INBOUND MARKETING ÜGYNÖKSÉG

Megreformáljuk azt, ahogyan a vállalkozások hirdetnek, értékesítenek és növekednek.

Sokan úgy hiszik, hogy az inbound marketing egyenlő a tartalommarketinggel. Ez részben igaz is, hiszen az egyik alappillére, ám annál mégis sokkal több és összetettebb stratégiáról van szó.

Az inbound marketing egy olyan – hazánkban viszonylag újkeletű – online marketing stratégia, amely segítségével nagy számban csábítjuk magunkhoz az érdeklődőket/vásárlókat hirdetések nélkül és pontosan akkor, amikor ők éppen az általunk is nyújtott megoldások után kutatnak.

Milyen eszközökkel lehet ezt elérni?

Az inbound stratégia legfőbb elemei (a teljesség igénye nélkül) a tartalommarketing, az e-mail marketing, a keresőoptimalizálás, a közösségi médiában való aktív jelenlét, a közösségépítés, valamint a márkaépítés.

Milyen vállalkozásokban működik?

Az ügyfeleidtől függetlenül, szinte bármelyik területen bevetheted, a szépségipartól kezdve a számítástechnikáig, legyen szó B2B vagy B2C vállalkozás marketingjéről.

Alapvetően azok a vállalkozások tudják teljeskörűen alkalmazni az inbound szemléletet, ahol a vásárlás során hosszabb az értékesítési folyamat.

Mutatok egy nagyon egyszerű példát. Ha vállalkozóként eljutottál odáig, hogy növelnéd egy kicsit az instagram profilodat, akkor jó eséllyel beírod majd a keresőbe, hogy “instagram hirdetés”. Hoppá, nézd csak ki van az első helyen!

Egy jó tartalom olyan, mintha ingyen AdWords-öznél. Több, mint egy éve megírtunk egy cikket, ami azóta bebetonozta magát az első helyre, és automatikusan generálja számunkra az értékes olvasókat és leadeket… pontosan akkor, amikor nekik szükségük van ránk.

Aki így talál meg minket (és elkezdi olvasgatni a cikkeinket), az számunkra egy rendkívül értékes olvasó, hiszen pontosan tudjuk, hogy milyen téma érdekli, így arról is van már fogalmunk, hogy milyen problémákkal küzd… ergó, fel tudjuk neki kínálni a megfelelő megoldást.

De mutatok egy másik példát is. Sokkal nagyobb a verseny a “facebook hirdetés” kulcsszónál, ahol jelenleg ez a helyzet.

Itt ugyan “csak” a 3. helyen vagyunk, de mivel előttünk úgyis csak a Facebook saját súgója van, ezért az emberek általában ránk kattintanak először.

És hogy mekkora értéke van egy ilyen helyezésnek?

Ha AdWords-ön hirdetnénk, akkor jelenleg 200 és 400 Ft közé esne egy kattintást megvásárolnunk a Facebook hirdetés kulcsszó esetében. Ez azt jelenti, hogy minden egyes kattintással – amit erre a cikkre szerzünk – ennyi pénzt spórolunk meg. Ez most havi szinten ~150 ezer forintra jön ki.

Magyarul, ha nem írtuk volna meg ezt a cikket, akkor fizetett hirdetésekkel kellene vennünk a látogatókat… és csak havi 150 ezret kellene AdWords-re fizetnünk ahhoz, hogy ugyanannyi érdeklődőnk legyen, mint amennyi most organikus forrásból beérkezik.

Ráadásul, ha csak Facebookon és AdWords-ön hirdetnénk, akkor csakis addig lenne forgalmunk, amíg toljuk bele a pénzt. Amint leállnak a hirdetések, visszaesik a látogatószám és leállnak a vásárlások is…

Ezzel nincs is probléma, de kizárólag fizetett hirdetésekre alapozni végzetes lehet.

Éppen ezért ez az inbound felfogás teljesen szembemegy a tradícionális (másnéven outbound) marketing fogásokkal, ahol a cégek versengenek a felhasználók figyelméért, méghozzá úgy, hogy agresszíven megszakítják az emberek tevékenységeit.

Ilyen például a TV reklám, ami megszakítja az éppen futó filmet, a rádióhirdetés, ami elvágja a kedvenc zenédet, vagy az óriásplakát, ami a vezetésről tereli el a figyelmedet.

Persze ezeket sem kell egy az egyben elfelejtenünk, de mi az inbound marketing keretein belül azon vagyunk, hogy kombináljuk a rövid- és hosszútávú online marketing stratégiákat, és olyan értékes tartalmakat hozzunk létre, melyek éveken keresztül termelik majd a hasznot a vállalkozásodnak.

Ilyen rövidtávú elem például a Facebook vagy Instagram hirdetés (ami azonnali eredményt hoz, de csak addig amíg fizeted a hirdetéseket), míg egy hosszútávú elem – például egy cikk – csak egy pár hónap múlva kerül majd oda a Google találati lista tetejére, de azután hónapról-hónapra biztosítja majd az ingyenes forgalmat.

Az inbound módszerről, röviden…

1. Több látogatót szerzünk

Az inbound stratégia egyik alapja, hogy egyre több és több látogatót hozunk a weboldaladra… de nem akármilyen látogatókat. Kifejezetten olyan embereket érdemes magunkhoz csábítanunk, akik ideális vásárlók lehetnek, és így idővel érdeklődő, majd később vásárló is lehet belőlük. Ezt releváns – és minőségi – tartalmak készítésével és terjesztésével oldjuk meg, amivel pontosan akkor tudod megszólítani az érdeklődőket, amikor nekik szükségük lesz rád. Ez az inbound módszer attract szakasza.

2. Feliratkozóvá konvertáljuk őket

Ha sikerült valakit magunkhoz csábítanunk, akkor a következő lépés az lesz, hogy leadet varázsoljunk belőle, azaz konvertáljuk. Ezt sokféleképpen tudjuk – és kell – megoldanunk, hiszen a különböző buyer personáinkat más és más üzenettel fogjuk tudni sikeresen megszólítani. Itt használhatjuk például a beágyazott formokat, a customer chat megoldásokat, a chatbotokat, az e-mailt, de akár a személyes megbeszéléseket is. Ha sikerült felvennünk a kapcsolatot valakivel, akkor – még több hasznos tartalommal – már könnyedén meg tudjuk válaszolni a kérdéseit, és segíteni tudjuk a megfelelő megoldás megtalálásában.

3. Learatjuk a babérokat

Jó úton haladunk! Az okosan felépített tartalmakkal a megfelelő embereket csábítottuk magunkhoz, akikből aztán komoly érdeklődőt sikerült faragnunk. Már nincs más hátra, mint nyélbe ütni az üzletet. Ezt a lépést többféleképpen lehet megközelíteni – az iparágadtól függően – de a hangsúly a megfelelő kérdések megválaszolásán és az ideális ajánlat kialakításán lesz. Ez az inbound módszer close szakasza, amit a lehető legprofibb sales eszközökkel, stratégiákkal és trükkökkel érünk el.

4. Megtartjuk a vásárlókat

Sokan azt hiszik, hogy ha valaki már vásárolt, akkor ott nincs is több tennivalónk… te ne ess ebbe a hibába! Ha kellőképpen kiszolgáljuk az embereket, és már-már élményszámba megy a vásárlás, akkor később ismét visszatérnek majd hozzánk. Előfizetéses vagy fogyótermékeknél/szolgáltatásoknál ez kifejezetten fontos, de ha valaki nem is vásárol újra a közeljövőben, akkor is be tud ajánlani az ismerőseinek… feltéve, hogy megfelelően alakítottuk ki a vásárlási – és a vásárlás utáni – folyamatainkat. Ezt hívjuk delight szakasznak.

Ezek az inbound marketing szolgáltatásunk legfőbb elemei

Stratégiai tervezés

Konkrét, mérhető és realisztikus célokra lesz szükséged ahhoz, hogy nálad is megfelelően működjön az inbound marketing.
i

Tartalommarketing

A kiemelkedő minőségű – releváns – tartalom (blogposzt, e-book, videó, stb) lesz az inbound stratégiád egyik fő alappillére.

Buyer persona készítés

A kommunikáció akkor működik igazán jól, ha pontosan tudod hogy kihez szólsz. Mi segítünk megtalálni az ideális vásárlóidat.

SEO

Az elkészített tartalmakat folyamatosan optimalizáljuk és fejlesztjük annak érdekében, hogy minél előkelőbb helyet foglaljunk el az organikus találati listákon.
g

Conversion rate optimization (CRO)

Folyamatosan mérjük és elemezzük a megfelelő számokat, hogy adatalapú döntéseket tudjunk hozni a funnel minden egyes pontján.
w

Social PPC

Profi Facebook és Instagram hirdetésekkel turbózzuk fel az inbound kampányaidat, ezzel is gyorsítva az eredményeket. A hirdetés a stratégia rövidtávú részének alapja.

Social media kezelés

Ma már senki nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne legyen aktívan jelen a közösségi médiában. Kialakítjuk és folyamatosan menedzseljük a számodra fontos social media felületeket.

E-mail marketing

A begyűjtött leadekkel folyamatosan kommunikálunk, és automatizált leadgondozó folyamatok segítségével terelgetjük őket a vásárlás felé.

Átfogó reporting

Csak akkor tudjuk majd hogy mi működik, ha mindent mérhetővé teszünk. A közös munkánk elején beüzemeljük a szükséges szoftvereket, és átláthatóvá teszünk mindent a saját fejlesztésű dashboardunkon.

Egy pár példa, hogy mit csinálunk nap mint nap az inbound marketing szolgáltatásunk keretein belül

Segítünk a tervezésben

A közös munkát mindig egy teljeskörű meetinggel kezdjük, ahol megismerjük a vállalkozásodat és megbeszéljük a felmerülő kérdéseket (ez általában egy teljes napot szokott igény bevenni).

Ezen a találkozón átbeszéljük a követendő stratégiát, közösen kialakítjuk a buyer personáidat, felvázoljuk a vásárlói útvonaladat, felállítjuk a SMART (mérhető) céljaidat és lépésről-lépésre megtervezzük az első 3 hónap minden egyes mozzanatát.

A lehető legprofibb tartalommal látunk el

Nem csak úgy vaktában “blogolunk”, hanem lépésről-lépésre felépítjük a must-have tartalmaidat.

Minden egyes cikk megírása előtt kulcsszókutatást végzünk, versenytárselemzést csinálunk, potenciális forgalom előrejelzést készítünk és megnézzük hogyan tudunk jobb tartalmat készíteni az éppen a találati lista élén álló anyagoktól.

Ezek után megírjuk a cikket, majd keresőoptimalizáljuk (on-site és off-site SEO), publikáljuk, és terjesztjük azt a social media felületeiden. Pár havonta minden egyes cikkre visszatérünk, és aktualizáljuk/frissítjük azt.

Komplett leadgeneráló folyamatokat készítünk

A blogolás még csupán a kezdet. Jól tudjuk, hogy ha gyorsan szeretnénk növelni egy listát, akkor ahhoz prémium minőségű lead magnetekre lesz szükségünk.

Éppen ezért rendszeresen készítünk e-bookokat, hogy idővel az összes buyer persona érdeklődési körét lefedjük hasznos anyagokkal. Az e-bookot megírjuk, designoljuk, landing oldalt készítünk hozzá, összekötjük az e-mail folyamataiddal és bepromózzuk azt a social media felületeiden is.

A begyűjtött érdeklődőket gondozzuk is

Természetesen a leadgenerálásnál nem állunk meg, hiszen a begyűjtött látogatókat az érdeklődési köreik alapján gondoznunk kell ahhoz, hogy minél nagyobb eséllyel vásároljanak.

Rengeteg leadgondozó folyamatot készítettünk már, így pontosan tudjuk, hogy hogyan kell felépíteni úgy egy rendszert, hogy az “idegenből” egy vásárlásra készenálló érdeklődőt generáljunk.

Ehhez automatizált szegmentáló folyamatokat készítünk, melyek idővel teljesen önműködően termelik majd számodra a sales qualified leadeket.

Így tudsz velünk dolgozni

1. Kapcsolatfelvétel

Írj nekünk az oldal alján található formon keresztül, és egy pár mondatban vázold fel miben tudunk segíteni. Itt minél részletesebben elmondod a lényeget, annál kevésbé raboljuk majd az idődet a továbbiak során. Ezután egy pár napon belül felvesszük veled a kapcsolatot, és egyeztetünk egy rövid telefonbeszélgetést.

2. Igényfelmérés (online)

Egyeztetünk egy online megbeszélést, közösen átnézzük a projektedet és segítünk neked a céljaid meghatározásában/pontosításában. Ez az egyik legfontosabb lépés, ugyanis a jelenlegi helyzeted és a kitűzött célok alapján tudjuk megmondani, hogy tudunk-e neked segíteni vagy sem. Az első (~30 perces) megbeszélés végére már mindketten el tudjuk majd dönteni, hogy szeretnénk-e egymással dolgozni.

3. Stratégiai nap

Ha az első megbeszélés során egymásra találtunk (és azóta is csak egymásra tudunk gondolni), akkor egy közös stratégiai workshop során belevágunk a projektbe. Az első lépés minden esetben egy stratégiai nap, amikor összeülünk – ideális esetben személyesen – és egy teljes napot rászánunk az alapok lefektetésére. Itt ismerjük meg igazán a vállalkozásodat, és ez alapján tervezzük majd meg a következő 12 hónap során elvégzendő feladatokat.

4. Folyamatos együttműködés

Mire idáig eljutunk már megismertük egymást, eltöltöttünk egy napot közös strategizálással és a kezedben van egy 12 hónapra kidolgozott inbound marketing stratégia. Ha Te is szeretnéd, akkor a stratégiában lefektetett ütemterv alapján belevágunk a megvalósításba.

A lehető legprofibb eszközökkel dolgozunk

Élet az inbound szemléletmód bevezetése előtt…

  • Kihasználatlan (vagy nem létező) blog oldal.
  • Összeszedetlen cikkek, előkelő hely a Google 20. oldalán.
  • Kiszámíthatatlan forgalom, csak addig vannak látogatók, amíg futnak a hirdetések.
  • A social mediától és a hirdetési felületektől való függőség… ha megduplázódnak az árak, kénytelen leszel kétszeres áron vásárolni a látogatókat.
  • Állandó ROI nézegetés és sakkozás a hirdetésekre szánt költségkerettel.
  • Csak az azonnali vásárlás számít, mert nem tudod mihez kezdj az érdeklődőkkel.
  • Elhamarkodott/téves döntések, mert egyszerűen nem tudod lekövetni, hogy honnan érkeznek az érdeklődők.

…és egy profi inbound stratégia bevezetése után.

  • Tökéletesen felépített és keresőoptimalizált weboldal.
  • Profi cikkek, hétről-hétre új TOP pozíciók elfoglalása a Google-ben.
  • Kiszámítható és ingyenes forgalomnövekedés, a saját csatornád ura vagy.
  • Szinte már nem is érdekel majd mi a helyzet Zuckerbergéknél… ha bedrágulnak a hirdetések, majd ráfekszünk a saját ingyenes csatornáinkra.
  • Már nem érdekel az azonnali ROI, mert pontosan tudod, hogy mennyi egy lead LTV-je.
  • Nem számít, hogy valaki azonnal vásárol-e vagy sem… úgy is tudod, hogy pár hónapon belül meggyőzzük őket.
  • Okos, adatalapú döntések. Mindent tudsz mérni, így nem állítod le véletlenül a legprofitábilisabb kampányaidat.

Ismerd meg a csapatot

Balogh Dávid

Balogh Dávid

CEO & Founder

Adamecz Máté

Adamecz Máté

Content Manager

Horváth Gréti

Horváth Gréti

Project Manager

Kramarics Gergő

Kramarics Gergő

Ads & Automations

Eszenyi Dávid

Eszenyi Dávid

Inbound Strategist

Pass Balázs

Pass Balázs

Social & Copywriting

Velük már volt szerencsénk dolgozni

ÚGY ÉRZED TUDNÁNK SEGÍTENI?

Beszéljünk! Csak töltsd ki az alábbi formot, és pár munkanapon belül felkeresünk a további részletekkel kapcsolatban, hogy kiderítsük, számotokra is jó választás lehet-e az inbound marketing.

Gyakran Ismételt Kérdések

Kinek való az inbound marketing?

Olyan közepes/nagyvállalatok profitálhatnak leginkább az inbound marketing bevezetéséből, ahol a vásárlói döntési folyamat (buyer’s journey) viszonylag hosszú. B2B piacon szinte minden esetben alkalmazható, de tökéletes lehet például egy vállalkozás HR folyamatainak felépítésére is.

Az én vállalkozásomban is alkalmazhatóak az inbound folyamatok?

Jó eséllyel igen. Mivel az inbound a tartalomgyártásra – és ezáltal a potenciális vásárlók segítésére – épül, ezért minden olyan vállalkozásnál tökéletesen alkalmazható, ahol az értékesített termék/szolgáltatás megold egy problémát, hiszen erről előzetesen edukálnunk kell az embereket.

Továbbá, minél komplexebb a terméked és minél hosszabb a döntési folyamat egy-egy vásárlás előtt, annál jobb eredményeket tudunk majd elérni hosszútávon, hiszen az idővel felhalmozott tartalmak hatására fél-egy év után exponenciálisan növekszik a begyűjtött leadek száma.

Minél több tartalmad van, annál többen találnak majd meg, és annál többen fognak érdeklődni a vállalkozásod iránt.

Mennyire kell belefolynom a munkátokba?

Amennyire csak lehet levesszük a válladról a terheket, de természetesen folyamatosan tartjuk majd a kapcsolatot a megfelelő csapattagokkal, és kiáltunk ha valamire szükségünk lenne.

Igyekszünk a lehető legkevésbé rabolni az idődet, úgyhogy általában a következőkben számítunk majd a segítségetekre: elkészült tartalmak átnézése és jóváhagyása, negyedéves marketing terv jóváhagyása, heti/havi reportok gyors átfutása.

Hogyan döntjük majd el, hogy az inbound marketing mely elemeit használjuk fel a vállalkozásomban?

Nagyon egyszerű. A közös munka megkezdésekor tartunk egy átfogó onboarding meetinget, amely során megismerjük a vállalkozást, és a jelenlegi helyzetetek (valamint a kitűzött céljaitok alapján) részletesen megtervezzük a következő pár hónap akciótervét.

Mindig legalább negyedévekben gondolkozunk, így 3-6 hónapra előre pontosan megtervezzük, hogy mikor mit készítünk el. Háromhavonta tartunk egy nagyobb volumenű stratégiai megbeszélést, amikor kiértékeljük az addigi teljesítményt, és ez alapján megtervezzük a következő negyedév részleteit.

Van még más költségem a havidíjatokon kívül?

Igen, az általad használt szoftverek és az esetleges hirdetési költségkeret lehet még plusz költség. A szoftverek egy részét mi már megvettük, így azokat minden további díj nélkül beüzemeljük nálad is (pl.: mérési, analitikai, SEO szoftverek), de a HubSpot szoftver előfizetési díját Neked kell fizetned.

Van minimális szerződési idő?

Igen, jelenleg 3 hónap, de ha inbound folyamatokat szeretnél kiépíteni, akkor legalább 1 évben érdemes gondolkoznod.

SEO-t és PPC-t is vállaltok?

De még mennyire. 🙂

Az inbound az építkezésünk alapja, amit folyamatos on-site és off-site keresőoptimalizálással és PPC hirdetésekkel még jobban fel tudunk pörgetni. Ezt is átbeszéljük az első stratégiai meetingen, és betervezzük ha úgy látjuk, hogy neked is szükséged van valamelyikre.

Weboldalt is csináltok?

Még szép! Ha még nincs WordPress oldalad de váltani szeretnél – vagy már WP-n fut, de fejlesztésre szorul – akkor örömmel segítünk.

Az egyediségünk, hogy mi nem fejlesztői, hanem marketinges szemmel építjük fel a weboldalakat, így minden esetben a konverziók maximalizálása a célunk… e szerint helyezzük el a gombokat, alakítjuk ki a színeket és építjük fel a menüszerkezetet is (csak hogy egy pár példát mondjunk).

Ha velünk szeretnéd készítettni a weboldalad, kérj ajánlatot és segítünk!

Milyen feladatkörökben tudtok segíteni?

Lényegében mindenben, ami inbound.

Inbound stratégia kialakítása, vásárlói útvonal felállítása, Buyer Personák megalkotása, SMART (mérhető) célok felállítása, weboldal és landing page készítés, tartalommarketing, on-site és off-site SEO (keresőoptimalizálás), konverzió optimalizálás (CRO), PPC hirdetések kezelése, social media fiókok kezelése, e-mail marketing, marketing automatizálás, HubSpot CRM beüzemelése, sales enablement, és még sok-sok más. Ha érdekel pontosan mit érdemes alkalmaznia a cégeteknek, akkor kérj egy ajánlatot és beszéljünk.

Send this to a friend