Jelenleg sajnos nincs szabad kapacitásunk, de iratkozz fel bátran a várólistánkra és jelzünk, amint el tudjuk kezdeni a közös munkát.

INBOUND MARKETING

A legkomplexebb online marketing segítség a vállalkozásod számára

Sokan úgy hiszik, hogy az inbound marketing egyenlő a tartalommarketinggel. Ez részben igaz is, hiszen az egyik alappillére, ám annál mégis sokkal több és összetettebb stratégiáról van szó.

Az inbound marketing egy olyan – hazánkban viszonylag újkeletű – online marketing stratégia, amely segítségével nagy számban csábítjuk magunkhoz az érdeklődőket/vásárlókat hirdetések nélkül és pontosan akkor, amikor ők éppen az általunk is nyújtott megoldások után kutatnak.

Milyen eszközökkel lehet ezt elérni?

Az inbound stratégia legfőbb elemei (a teljesség igénye nélkül) a tartalommarketing, az e-mail marketing, a keresőoptimalizálás, a közösségi médiában való aktív jelenlét, a közösségépítés, valamint a márkaépítés.

Milyen vállalkozásokban működik?

Az ügyfeleidtől függetlenül, szinte bármelyik területen bevetheted, a szépségipartól kezdve a számítástechnikáig, legyen szó B2B vagy B2C vállalkozás marketingjéről.

Mutatok egy nagyon egyszerű példát. Ha vállalkozóként eljutottál odáig, hogy növelnéd egy kicsit az instagram profilodat, akkor jó eséllyel beírod majd a keresőbe, hogy “instagram hirdetés”. Hoppá, nézd csak ki van az első helyen!

Egy jó tartalom olyan, mintha ingyen AdWords-öznél. Több, mint egy éve megírtunk egy cikket, ami azóta bebetonozta magát az első helyre, és automatikusan generálja számunkra az értékes olvasókat és leadeket… pontosan akkor, amikor nekik szükségük van ránk.

Aki így talál meg minket (és elkezdi olvasgatni a cikkeinket), az számunkra egy rendkívül értékes olvasó, hiszen pontosan tudjuk, hogy milyen téma érdekli, így arról is van már fogalmunk, hogy milyen problémákkal küzd… ergó, fel tudjuk neki kínálni a megfelelő megoldást.

De mutatok egy másik példát is. Sokkal nagyobb a verseny a “facebook hirdetés” kulcsszónál, ahol jelenleg ez a helyzet.

Itt ugyan “csak” a 3. helyen vagyunk, de mivel előttünk úgyis csak a Facebook saját súgója van, ezért az emberek általában ránk kattintanak először.

És hogy mekkora értéke van egy ilyen helyezésnek?

Ha AdWords-ön hirdetnénk, akkor jelenleg 200 és 400 Ft közé esne egy kattintást megvásárolnunk a Facebook hirdetés kulcsszó esetében. Ez azt jelenti, hogy minden egyes kattintással – amit erre a cikkre szerzünk – ennyi pénzt spórolunk meg. Ez most havi szinten ~150 ezer forintra jön ki.

Magyarul, ha nem írtuk volna meg ezt a cikket, akkor fizetett hirdetésekkel kellene vennünk a látogatókat… és csak havi 150 ezret kellene AdWords-re fizetnünk ahhoz, hogy ugyanannyi érdeklődőnk legyen, mint amennyi most organikus forrásból beérkezik.

Ráadásul, ha csak Facebookon és AdWords-ön hirdetnénk, akkor csakis addig lenne forgalmunk, amíg toljuk bele a pénzt. Amint leállnak a hirdetések, visszaesik a látogatószám és leállnak a vásárlások is…

Ezzel nincs is probléma, de kizárólag fizetett hirdetésekre alapozni végzetes lehet.

Éppen ezért ez az inbound felfogás teljesen szembemegy a tradícionális (másnéven outbound) marketing fogásokkal, ahol a cégek versengenek a felhasználók figyelméért, méghozzá úgy, hogy agresszíven megszakítják az emberek tevékenységeit.

Ilyen például a TV reklám, ami megszakítja az éppen futó filmet, a rádióhirdetés, ami elvágja a kedvenc zenédet, vagy az óriásplakát, ami a vezetésről tereli el a figyelmedet.

Persze ezeket sem kell egy az egyben elfelejtenünk, de mi az inbound marketing keretein belül azon vagyunk, hogy kombináljuk a rövid- és hosszútávú online marketing stratégiákat, és olyan értékes tartalmakat hozzunk létre, melyek éveken keresztül termelik majd a hasznot a vállalkozásodnak.

Ilyen rövidtávú elem például a Facebook vagy Instagram hirdetés (ami azonnali eredményt hoz, de csak addig amíg fizeted a hirdetéseket), míg egy hosszútávú elem – például egy cikk – csak egy pár hónap múlva kerül majd oda a Google találati lista tetejére, de azután hónapról-hónapra biztosítja majd az ingyenes forgalmat.

Az inbound módszerről, röviden…

1. Szerezz több látogatót

Az inbound stratégia egyik alapja, hogy egyre több és több látogatót hozunk a weboldaladra… de nem akármilyen látogatókat. Kifejezetten olyan embereket érdemes magunkhoz csábítanunk, akik megfelelnek az ideális vásárlói leírásnak, és így idővel érdeklődő, majd vásárló is lehet belőlük. Ezt releváns – és minőségi – tartalmak készítésével és terjesztésével oldjuk meg, amivel pontosan akkor tudod megszólítani az érdeklődőket, amikor nekik szükségük lesz rád.

2. Konvertáld őket feliratkozóvá

Ha már első alkalommal magadhoz csábítottál valakit, akkor a következő lépés az lesz, hogy leadet varázsolj belőle. Ezt sokféleképpen tudod – és kell – megoldanod, hiszen a különböző buyer personáidat más és más módon fogod tudni sikeresen megszólítani. Itt használjuk például a beágyazott formokat, a customer chat megoldásokat, a chatbotokat, és akár a személyes megbeszéléseket is. Ha sikerült felvenned a kapcsolatot valakivel, akkor – még több hasznos tartalommal – már könnyedén meg tudod válaszolni a kérdéseit.

3. Arasd le a babérokat

Jó úton haladsz! Az okosan felépített tartalmakkal a megfelelő embereket csábítottad magadhoz, akikből aztán visszatérő érdeklődőt sikerült faragnod. Már nincs is más hátra, mint nyélbe ütni az üzletet. Ezt a lépést többféleképpen lehet megközelíteni – az iparágadtól függően – de a hangsúly a megfelelő kérdések megválaszolásán és az ideális ajánlat kialakításán lesz.

4. Tartsd meg a vásárlókat

Sokan azt hiszik, hogy ha valaki már vásárolt, akkor ott nincs is több tennivalónk… te ne ess ebbe a hibába! Ha kellőképpen kiszolgálod az embereket, és már-már élményszámba megy nálad a vásárlás, akkor később ismét visszatérnek majd hozzád. Előfizetéses vagy fogyótermékeknél/szolgáltatásoknál ez kifejezetten fontos, de ha valaki nem is vásárol újra tőled a közeljövőben, akkor is be tud ajánlani az ismerőseinek… feltéve, hogy megfelelően alakítottad ki a vásárlási – és a vásárlás utáni – folyamataidat.

Ezek az inbound marketing szolgáltatásunk legfőbb elemei

Stratégiai tervezés

Konkrét, mérhető és realisztikus célokra lesz szükséged ahhoz, hogy nálad is megfelelően működjön az inbound marketing.
i

Tartalommarketing

A kiemelkedő minőségű – releváns – tartalom (blogposzt, e-book, videó, stb) lesz az inbound stratégiád egyik fő alappillére.

Buyer persona készítés

A kommunikáció akkor működik igazán jól, ha pontosan tudod hogy kihez szólsz. Mi segítünk megtalálni az ideális vásárlóidat.

SEO

Az elkészített tartalmakat folyamatosan optimalizáljuk és fejlesztjük annak érdekében, hogy minél előkelőbb helyet foglaljunk el az organikus találati listákon.
g

Conversion rate optimization (CRO)

Folyamatosan mérjük és elemezzük a megfelelő számokat, hogy adatalapú döntéseket tudjunk hozni a funnel minden egyes pontján.
w

Social PPC

Profi Facebook és Instagram hirdetésekkel turbózzuk fel az inbound kampányaidat, ezzel is gyorsítva az eredményeket. A hirdetés a stratégia rövidtávú részének alapja.

Social media kezelés

Ma már senki nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne legyen aktívan jelen a közösségi médiában. Kialakítjuk és folyamatosan menedzseljük a számodra fontos social media felületeket.

E-mail marketing

A begyűjtött leadekkel folyamatosan kommunikálunk, és automatizált leadgondozó folyamatok segítségével terelgetjük őket a vásárlás felé.

Átfogó reporting

Csak akkor tudjuk majd hogy mi működik, ha mindent mérhetővé teszünk. A közös munkánk elején beüzemeljük a szükséges szoftvereket, és átláthatóvá teszünk mindent a saját fejlesztésű dashboardunkon.

Egy pár példa, hogy mit csinálunk nap mint nap az inbound marketing szolgáltatásunk keretein belül

Segítünk a tervezésben

A közös munkát mindig egy teljeskörű meetinggel kezdjük, ahol megismerjük a vállalkozásodat és megbeszéljük a felmerülő kérdéseket (ez általában egy teljes napot szokott igény bevenni).

Ezen a találkozón átbeszéljük a követendő stratégiát, közösen kialakítjuk a buyer personáidat, felvázoljuk a vásárlói útvonaladat, felállítjuk a SMART (mérhető) céljaidat és lépésről-lépésre megtervezzük az első 3 hónap minden egyes mozzanatát.

A lehető legprofibb tartalommal látunk el

Nem csak úgy vaktában “blogolunk”, hanem lépésről-lépésre felépítjük a must-have tartalmaidat.

Minden egyes cikk megírása előtt kulcsszókutatást végzünk, versenytárselemzést csinálunk, potenciális forgalom előrejelzést készítünk és megnézzük hogyan tudunk jobb tartalmat készíteni az éppen a találati lista élén álló anyagoktól.

Ezek után megírjuk a cikket, majd keresőoptimalizáljuk (on-site és off-site SEO), publikáljuk, és terjesztjük azt a social media felületeiden. Pár havonta minden egyes cikkre visszatérünk, és aktualizáljuk/frissítjük azt.

Komplett leadgeneráló folyamatokat készítünk

A blogolás még csupán a kezdet. Jól tudjuk, hogy ha gyorsan szeretnénk növelni egy listát, akkor ahhoz prémium minőségű lead magnetekre lesz szükségünk.

Éppen ezért rendszeresen készítünk e-bookokat, hogy idővel az összes buyer persona érdeklődési körét lefedjük hasznos anyagokkal. Az e-bookot megírjuk, designoljuk, landing oldalt készítünk hozzá, összekötjük az e-mail folyamataiddal és bepromózzuk azt a social media felületeiden is.

A begyűjtött érdeklődőket gondozzuk is

Természetesen a leadgenerálásnál nem állunk meg, hiszen a begyűjtött látogatókat az érdeklődési köreik alapján gondoznunk kell ahhoz, hogy minél nagyobb eséllyel vásároljanak.

Rengeteg leadgondozó folyamatot készítettünk már, így pontosan tudjuk, hogy hogyan kell felépíteni úgy egy rendszert, hogy az “idegenből” egy vásárlásra készenálló érdeklődőt generáljunk.

Ehhez automatizált szegmentáló folyamatokat készítünk, melyek idővel teljesen önműködően termelik majd számodra a sales qualified leadeket.

Így tudsz velünk dolgozni

1. Vedd fel velünk a kapcsolatot

Írj nekünk az oldal alján található formon keresztül, és egy pár mondatban vázold fel miben tudunk segíteni. Itt minél részletesebben elmondod a lényeget, annál kevésbé raboljuk majd az idődet a továbbiak során. Ezután egy pár napon belül felvesszük veled a kapcsolatot, és egyeztetünk egy rövid skype beszélgetést.

2. Első rövid megbeszélés (online)

Összecsörgünk, közösen átnézzük a projektedet és segítünk neked a céljaid meghatározásában/pontosításában. Ez az egyik legfontosabb lépés, ugyanis a jelenlegi helyzeted és a kitűzött célok alapján tudjuk megmondani, hogy tudunk-e neked segíteni vagy sem. Az első (kb fél órás) megbeszélés végére már mindketten el tudjuk majd dönteni, hogy szeretnénk-e egymással dolgozni.

3. Stratégiai nap

Ha az első megbeszélés során egymásra találtunk (és azóta is csak egymásra tudunk gondolni), akkor aláírjuk a szerződést és belevágunk a projektbe. A közös munka megkezdésekor az első lépés egy stratégiai nap, amikor összeülünk – ideális esetben személyesen – és egy teljes napot rászánunk az alapok lefektetésére. Itt ismerjük meg igazán a vállalkozásodat, és közösen betervezzük a következő 6-12 hónap során elvégzendő feladatokat.

4. Mehet a menet

Mire idáig eljutunk már megismertük egymást, megterveztük az alap stratégiát és közösen kialakítottuk az első fél-egy év elérendő céljait. A stratégiai nap során megbeszélt ütemterv alapján belevágunk a megvalósításba.

5. Optimalizálás

Rendszeresen riportolunk – hetente, kéthetente vagy havonta, ahogy szeretnéd – de akár a privát online dashboardodon is csekkolhatod a számokat. A korábban megbeszéltek alapján folyamatosan kommunikálunk, főleg az első pár hónap során, amíg teljesen meg nem ismerjük a vállalkozásodat.

A lehető legprofibb eszközökkel dolgozunk

Az inbound egy adatalapú stratégia, így kifejezetten fontos lesz, hogy – amit csak lehet – mérhetővé tegyünk. Nekünk már megvannak a szoftvereink, amit a csomagjaink keretein belül természetesen további költségek nélkül nálad is beüzemelünk. Az alábbi szoftvereket használjuk napi szinten.

Élet az inbound szemléletmód bevezetése előtt…

  • Kihasználatlan (vagy nem létező) blog oldal.
  • Összeszedetlen cikkek, tiéd az előkelő hely a Google 20. oldalán.
  • Kiszámíthatatlan forgalom, csak addig vannak látogatók amíg futnak a hirdetések.
  • A social mediától és a hirdetési felületektől való függőség… ha megduplázódnak az árak, kénytelen leszel kétszeres áron vásárolni a látogatókat.
  • Állandó ROI nézegetés, és sakkozás a hirdetésekre szánt költségkerettel.
  • Mindent az azonnali vásárlásra alapozol, mert nem tudod mihez kezdj az érdeklődőkkel.
  • Elhamarkodott/téves döntések, mert egyszerűen nem tudod lekövetni, hogy honnan érkeznek az érdeklődők.

…és egy profi inbound stratégia bevezetése után.

  • Tökéletesen felépített és keresőoptimalizált blog oldal.
  • Profi cikkek, hétről-hétre új TOP pozíciók elfoglalása a Google-ben.
  • Kiszámítható és ingyenes forgalomnövekedés, a saját csatornád ura vagy.
  • Szinte már nem is érdekel majd mi a helyzet Zuckerbergéknél… ha bedrágulnak a hirdetések, majd ráfekszünk a saját ingyenes csatornáinkra.
  • Már nem érdekel az azonnali ROI, mert pontosan tudod, hogy mennyit ér számodra egy lead (hosszútávon is).
  • Nem számít, hogy valaki azonnal vásárol-e vagy sem… úgy is tudod, hogy pár hónapon belül meggyőzzük őket.
  • Okos, adatalapú döntések. Mindent tudsz mérni, így nem állítod le véletlenül a legprofitábilisabb kampányaidat.

Kik vagyunk mi?

Mi vagyunk a BOOM Marketing, egy fiatalokból álló kis hazai ügynökség. Egyelőre csak magyar és angol nyelvű ügyfelekkel dolgozunk - főként európai piacra - de jövő évi terveink között szerepel a globális piacra lépés is.

Mivel mindannyiunknak más és más a szakterülete az online marketingen belül, ezért az inbound szolgáltatásunk keretein belül a teljes csapattal fogsz majd dolgozni.

Balogh Dávid

Balogh Dávid

alapító

 

Horváth Gréti

Horváth Gréti

projektmenedzser

 

Eszenyi Dávid

Eszenyi Dávid

kampánymenedzser, grafikus

 

Adamecz Máté

Adamecz Máté

kampánymenedzser, social media

 

Egy pár vállalkozás, akikkel már volt szerencsénk együtt dolgozni

FELIRATKOZÁS VÁRÓLISTÁRA

Maximum 5 ügyfelet tudunk elvállalni egyidejűleg, és jelenleg nincs szabad kapacitásunk. Amennyiben érdekel az inbound szolgáltatásunk iratkozz fel bátran a várólistánkra, és – a feliratkozás sorrendjében – jelzünk, amint el tudjuk kezdeni a közös munkát.

Gyakran Ismételt Kérdések

Kinek való az inbound marketing?

Szinte bármilyen vállalkozás számára jó választás, de olyan kicsi vagy közepes vállalkozások profitálhatnak belőle a leginkább, akik hosszútávú növekedésre vágynak, de limitált marketingbüdzsével rendelkeznek (értsd: nincs havi több milliójuk TV és óriásplakát hirdetésekre).

Az én vállalkozásomban is alkalmazhatóak az inbound folyamatok?

Jó eséllyel igen. Mivel az inbound a tartalomgyártásra épül, ezért minden olyan vállalkozásnál tökéletesen alkalmazható, ahol az értékesített termék/szolgáltatás megold egy problémát, hiszen erről előzetesen edukálnunk kell az embereket.

Továbbá, minél komplexebb a terméked és minél hosszabb a döntési folyamat egy-egy vásárlás előtt, annál jobb eredményeket tudunk majd elérni hosszútávon, hiszen az idővel felhalmozott tartalmak hatására fél-egy év után exponenciálisan növekszik a begyűjtött leadek száma.

Minél több tartalmad van, annál többen találnak majd meg, és annál többen fognak érdeklődni a vállalkozásod iránt.

Mennyire kell belefolynom a munkátokba?

Amennyire csak lehet levesszük a válladról a terheket, de természetesen folyamatosan tartjuk majd a kapcsolatot, és kiáltunk ha valamire szükségünk lenne.

Igyekszünk a lehető legkevésbé rabolni az idődet, úgyhogy általában a következőkben számítunk majd a segítségedre: elkészült tartalmak átnézése és jóváhagyása, negyedéves marketing terv jóváhagyása, heti/havi reportok gyors átfutása.

Hogyan döntjük majd el, hogy az inbound marketing mely elemeit használjuk fel a vállalkozásomban?

Nagyon egyszerű. A közös munka megkezdésekor tartunk egy átfogó onboarding meetinget, amely során megismerjük a vállalkozást, és a jelenlegi helyzetetek (valamint a kitűzött céljaitok alapján) részletesen megtervezzük a következő pár hónap akciótervét.

Mindig legalább negyedévekben gondolkozunk, így 3-6 hónapra előre pontosan megtervezzük, hogy mikor mit készítünk el. Háromhavonta tartunk egy stratégiai megbeszélést, amikor kiértékeljük az addigi teljesítményt, és ez alapján megtervezzük a következő negyedév részleteit.

Van még más költségem a havidíjatokon kívül?

Igen, az általad használt szoftverek és az esetleges hirdetési költségkeret lehet még plusz költség. A legtöbb szoftvert mi már megvettük, így azokat minden további díj nélkül beüzemeljük nálad is (pl.: mérési, analitikai, SEO szoftverek), de a használt marketing-automatizáló szoftver díját neked kell fizetned.

Ez az ActiveCampaign esetében sávosan változik attól függően, hogy hány e-mail címed van az adatbázisodban.

Van minimális szerződési idő?

Igen, jelenleg 3 hónap, de ezt hamarosan emelni fogjuk. Ha inbound folyamatokat szeretnél kiépíteni, akkor legalább 1 évben érdemes gondolkoznod, de mivel negyedéves bontásokban dolgozunk, ezért jelenleg csak 3 hónap a minimális szerződési idő.

SEO-t és PPC-t is vállaltok?

De még mennyire. 🙂

Az inbound az építkezésünk alapja, amit folyamatos on-site és off-site keresőoptimalizálással és PPC hirdetésekkel még jobban fel tudunk pörgetni. Ezt is átbeszéljük az első stratégiai meetingen, és betervezzük ha úgy látjuk, hogy neked is szükséged van valamelyikre.

Milyen rendszerekkel dolgoztok?

Jelenleg kizárólag WordPress weboldalakkal dolgozunk, webshopok közül pedig a WooCommerce a kedvencünk. Egyedi fejlesztésű oldalakkal sajnos nem tudunk dolgozni, mert nagyon körülményesek és hosszadalmasak úgy a folyamatok, ráadásul a legtöbb szoftverünk WordPress-szel integrálható a legegyszerűbben.

Marketing automatizációs szoftverek közül az ActiveCampaign-t javasoljuk, ami ár-érték arányban egyértelműen a legjobb. Természetesen elvégezzük a kezdeti beállításokat, és szívesen megtanítjuk a használatát a megfelelő csapattagnak/csapattagoknak is.

Webshopom van. Én is jöhetek?

Persze. A WordPress + Woocommerce  + ActiveCampaign kombinációval hihetetlen erős marketingfolyamatokat tudunk építeni e-commerce ügyfelek számára is (ilyen például a szegmentált kosárelhagyó stratégia, vagy a cross sell/upsell folyamatok).

Így látatlanban nem ígérünk semmit, de ha kérsz egy árajánlatot nagyon szívesen átnézzük a projektet, és ha úgy látjuk nálad is működhet az inbound stratégia, akkor megbeszéljük a részleteket.

Weboldalt is csináltok?

Még szép! Ha még nincs WordPress oldalad de váltani szeretnél – vagy már WP-n fut, de fejlesztésre szorul – akkor örömmel segítünk.

Az egyediségünk, hogy mi nem fejlesztői, hanem marketinges szemmel építjük fel a weboldalakat, így minden esetben a konverziók maximalizálása a célunk… e szerint helyezzük el a gombokat, alakítjuk ki a színeket és építjük fel a menüszerkezetet is (csak hogy egy pár példát mondjunk).

Ha velünk szeretnéd készítettni a weboldalad, kérj ajánlatot és segítünk!

Kivel dolgozunk nagyon szívesen?

Rengeteg jót tudnánk elmondani az ügyfeleinkről, de talán ez a 3 legáltalánosabb jellemző. Ha ezek alapján magadra ismersz, jó páros leszünk.

  • Olyan cégekkel, akik tényleg elhivatottak, és nem félnek energiát áldozni a kitűzött célok elérésére.
  • Azokkal, akik nem egy-két hetes megtérülésben gondolkoznak, hanem tudják, hogy igazán tartós sikereket csakis hosszútávon lehet elérni.
  • Azokkal, akik rendszerben látják a marketinget, és nem mindig csak egy-egy csatornától várják a sikereket.

Kivel NEM dolgozunk?

Nem szeretnénk feleslegesen rabolni az idődet, ezért úgy fair, ha nyíltan elmondjuk, hogy milyen esetekben NEM vállaljuk a megbízást.

  • Nem vállalunk S.O.S. projekteket… szívesen segítünk, de nem tegnapra.
  • Segítünk a teljes tervezési fázisban, de ha irreálisak az elvárások (és ragaszkodunk azokhoz), akkor inkább nem vállaljuk el a projektet (úgyis csak sértődés lesz a vége).
  • Nem vállalunk sikerdíjas megbízást. Mi 110%-osan letesszük azt az asztalra amit ígérünk, de mivel más befolyásoló tényezők is léteznek, ezért nem tudunk ilyen keretek között dolgozni.

Vállaltok garanciát?

Igen is, és nem is.

Érthető okokból arra nem tudunk garanciát vállalni, hogy X vevőt szerzünk Y idő alatt, hiszen az értékesítés már a weboldal/webshop dolga, mi pedig csak a látogatókat visszük oda. Arra nem tudunk garanciát vállalni, amire nem terjed ki a befolyásunk.

Arra természetesen vállalunk garanciát, hogy az általunk elvállalt feladatokat időben, tökéletes minőségben, 110%-osan elvégezzük.

Milyen feladatkörökben tudtok segíteni?

Inbound stratégia kialakítása, vásárlói útvonal felállítása, Buyer Personák megalkotása, SMART (mérhető) célok felállítása, weboldal és landing page készítés, tartalommarketing, on-site és off-site SEO (keresőoptimalizálás), konverzió optimalizálás (CRO), PPC hirdetések kezelés, social media fiókok kezelése, e-mail marketing, marketing automatizálás.