért fogalmaztam így, mert a marketingben úgy tekintünk egy ilyen feliratkozási folyamatra, mint az első tranzakcióra egy új potenciális vásárlóval. A tranzakció során viszont nem pénzt cserélünk valamire, hanem információt és időt (ezt adja a feliratkozó) valami hasznos anyagért cserébe (ezt adjuk mi).

És most hogy ezt tisztáztuk, nézzük meg mi az a lead generálás.

Mi a lead generálás jelentése?

A lead generálás során a potenciális érdeklődőket a vállalkozásod felé tereled és rávezeted őket arra az útra, aminek a végén a terméked/szolgáltatásod található.

Lead generálás lehet az is, ha valaki ajánlás útján jut el hozzád vagy nyomon követi a Facebook aktivitásodat, mígnem egyszer csak vásárlód lesz. Ez is egy jó dolog, de ez nem kiszámítható, erre nem lehet alapozni a vállalkozásod marketingjét.

A cél az, hogy a lead generálás egy tudatos és kiszámítható folyamattá váljon és ezáltal előre meghatározott módon szállítsa hozzád az új érdeklődőket.

A folyamat egyik legjobb és legfontosabb része, hogy itt nem Te kezdeményezed a kapcsolatot a potenciális érdeklődőkkel, hanem ők veled.

A Te szereped csupán annyi, hogy a weboldaladra – vagy még jobb, ha az erre kialakított landing oldalra – tereled az érdeklődőket, akik az ígéretesnek tűnő csalidért cserébe megadják az email címüket. Mivel ők engedélyezik a további emailek elfogadását tőled, és önként “kerülnek bele” a folyamatokba, így sokkal könnyebb lesz nekik bármilyen szolgáltatást vagy terméket eladni a későbbiek során.

Mivel a lead generálás egy cserével kezdődik – lead magnet-ért cserébe email cím – így fontos, hogy ez a csere mindkét fél számára értékes legyen (erről még nemsokára beszélünk).

A lead generálás során olyan új embereket hozol be a vállalkozásodba, akik potenciális vásárlók a vállalkozásod számára. Őket szakmai nyelven “hideg” érdeklődőnek hívjuk, akikből szépen lassan “meleg” érdeklődőt formálhatsz majd. Ők már jó eséllyel készen állnak arra, hogy kinyissák a pénztárcájukat és nálad hagyjanak egy kisebb összeget. Ez a lead “gondozás” folyamata, ami már egy következő lépés.

Most már tisztáztuk tehát, hogy mégis mi az a lead és a lead generálás folyamatát is megismerted, jön az égető kérdés.

“Oké, de hogyan kezdjek neki?”

Ne aggódj, mutatom!

A lead generálás legyen a stratégiád része

A legrosszabb amit tehetsz, hogy nekiesel és pár óra alatt elkészítesz egy csalit, aztán pedig várod a feliratkozók tömkelegét.

Ahogy az online marketing összes területén úgy itt is fontos a tervezés, hiszen ha rossz embereket hozol be, akkor szó szerint semmi hasznod nem származik majd belőlük. Ha igazán nagy hasznot szeretnél elérni a lead generálás használatával, akkor egy nagyobb stratégia részeként kell azt használnod (máshogy nincs is értelme).

Ez pedig nem más, mint az inbound marketing.

Inbound marketing elemei

“Szuper, még egy szakmai fogalom…” – gondolhatod.

Ne aggódj, mindjárt összeáll a kép!

Az inbound marketing lényege, hogy az érdeklődőt nem reklámokkal, hideghívással vagy spammel “zaklatjuk”, hanem értéket nyújtva hívjuk fel magunkra a figyelmét. Ennek ellentéte az outbound marketing, azaz a klasszikus stratégia.

Outbound marketing esetében megkeressük a célközönséget és megszakítjuk őket a szokásos folyamataikban (gondolj például a reklámokra egy film közben), míg az inbound stratégia alkalmazásakor olyan hasznos tartalmakat készítünk, ami a célközönségünket érdekelheti és megvárjuk, míg ők találnak ránk (például Google kereséssel).

Az inbound marketing tehát maga a stratégia, amely során arra alapozunk, hogy még azelőtt megszerezzük a potenciális vásárlónk figyelmét (és elnyerjük a bizalmát), mielőtt a konkurenseinkkel szemben árversenybe kellene bonyolódnunk.

A lead generálás megtervezésének lépései

1. Tudd, kinek akarsz eladni!

Egy profi lead generáló folyamat felépítése minden esetben azzal kezdődik, hogy beazonosítod az ideális vásárlóidat.

Őket szakmai nyelven buyer personának hívjuk és lényegében akárhány ilyen perszónát fel tudsz vázolni (valószínűleg a legtöbb vállalkozáshoz hasonlóan Te is olyan 3-5 környékén állsz majd meg).

Nekünk például így néz ki az egyik buyer personánk.

Buyer Persona BOOM Marketing példa

Azért kell először átgondolnod és részletesen is felvázolnod, hogy kiket akarsz behozni, mert nagyon könnyű mellényúlni.

Nagyon leegyszerűsítve azokat kell megtalálnod:

  • akiknek megoldást nyújthatnak a Te termékeid/szolgáltatásaid
  • és akik hajlandóak is fizetni ezért a megoldásért

Ezt jól jegyezd meg, mert a kettő nem megy egymás nélkül.

Egy nagyon egyszerű példa erre a luxuscikkek piaca. Hiába akarok én vadiúj Rolls-Royce-t venni, ha nincs százmillióm egy kocsira, akkor egyszerűen nem vagyok potenciális vásárló.

Az első és legfontosabb lépés tehát, hogy vázold fel magadnak hogy kik a Te igazi buyer personáid! Ehhez találsz is segítséget ebben a korábbi cikkemben.

2. Dolgozd ki a vásárlói útvonalat is!

A buyer personákról sokan beszélnek, de jó eséllyel Te sem hallottál még korábban a vásárlói útvonalakról.

A vásárlói útvonal (vagy angolul buyer’s journey) segít megérteni a potenciális vásárlóidat, egészen pontosan hogy ők milyen kérdéseken és kétségeken mennek végig azelőtt, hogy vásárolnának.

Vásárlói útvonal

Ha ezt kidolgozod, akkor már előre tudhatod, hogy melyik szakaszban milyen információra lesz szüksége az érdeklődőnek. Így pedig Te lehetsz az, aki jókor, jó helyen válaszolja meg az ő égető kérdéseit.

A vásárlói útvonalakról is írtam már korábban egy cikket, érdemes átfutnod.

Ez tehát a buyer personákhoz hasonlóan szintén egy kötelező eleme a lead generáló folyamataid megtervezésének, mert ha tudod, hogy milyen kérdések és kétségek merülnek fel a vásárlás során, akkor reagálni is tudsz azokra.

És pontosan itt jönnek képbe a lead magnetek.

3. Tervezd meg a lead magneted!

A lead magnet (magyarul lead mágnes vagy csali) lényegében bármi lehet, ami képvisel akkora értéket, hogy az olvasóid jó eséllyel megadják érte az elérhetőségüket – ami általában csupán egy e-mail cím és egy név szokott lenni. Nyugi, ez nem olyan átverős “csali”… egyszerűen csak nincs jobb magyar szó erre a kifejezésre.

Lead magnetekkel sokféle formában találkozhatunk, de a leggyakoribb kétségkívül az ingyenesen letölthető pdf/e-book. (A cikk második felében a többi formátumról is olvashatsz.)

Facebook ebook lead magnet minta

Ezeket a csalikat minden esetben egy cél elérése érdekében hozzuk létre… ez pedig nem más, mint a lead generálás.

És hogy miért kiemelten fontos az ütős lead magnet?

Gondolom egyetértünk abban, hogy manapság már senki nem iratkozik fel önszántából minden egyes hírlevél listára ami csak szembe jön vele… és pontosan itt jön képbe a lead magnet.

Már csak úgy tudsz eredményesen listát építeni (akár e-mail, akár chatbot listáról beszélünk), ha felajánlasz egy igazán hasznos csalit, ami a célközönséged számára elég nagy értéket képvisel ahhoz, hogy megadják érte az e-mail címüket.

“Én bevételt akarok, nem e-mail címeket…” – gondolhatod.

Ne aggódj. Annak ellenére, hogy egy csali letöltésekor nem történik pénzügyi tranzakció, igenis vásárlásként tekintünk erre a konverzióra is.

Sőt, gyakran értékesebb egy csali letöltő, hiszen ő az elérhetőségével és az idejével fizet az ingyenes anyagért, ami a legtöbb embernek többet ér, mint pár száz forint.

A lead magnet tehát az első olyan igazi pont, ahol a lézengő látogatókból komolyabb érdeklődőt tudsz faragni.

Ez az első igazi tranzakció a kapcsolatotok során, ezért is kell sokkal több értéket adnod annál, mint amire bárki is számítana.

Éppen ezért a csalid lesz a lead generáló folyamat lelke, hiszen az első benyomás az online marketingben is renteget nyom a latba.

A lead generálás alapja – így építs ütős folyamatot

1. Határozd meg hogyan segítesz

Ahogy korábban is említettem már, a csali készítés legelső lépése az, hogy tudd kit szeretnél elérni és bevonzani.

Sokan elkövetik azt a hatalmas hibát, hogy túl sok embert szeretnének elérni egy csalival, ezért egy általános témát dolgoznak fel… pedig pont az ellenkezőjére kell törekedned.

Meg kell találnod azt a speciális problémát, ami aktuális lehet azoknak (és csak nekik), akiket el szeretnél érni. Ha ez megvan, akkor nincs más dolgod, mint segíteni nekik megoldani ezt a problémát.

Gondolod hogy ismered a buyer personádat?

Én például nem írhatok csalit a Facebook hirdetésekről, mert az egy akkora téma, amit egy több száz oldalas e-bookban sem lehetne rendesen átadni.

Mi hát a megoldás?

Egyszerű… pontosan meghatározom kit szeretnék bevonzani.

Ha azokat szeretném elérni, akik ki akarják szervezni a Facebook hirdetéseik kezelését, akkor csinálnék egy e-bookot arról, hogy hogyan találd meg a tökéletes marketing ügynökséget.

Ha azokat szeretném elérni, akik maguk kezelik a hirdetéseiket és szeretnének jobb eredményeket, akkor egy Facebook hirdetési tippekről szóló e-bookot írnék meg (amit már meg is csináltam). 🙂

Ne feledd, hogy ez az első komolyabb találkozási pont közted és a leendő vevőd között, így mindenképpen olyan minőségű anyagot kell adnod, ami passzol a márkádhoz.

Prémium kereskedőként például nem lökhetsz oda egy 10 mondatos formázatlan Word doksit, mert az azt a hatást kelti majd, hogy itt nem foglalkoznak a minőséggel.

És hogy mégis hogyan kell jó lead magnet-et készíteni? Mutatom!

2. Találd ki a USP-t

A USP-t (Unique Selling Proposition) magyarul talán egyedi értékesítési ajánlatként lehetne lefordítani.

Ezt minden egyes terméknél és ajánlatnál érdemes meghatározni, mert ez lesz az a fő ígéret, mely segítségével leginkább el tudod adni az adott terméket.

Magyarul: a USP egy adott ajánlat legvonzóbb tulajdonsága lesz.

Hogy példánál maradjunk: a Facebook hirdetéses e-bookunk USP-je az, hogy megtudhatod hogyan épülnek fel az igazán profi FB hirdetések.

Ez már önmagában is elég ütős ajánlat (főleg ingyen), de ha még alátámasztom azzal, hogy nem hasraütésszerűen találtuk ezeket ki, hanem 100.000+ hirdetés kielemzésével kaptuk meg a számokat, akkor már tényleg visszautasíthatatlanná válik.

Lead generálás visszautasíthatatlan ajánlat

Akkor jó egy lead magnet, ha egy igazán specifikus probléma megoldására ad ígéretet. Ez lesz a csalid USP-je.

Lead magnetnél olyan problémában gondolkozz, ami már jelenleg is foglalkoztatja a célközönségedet.

Ez nagyon fontos, hiszen itt még nem ismernek téged olyan jól az olvasók, nincs kialakult kapcsolat köztetek, ezért érdemes olyan problémát keresni, amivel nem kell túl sokat győzködnöd az embereket.

3. Adj egy ütős címet a csalidnak!

Ha az első és a második lépést is gondosan elvégezted, akkor ez már simán menni fog, ugyanis a csali címét általában az előző pontban meghatározott USP adja majd.

Ha biztosra akarsz menni, akkor ülj le és találj ki legalább 4-5 címet, aztán ezek közül válogass (akár segítséget is kérhetsz a döntés során).

4. Válaszd ki az ideális formátumot

Talán meglepő, de ez a tervezés legutolsó lépése.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy az egész folyamat tervezése elején eldöntik, hogy “én márpedig e-bookot fogok írni”. Ezzel viszont az a gond, hogy manapság már annyi remek formátum létezik, hogy a Te csali ötletedhez lehet jobban illik valamelyik másik csatorna.

Ezt leginkább a témád és a célközönséged fogja meghatározni, de alapvető dolog például, hogy az emberek többsége jobban szereti a videót, mint a szöveget. Kényelmesebb és gyorsabb is fogyasztani.

Vannak viszont olyan témák, melyeket érdemes lehet írott formában feldolgozni.

Én például azért írtam e-bookot, mert azonnal felhasználható tanácsokat akartam átadni a hirdetés készítéssel kapcsolatban és úgy gondoltam, hogy jó eséllyel sokan újra és újra végigfutják majd egy-egy kampány elkészítése előtt.

A biztonság kedvéért összegyűjtöttem Neked egy pár szuper lead magnet példát, hogy könnyebb legyen az ötletelés is.

a) e-book

Gondolom nem meglepő, hogy az e-book a csalik legnépszerűbb formája. Könnyű fogyasztani, egyszerű elkészíteni, ráadásul szinte bármelyik iparágra ráhúzható ez a modell.

Példaként ismét a saját e-bookjainkat hozom, melyek hihetetlenül jól teljesítenek lead generálás terén (de komolyan, még én is meglepődtem, hogy ekkora igény van rájuk).

Az egyik e-book például így néz ki.

Facebook ebook

A publikálás utáni első pár hónapban már több, mint 1.000 feliratkozót hozott ez a kis pdf, ami úgy gondolom bőven jó eredmény ahhoz képest, hogy 1-2 nap alatt készítettem el az egészet.

Update: Már 12.000+ feliratkozó töltötte le legalább az egyik e-bookunkat kicsit több, mint 1 év alatt. Látod, ezért éri meg több csalit készítened és szegmentálnod az érdeklődőket!

b) Cheat sheet/Checklist

Másik nagy kedvencem (és szintén nagyon elterjedt) a tematikus checklistek és cheat sheetek összeállítása és letölthetővé tétele.

Ezek lényegében az e-booknál is rövidebb, maximum 1-2 oldalas egyszerű kis pdf-ek, melyekben pontokba szedve áll a tartalom.

A hosszabb tartalmak (cikk, podcast, videó) esetében teljesítenek nagyon jól, mert a hosszan kifejtett, terjengős tartalom lényegét pontokba szedve össze tudod állítani a követőid számára, akik ezt aztán letölthetik és bármikor átfuthatják.

Elsőként Neil Patel blogját olvasgatva találkoztam ezekkel a rövid content upgrade-ekkel, és megmondom őszintén korábban el sem tudtam volna képzelni, hogy egy fél oldalas checklist is lehet akkora érték, hogy valaki megadja érte az e-mail címét… aztán persze egyértelművé vált, hogy akár két mondat is lehet az egész, ha pontosan azt nyújtja, amire éppen szükségem van.

Ő például így kínálja fel a content upgrade-et, ami az adott cikket sűríti egy pár pontba (a sárga kis dobozban van a link, megadod az e-mail címed és már olvashatod is).

Lead generálás csali példa checklist

c) Eszköztár

Lehet, hogy Te nem írsz cikkeket vagy egyáltalán nem is gyártasz tartalmat… nyugi, számodra is van egy pár tippem.

Az egyik legjobb ilyen esetekre egy eszköztár.

Ez lényegében még mindig csak egy pdf, de itt nem egy probléma megoldására fókuszálsz (mint egy e-bookban), sőt nem is egy cikk tartalmát foglalod össze, hanem egy eszköztárat állítasz össze a követőidnek.

Ezt rengeteg témában el lehet játszani, főleg most, az okostelefonok fénykorában.

Lényegében annyi az egész, hogy összeválogatsz és bemutatsz egy pár appot, alkalmazást, szoftvert vagy eszközt, ami az adott témakörben segítségére lehet az embereknek.

Ilyen lehet például:

  • 10 app, ami fejleszti a gyerekek kreativitását
  • 5 fotós alkalmazás, hogy profi képeket készíts
  • 4 eszköz, amivel te is profi stúdiót rendezhetsz be magadnak
  • 7 módszer, amivel otthon vagy utazás közben is letudhatod az edzést
  • 6 taktika, hogy simán átmenj a vizsgákon

Persze ezek mind csak példák, de valami ilyesmiben is gondolkozhatsz.

d) Videó/webinár

Egyértelműen a videó korában élünk, ezért adja magát a lehetőség, hogy videó formájában adjuk át a tudást (természetesen szintén e-mail címért cserébe).

Hazánkban annyira nincs nagy divatja a webinároknak, tőlünk nyugatabbra viszont sokan használják ezeket lead generálásra.

Ilyenkor az érdeklődők megadják az e-mail címüket és így már részt vehetnek a webinárokon. Ezek általában előre felvett (kb. 30-120 perces) előadások, amit hétről-hétre ismételnek egy adott napon.

A webinárokon való jelenlét egy nagyobb elköteleződés (hiszen több óra is lehet), ráadásul nem is nyújt azonnali kielégülést (általában nem akkor tudod megnézni, amikor feliratkozol), viszont nagyobb témaköröket is könnyű így lefedni.

e) Kvíz

Szintén nagyon jó lead generáló eszköz lehet egy kvíz is.

Na nem az értelmetlen “milyen madár lennél?” jellegűekre gondolok, hanem azokra, melyek ténylegesen kapcsolódnak a témához és egy problémával foglalkoznak.

Itt van például az általunk készített email szoftver választó, ami lényegében egy kvíz alapra épülő lead magnet.

Lead generálás csali példa kvíz

Gyakran hallom – és tapasztalatom is – hogy rengeteg fejtörést okoz a vállalkozóknak és marketingeseknek, hogy melyik email szoftvert tudják/érdemes használniuk.

Mivel én az elmúlt évek során 30+ szoftvert használtam, gondoltam írok egy útmutatót, de egyszerűen túl hosszú lett volna.

Ezért inkább leegyszerűsítettem a dolgot és egy 80 oldalas e-book helyett pár kérdésbe zsúfoltam a lényeget, lényegében egy kvíz formátumban.

Így elég csupán pár kérdést megválaszolnod, a rendszerünk pedig ezek alapján megmondja, hogy melyik email marketing szoftver érdemes használnod.

Ez nem csak hogy hatékonyabb, mint 80 oldalt átnyálazni, de egyértelműen a célközönségünket vonzza be (és az ő problémáikkal foglalkozik), ráadásul hihetetlenül egyszerű átvezetni a folyamatot az értékesítésbe.

Ha pedig megvan a megfelelő formátum, akkor nincs más hátra, mint összeállítani a lead magnetet.

Az e-bookot csinálhatod például profi programokban (pl.: InDesign vagy Photoshop), de ha nem értesz ezekhez, akkor egyszerűen összedobhatod Wordben vagy Powerpointban is.

A lényeg, hogy végig tartsd szem előtt kinek készíted a lead magnetet és mit ígérsz nekik.

5. Állítsd be a lead generáló folyamatokat

A lead generálást a legkézenfekvőbb és legegyszerűbb emailben csinálni. A csalit is emailben fogod elküldeni, és miután az érdeklődő megadta az email címét, kezdődhet is a “lead gondozás”.

Ehhez először is válaszd ki azt az email marketing szoftvert, amelyikkel dolgozni szeretnél. Ha még nem tudod melyiket válaszd, vagy nem tudsz dönteni, ajánlom figyelmedbe ingyenes tesztünket, melyben egy pár kérdés megválaszolásával megmondja a rendszerünk, hogy merre indulj el.

Lead generálás email marketing szoftverek

Ha pedig ezzel is készen vagy, akor kezdődhet az emailek megírása.

Nagyon fontos, hogy ebben (is) legyen egy marketing stratégiád. Mindig tartsd szem előtt kinek írsz és ő mire kíváncsi, miért iratkozott fel. Ebben az email marketingről szóló átfogó cikkem lesz segítségedre.

Ahogy az online marketing összes területén, úgy itt is a határ a csillagos ég, de javaslom első körben csak készítsd el a csalidat és indítsd el a lead generáló folyamatot. Ne bonyolítsd túl a dolgot tött tucat levélből álló automatizmusokkal (legalábbis egyelőre).

A legelső email amit meg kell írnod az a lead magnetet tartalmazó email lesz, magyarul az a levél, amit azonnal kiküld a rendszer a csalit igénylőknek.

Kétségkívül ez lesz a legolvasottabb leveled, éppen ezért törekedj a megírásánál arra, hogy pontosan azt kapja az olvasód, amit ígértél neki.

Tudjuk mennyire fontos az első benyomás és ez ebben az esetben sincs másként. Az első email dönthet vásárlásról, újravásárlásról, vagy épp leiratkozásról is.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy hogyan néz ki egy ilyen levél bátran iratkozz fel valamelyik csalinkra! 🙂

6. Készíts egy landing oldalt a csalidnak

Úgy bizony.

Ha a csalid olyan jó lett, mint amilyen jónak lennie kell, akkor biztosan megérdemli, hogy saját landing oldalt kapjon.

És hogy miért olyan fontos ez?

Nos, a csalidnak valahol meg kell jelennie, valahol fel kell iratkozni rá. Erre nem is lehetne jobb megoldást találni, mint egy egyszerű opt-in oldalt.

A csalidnak olyan jónak kell lennie, hogy szinte sajnáld ingyen adni. Ha kap egy saját oldalt, úgy a feliratkozók is jobban fogják értékelni.

A landing oldalak készítéséről is írtam már egy átfogó útmutatót, amit ide kattintva elérsz.

7. Hirdess!

A lead generálást nem lehet a véletlenre bízni,  így ha még nem rendelkezel a weboldalon nagyobb forgalommal, úgy mindenképpen érdemes hirdetned a frissen elkészült landing oldalad.

Én azt javaslom, hogy első körben Facebook-on hirdess, méghozzá remarketing közönségnek. Ez persze csak akkor működik, ha van már legalább egy kisebb látogatóforgalmad, akkor viszont érdemes azokkal kezdeni, akik már ismerik a márkádat valamilyen szinten.

Ha még teljesen új vagy a Facebook-on és most vágsz bele a hirdetéskezelés világába, akkor ajánlom Neked ingyenes e-bookunkat a témában, ha pedig profi szinten szeretnéd elsajátítani a hirdetések menedzselését, akkor nem nyúlhatsz mellé a Mesterkurzusunkkal.

Ezekre figyelj oda lead generálás közben

Most már tudod, hogy hogyan építhetsz fel egy profi lead generáló folyamatot, úgyhogy így a cikk vége felé összegyűjtöttem még Neked egy pár hasznos tanácsot, amit érdemes megfogadnod az építkezés során.

A lead generálás a célközönségedről szól

Itt elsősorban a csalira gondolok, de természetesen az azt követő folyamatoknak is mind a célközönségednek kell szólnia.

Ezt egyszerűbb kivitelezni, hiszen nagyjából már tudnod kell, hogy kik az ideális vásárlóid, így már nincs más dolgod, mint egy olyan anyagot összedobni, ami kifejezetten érdekli őket.

Ha még nem tudod pontosan kiket szeretnél bevonzani, akkor először készítsd el a saját buyer personáidat, és csak ezután kezdd el tervezni magát a csalit (erről nemsokára részletesebben is olvashatsz).

Érdemes elég időt szánni a buyer personák megtervezésére, mert meglepő újdonságok derülhetnek ki, ha alaposan felvázolod az ideális vásárlóidat.

A lead generálás folyamata alatt pedig magát a korábban említett lead gondozást értem. Mivel hogy főként emailben fogsz tudni közvetlenül kommunikálni az érdeklődőkkel, így fontos hogy ne felejtsd el, hogy pontosan kikhez szólsz, és őket mi érdekli.

Tudd átvezetni a témát értékesítésbe!

Ez már egy nehezebb feladat…

Ugyebár az egyértelmű, hogy a lead magnet csupán egy kis szelete annak a nagy egésznek, amit már a fizetős ügyfeleid kapnak meg.

A fizetős termékedig vezető út pedig lead gondozással van kikövezve.

Éppen ezért olyan csalit kell kitalálnod, ami nagyon szorosan kapcsolódik a fő ajánlatodhoz, és a letöltőknek a következő logikus lépés az lesz, hogy éljenek majd ezzel a fő ajánlattal.

Olyan csalit kell hát kitalálnod, amely elég nagy érték ahhoz, hogy letöltsék, de a következő szinten mégis tudsz még annyit nyújtani, hogy megérje fizetni érte (és persze a vásárlónak igénye is legyen rá).

Legyen hihetetlenül értékes a csalid

Bármilyen bizniszben is utazol, a lead magneteknek van egy univerzális mércéje… a wow faktor.

Ha az érdeklődő letölti a lead magneted és leesik az álla, akkor szuper csalit készítettél. A cél az, hogy a letöltő már-már nevetségesnek érezze, hogy ingyen kaphatott meg egy ilyen anyagot, hisz ez másnál már rég fizetős lenne.

De vajon honnan tudhatod előre, hogy ilyen jó anyagot hoztál össze? Egyszerű!

Ha a kész csalit átfutva megfordul a fejedben a gondolat, hogy ez már lehet túl nagy érték (és mégsem kellene csak úgy ingyen odaadni), akkor készen van a tökéletes lead magneted.

Hajlamosak vagyunk az értéket az anyag hosszához kötni, pedig semmi köze hozzá. Egy fél oldalas e-book vagy egy 15 másodperces videó is lehet akkora érték, hogy megérje letölteni.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak a kimagasló értéket tartják szem előtt és végül a csali túl komplikálttá válik.

Általában azt szoktam javasolni, hogy akkor tökéletes egy csali ha 5-10 perc alatt fogyasztható. Ez azt jelenti, hogy nem a terjengősségre kell törekedni, hanem az összeszedett, könnyen megérthető és azonnal felhasználható tippekre, trükkökre.

Itt van például a Facebook hirdetések készítéséről szóló e-bookunk, amit kb 10 perc alatt át tudsz futni.

Írhattam volna a hirdetéskészítés technikai hátteréről is (amit több óra átadni), de úgy döntöttem hasznosabb lesz ha összeszedem, hogy a hirdetések mely elemét hogyan kell megszerkesztened a legjobb eredmény érdekében.

Tudtad például, hogy a headline ideális hossza 4 szó? Na ugye! 🙂

Ilyen és ehhez hasonló azonnal felhasználható okosságokat találsz a Facebook hirdetéses e-bookunkban, ami (a visszajelzések alapján) szerencsére hatalmas értéknek minősül.

És most Te jössz

Remélem most már Te is látod, hogy miért tulajdonítanak sokan akkora jelentőséget a lead generálásnak.

Ha azt veszed észre, hogy már egész szépen alakul a weboldalad forgalma, de az emberek egyszerűen nem vásárolnak, akkor egy szuperül összeállított csali és egy azt követő email sorozat hatalmas segítség lehet.

Ez lesz az a kapocs, ami átvezeti az egyszerű látogatókat a komolyabb érdeklődő státuszba, ahol pedig már sokkal könnyebb az értékesítésre koncentrálnod.

Ha követed a cikkben leírtakat, akkor egy pár nap múlva már Neked is kész lehet a tökéletes lead magneted és elkezdheted a lead generálást.

Ja, és azt se feledd, hogy a csali csupán egy része a nagy stratégiának! Ha még nincs inbound marketing stratégiád, akkor ezt a cikket mindenképpen olvasd el!

Tartalomjegyzék

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.