Létrehozzuk a saját…

Inbound Marketing Rendszered

Az inbound marketing egy új irányzat az online marketingen belül, melynek alkalmazásával megreformáljuk ahogyan a vállalkozások az online marketingre tekintenek.

A jövő az inbound marketingé

Sokan úgy hiszik, hogy az inbound marketing megegyezik a tartalommarketinggel. Ez részben igaz, hiszen a content marketing az inbound stratégiák egyik alappillére, ám annál mégis egy sokkal összetettebb stratégiáról van szó.

Az inbound marketing a klasszikus – azaz outbound – marketing ellentéte. Míg az outbound marketing esetében elvesszük a potenciális vásárlók figyelmét (pl.: megszakítjuk a filmet és a zenét egy reklámmal), addig az inbound esetében igyekszünk kiérdemelni azt a figyelmet.

Ezt olyan hasznos, értékes és érdekes tartalmak gyártásával érjük el, melyekről pontosan tudjuk, hogy a vásárlás bizonyos szakaszaiban felmerülő kérdés lesz majd az érdeklődőinkben.

Röviden összefoglalva tehát egy inbound stratégia akkor működik igazán jól, ha előre lekutatod, hogy az érdeklődőkben milyen kérdések merülnek majd fel és a Te céged lesz az, aki megadja nekik ezeket a válaszokat.

“Oké, és milyen eszközökkel lehet ezt elérni?” – gondolhatod.

Az inbound stratégia legfőbb elemei (a teljesség igénye nélkül):

[

a tartalommarketing,

[

az e-mail marketing,

[

a keresőoptimalizálás,

[

a PPC hirdetések,

[

a social media-ban való jelenlét,

[

a közösség- és márkaépítés,

[

végül pedig a sales- és marketingautomatizálás.

“És ez nálam is működhet?”

Valószínűleg igen (ha nem vagy biztos benne töltsd ki az oldal alján lévő űrlapot és segítünk kitalálni).

Alapvetően azok a vállalkozások tudják teljeskörűen alkalmazni az inbound szemléletet, ahol a vásárlás során viszonylag hosszú az értékesítési folyamat.

Mutatok egy nagyon egyszerű példát.

Ha vállalkozóként eljutottál odáig, hogy belekóstolnál a social media hirdetésekbe, akkor jó eséllyel beírod majd a keresőbe, hogy “facebook hirdetés”. Nézd csak ki van az első helyen! 🙂

Na jó, itt ugyan “csak” a 3. helyen vagyunk, de mivel előttünk úgyis csak a Facebook saját súgója van, ezért az emberek általában ránk kattintanak először.

És hogy mekkora értéke van egy ilyen helyezésnek?

Ha Google Ads-en hirdetnénk, akkor jelenleg 300 és 400 Ft közé esne egy kattintást megvásárolnunk a Facebook hirdetés kulcsszó esetében.

Ez azt jelenti, hogy minden egyes kattintással – amit erre a cikkre szerzünk – ennyi pénzt spórolunk meg. Ez most havi szinten ~200 ezer forintra jön ki.

Magyarul, ha nem írtuk volna meg ezt a cikket, akkor fizetett hirdetésekkel kellene vennünk a látogatókat… és csak havi 200 ezret kellene Google Ads-re fizetnünk ahhoz, hogy ugyanannyi érdeklődőnk legyen, mint amennyi most organikus forrásból beérkezik.

Ráadásul ha csak Facebookon és Ads-en hirdetnénk, akkor csakis addig lenne forgalmunk, amíg toljuk bele a pénzt. Amint leállnak a hirdetések visszaesik a látogatószám és leállnak a vásárlások is…

Ezzel nincs is probléma, de kizárólag fizetett hirdetésekre alapozni végzetes lehet.

Éppen ezért az inbound felfogás teljesen szembemegy a tradicionális (más néven outbound) marketing fogásokkal, ahol a cégek versengenek a felhasználók figyelméért, méghozzá úgy, hogy agresszíven megszakítják az emberek tevékenységeit.

Ilyen például a TV reklám, ami megszakítja az éppen futó filmet, a rádióhirdetés, ami elvágja a kedvenc zenédet, vagy az óriásplakát, ami a vezetésről tereli el a figyelmedet.

Persze ezeket sem kell egy az egyben elfelejtenünk, de mi az inbound marketing keretein belül azon vagyunk, hogy kombináljuk a rövid- és hosszútávú online marketing stratégiákat. Olyan értékes tartalmakat és rendszereket hozunk létre, melyek éveken keresztül termelik majd a hasznot a vállalkozásodnak.

Ilyen rövidtávú elem például a Facebook vagy az Instagram hirdetés (ami azonnali eredményt hoz, de csak addig amíg fizeted a hirdetéseket), míg egy hosszútávú elem – például egy cikk – csak egy pár hónap múlva kerül majd oda a Google találati lista tetejére, de azután hónapról-hónapra biztosítja majd az ingyenes forgalmat.

Az inbound módszerről röviden

Egy kis segítség, ha az eddigiek alapján nem lenne egyértelmű a döntés

1. Több látogatót szerzünk

Az inbound stratégia egyik alapja, hogy egyre több és több látogatót hozunk a weboldaladra… de nem akármilyen látogatókat.

Kifejezetten olyan embereket érdemes magunkhoz csábítanunk, akik ideális vásárlók lehetnek, és így idővel érdeklődő, majd később vásárló is lehet belőlük.

Ezt releváns – és minőségi – tartalmak készítésével és terjesztésével oldjuk meg, amivel pontosan akkor tudod megszólítani az érdeklődőket, amikor nekik szükségük lesz rád. Ez az inbound módszer becsábítás szakasza.

2. Feliratkozóvá konvertáljuk őket

Ha sikerült valakit magunkhoz csábítanunk, akkor a következő lépés az lesz, hogy leadet varázsoljunk belőle, azaz konvertáljuk.

Ezt sokféleképpen tudjuk – és kell – megoldanunk, hiszen a különböző buyer personáinkat más és más üzenettel fogjuk tudni sikeresen megszólítani. Itt használhatjuk például a beágyazott formokat, a customer chat megoldásokat, a chatbotokat, az e-mailt, de akár a személyes megbeszéléseket is.

Ha sikerült komoly érdeklődőt faragnunk valakiből, akkor – még több hasznos tartalommal – már könnyedén meg tudjuk válaszolni a kérdéseit, és segíteni tudjuk a megfelelő megoldás megtalálásában.

Statisztika ikon

3. Learatjuk a babérokat

Jó úton haladunk! Az okosan felépített tartalmakkal a megfelelő embereket csábítottuk magunkhoz, akikből aztán komoly érdeklődőt sikerült faragnunk.

Már nincs más hátra, mint nyélbe ütni az üzletet. Ezt a lépést többféleképpen lehet megközelíteni – az iparágadtól függően – de a hangsúly a megfelelő kérdések megválaszolásán és az ideális ajánlat kialakításán lesz.

Ez az inbound módszer close – azaz zárás – szakasza, amit a lehető legprofibb sales eszközökkel, stratégiákkal és trükkökkel érünk el.

4. Aktivizáljuk a vásárlókat

Sokan azt hiszik, hogy ha valaki már vásárolt, akkor ott nincs is több tennivalónk… Te ne ess ebbe a hibába!

Ha kellőképpen kiszolgáljuk az embereket, és már-már élményszámba megy a vásárlás, akkor később ismét visszatérnek majd hozzánk.

Előfizetéses vagy fogyótermékeknél ez kifejezetten fontos, de ha valaki nem is vásárol újra a közeljövőben, akkor is be tud ajánlani az ismerőseinek… feltéve, hogy megfelelően alakítottuk ki a vásárlási – és a vásárlás utáni – folyamatainkat. Ezt hívjuk aktivizálás szakasznak.

Ezek az inbound marketing szolgáltatásunk legfőbb elemei

STRATÉGIAI TERVEZÉS

Konkrét, mérhető és realisztikus célokra lesz szükséged ahhoz, hogy nálad is megfelelően működjön az inbound marketing.

TARTALOMMARKETING

A kiemelkedő minőségű – releváns – tartalom (blogposzt, e-book, videó, stb) lesz az inbound stratégiád egyik fő alappillére.

SEO

Az elkészített tartalmakat folyamatosan optimalizáljuk és fejlesztjük annak érdekében, hogy minél előkelőbb helyet foglaljunk el az organikus találati listákon.

KONVERZIÓ OPTIMALIZÁLÁS

Folyamatosan mérjük és elemezzük a megfelelő számokat, hogy adatalapú döntéseket tudjunk hozni a funnel minden egyes pontján.

MARKETING AUTOMATIZÁLÁS

A begyűjtött leadekkel folyamatosan kommunikálunk, és automatizált leadgondozó folyamatok segítségével terelgetjük őket a vásárlás felé.

SALES AUTOMATIZÁLÁS

A marketing mellett érdemes a sales folyamatokat is sablonizálni és automatizálni, hogy minél kevesebb aktív munkaidőt igényeljen az értékesítési folyamat menedzselése.

SOCIAL MEDIA

Ma már senki nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne legyen aktívan jelen a közösségi médiában. Kialakítjuk és folyamatosan menedzseljük a számodra fontos social media felületeket.

PPC HIRDETÉSEK

Profi Facebook, Instagram, LinkedIn és Google hirdetésekkel turbózzuk fel az inbound kampányaidat, ezzel is gyorsítva az eredményeket. A hirdetés a stratégia rövidtávú részének alapja.
Statisztika ikon

ÁTFOGÓ REPORTING

Csak akkor tudjuk majd hogy mi működik, ha mindent mérhetővé teszünk. A közös munkánk elején beüzemeljük a szükséges szoftvereket, és átláthatóvá teszünk mindent a saját fejlesztésű dashboardunkon.

Egy pár sikeres kampányunk

Természetesen nem csak Facebook hirdetésekben segítünk, de egy jól felépített rendszer eredményei itt csapódnak le

“Mindenki által ismert” webshop

Nevet sajnos nem mondhatunk, legyen elég annyi, hogy napjaink egyik vezető webshopjáról van szó… akiknek nem mellesleg mi kezeljük a FB kampányait. Egy két hetes kampány során 2.231.720 Ft-ot hirdettünk el, és összesen 219.501.793 Ft bevételt realizáltunk.

14 nap | 2.231.720 Ft hirdetési költség | 219.501.793 Ft nettó árbevétel

Ez átlagosan 98,36 x-es megtérülést jelent a hirdetési fiók összes aktív kampányán!

Piacvezető “kozmetikai” webshop

Sajnos itt annyira speciális az iparág, hogy még magáról a termékről sem beszélhetünk, viszont az eredmények magukért beszélnek.

77.527 Ft hirdetési költség | 7.629.603 Ft bruttó árbevétel | 98,41 x-es ROI

Mindezt a közös munkánk első két hetében értük el, miután átvettük a fiókot egy másik hazai ügynökségtől.

Saját oktatóanyagunk nyitókampánya

Az sem volt rossz, amikor 2018 májusában piacra dobtuk a legelső videós oktatóanyagunkat, és a 4 napos kampány során több, mint 1 millió forint profitot hoztunk össze (kizárólag hirdetésekből).

29.669 Ft hirdetési költség | 1.047.349 Ft árbevétel | 35,3 x-es ROI

Természetesen csak azért tudtunk ilyen eredményeket elérni, mert korábban már profin megterveztük és felépítettük a social media stratégiánkat.

Fitness értékesítési folyamat

Természetesen nem csak webshopokkal dolgozunk, itt van például egy TOFU (Top of Funnel, magyarul az értékesítési tölcsér tetején lévő) lead generáló kampányunk.

139.162 Ft hirdetési költség | 5.305 új érdeklődő | 26 Ft-os egységnyi költség leadenként

Szolgáltatások értékesítésénél az új érdeklődők megszerzése a legnehezebb – és ezáltal a legdrágább lépés – de a 26 Ft-os egységnyi költséggel teljesen elégedettek vagyunk.

Így tudsz velünk dolgozni

Így néz ki egy inbound együttműködés (nagyon röviden)

[

1. Kapcsolatfelvétel

Írj nekünk az oldal alján található formon keresztül és egy pár mondatban vázold fel miben tudunk segíteni.

Itt minél részletesebben elmondod a lényeget, annál kevésbé raboljuk majd az idődet a továbbiak során.

Ezután egy munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot.

[

2. Igényfelmérés

Egyeztetünk egy telefonos megbeszélést, közösen átnézzük a projektedet és segítünk Neked a céljaid meghatározásában, pontosításában. Ez az egyik legfontosabb lépés, ugyanis a jelenlegi helyzeted és a kitűzött célok alapján tudjuk megmondani, hogy tudunk-e Neked segíteni vagy sem.

A ~30 perces beszélgetés végére már mindketten el tudjuk majd dönteni, hogy szeretnénk-e egymással dolgozni.

[

3. Stratégiai nap (kick-off)

Ha az első megbeszélés során egymásra találtunk, akkor egy közös stratégiai workshop során belevágunk a projektbe.

Az első lépés minden esetben egy stratégiai nap, amikor összeülünk – ideális esetben személyesen – és 4-6 órát rászánunk az alapok lefektetésére. Itt ismerjük meg igazán a vállalkozásodat és ez alapján tudjuk majd kidolgozni az inbound marketing stratégiádat.

[

4. Stratégia átadása

A kick-off meetingen megbeszéltek alapján elkezdjük a háttérmunkát. Piackutatás, konkurencia-elemzés, kulcsszókutatás, célkitűzés, social media elemzés, stb.

A stratégia egy 50-70 oldalas pdf dokumentum, ami alapján lényegében bárki elkezdheti a kivitelezést, aki egy kicsit is ért az online marketinghez.

A kick-off meetingtől számítva legfeljebb 4 héten belül el is készülünk a stratégiával.

[

5. Folyamatos együttműködés

Mire idáig eljutunk már megismertük egymást, eltöltöttünk egy napot közös strategizálással és a kezedben van egy 12 hónapra kidolgozott inbound marketing stratégia.

Ha Te is szeretnéd, akkor a stratégiában lefektetett ütemterv alapján besegítünk a megvalósításban is.

[

6. Rendszeres egyeztetés

A közös munka során minden hónapban tartunk majd egy rövidebb helyzetjelentő meetinget, illetve negyedévente megejtünk egy nagyobb (általában fél napos) megbeszélést.

A BOOM Marketingről

Szia, a nevem Balogh Dávid, én vagyok a BOOM Marketing alapítója.

A BOOM Marketinget – kezdetben még csak egyszerű blogként – azzal a céllal hoztam létre, hogy legyen egy felület, ahol meg tudom osztani a tapasztalataimat és egy olyan közösséget tudok kialakítani, ahol mindannyian tudunk tanulni az online marketingről.

Akkor még nem tudtam, hogy egy inbound gépezet alapjait fektettem le…

Kezdetben csupán Facebook hirdetések kezelésével foglalkoztunk, de már első év után felismertem, hogy mekkora potenciál van az inbound marketingben.

Egészen elképesztő, hogy mind a mai napig az “inbound gépezetünkből” érkezik az ügyfeleink ~90%-a (általában hirdetnünk sem kell, mert közel maximum kapacitáson pörgünk).

Kétségkívül az inbound szemléletmódnak köszönhetően sikerült felépítenem egy 8 fős csapatot és készen állunk arra, hogy még tovább növekedjünk.

Itt az idő, hogy elkezdjünk dolgozni a Te inbound marketing gépezeteden is!

Balogh Dávid
alapító | BOOM Marketing

Referenciáink

Egy pár cég azok közül, akikkel már volt szerencsénk dolgozni

Ismerd meg a csapatot

Mi vagyunk a BOOM Marketing

Balogh Dávid

CEO & Founder

Horváth Gréti

Project Manager

Eszenyi Dávid

Inbound Strategist

Kramarics Gergő

Ads & Automations

Kiss Gergő Balázs

Campaign Manager

Fehér Gergő

Campaign Manager

Kiss Virág

Campaign Manager

Simon Tibor

Simon Tibor

Graphic Designer

Beszéljünk a saját projektedről

Az alábbi űrlapot kitöltve tudod felvenni velünk a kapcsolatot. Ezután 1 munkanapon belül válaszolunk és kiderítjük, hogy tudunk-e segíteni. A továbbiakat e-mailben vagy telefonon beszéljük majd meg.

Gyakori kérdések

Maradt még kérdésed? Itt megtalálod a választ!

Kinek való az inbound marketing?

Olyan közepes/nagyvállalatok profitálhatnak leginkább az inbound marketing bevezetéséből, ahol a vásárlói döntési folyamat (buyer’s journey) viszonylag hosszú, illetve az egy-egy vásárlóra vetített érték is elég magas.

B2B piacon szinte minden esetben alkalmazható, de tökéletes lehet például egy vállalkozás HR folyamatainak felépítésére is.

Ha nem vagy biztos benne, hogy nálad működik-e egyszerűen csak kérj egy ajánlatot a fenti űrlap kitöltésével és a telefonos beszélgetés során kiderítjük!

Nekem lesz valami dolgom?

Amennyire csak lehet levesszük a válladról a terheket, de természetesen folyamatosan tartjuk majd a kapcsolatot a megfelelő csapattagokkal, és kiáltunk ha valamire szükségünk lenne.

Igyekszünk a lehető legkevésbé rabolni az idődet, úgyhogy általában a következőkben számítunk majd a segítségetekre: elkészült tartalmak átnézése és jóváhagyása, negyedéves marketing terv jóváhagyása, heti/havi reportok gyors átfutása.

Van még más költségem a havidíjatokon kívül?

Igen, az általad használt szoftverek és az esetleges hirdetési költségkeret lehet még plusz költség. A szoftverek egy részét mi már megvettük, így azokat minden további díj nélkül beüzemeljük nálad is (pl.: mérési, analitikai, SEO szoftverek), de lesznek olyanok, amire Neked kell előfizetned (pl.: email marketing szoftver).

SEO-t és PPC-t is vállaltok?

De még mennyire. 🙂

Az inbound az építkezésünk alapja, amit folyamatos on-site és off-site keresőoptimalizálással és PPC hirdetésekkel még jobban fel tudunk pörgetni. Ezt is átbeszéljük az első stratégiai meetingen, és betervezzük ha úgy látjuk, hogy neked is szükséged van valamelyikre.

Az én vállalkozásomban is alkalmazhatóak az inbound folyamatok?

Jó eséllyel igen. Mivel az inbound a tartalomgyártásra – és ezáltal a potenciális vásárlók segítésére – épül, ezért minden olyan vállalkozásnál tökéletesen alkalmazható, ahol az értékesített termék/szolgáltatás megold egy problémát, hiszen erről előzetesen edukálnunk kell az embereket.

Továbbá minél komplexebb a terméked és minél hosszabb a döntési folyamat egy-egy vásárlás előtt, annál jobb eredményeket tudunk majd elérni hosszútávon, hiszen az idővel felhalmozott tartalmak hatására fél-egy év után exponenciálisan növekszik a begyűjtött leadek száma.

Minél több tartalmad van, annál többen találnak majd meg, és annál többen fognak érdeklődni a vállalkozásod iránt.

Hogyan döntjük majd el, hogy az inbound marketing mely elemeit használjuk?

Nagyon egyszerű. A közös munka megkezdésekor tartunk egy átfogó onboarding meetinget, amely során megismerjük a vállalkozást, és a jelenlegi helyzetetek (valamint a kitűzött céljaitok alapján) részletesen megtervezzük a következő pár hónap akciótervét.

Mindig legalább negyedévekben gondolkozunk, így 3-6 hónapra előre pontosan megtervezzük, hogy mikor mit készítünk el.

Háromhavonta tartunk egy nagyobb volumenű stratégiai megbeszélést, amikor kiértékeljük az addigi teljesítményt, és ez alapján megtervezzük a következő negyedév részleteit.

Van minimális szerződési idő?

Igen, jelenleg 3 hónap a minimum szerződési idő, de ha inbound folyamatokat szeretnél kiépíteni, akkor legalább 1 évben érdemes gondolkoznod.

Milyen feladatkörökben tudtok segíteni?

Lényegében mindenben, ami inbound.

  • Inbound stratégia kialakítása
  • vásárlói útvonal felállítása
  • Buyer Personák megalkotása
  • SMART (mérhető) célok felállítása
  • landing page készítés
  • tartalommarketing
  • on-site és off-site SEO (keresőoptimalizálás)
  • konverzió optimalizálás (CRO)
  • PPC hirdetések kezelése
  • social media fiókok kezelése
  • e-mail marketing
  • marketing automatizálás
  • ActiveCampaign/HubSpot/SharpSpring CRM beüzemelése
  • sales automatizálás
  • és még sok-sok más.

Ha érdekel pontosan mit érdemes alkalmaznia a cégeteknek, akkor kérj egy ajánlatot és beszéljünk.