BOOMCast SHORTS – Így határozd meg, hogy mennyit ér neked egy konverzió

BOOMCast Shorts - Így határozd meg, hogy mennyit ér neked egy konverzió

Az egyik legfontosabb dolog a fizetett hirdetéseknél hogy tudd, hogy mennyit ér meg Neked egy konverzió. Ebben az adásban lépésről-lépésre megmutatom, hogy hogyan határozd meg ezt az értéket!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így határozd meg, hogy mennyit ér neked egy konverzió – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban lépésről lépésre megmutatom, hogy hogyan számolhatod ki, hogy mennyit ér meg neked egy konverzió. Az egyik legfontosabb dolog a fizetett hirdetéseknél, hogy tudd, hogy mennyit ér meg neked egy konverzió. Ez a mérőszalag, ez az alapja mindennek. És, hogy ha ez nem stimmel, akkor az eredmények is csalni fognak.

Ahhoz, hogy ki tud számolni hogy mennyit ér meg neked egy konverzió, először is meg kell határoznod, hogy mi a célod egy adott kampánnyal. Minden kampánynak egyetlen egy célja kell, hogy legyen. Ha több cél van, akkor az több kampány lesz. Tehát, hogy ha vásárlókat akarsz szerezni, az egy kampány, hogy ha feliratkozókat, az egy második kampány, és ha mondjuk likeolókat, az egy harmadik kampány. Úgyhogy innen kell kiindulni, hogy minden kampánynak egyetlen egy célja van, és azt kell meghatározni, hogy ez mennyit ér meg neked.

Konverziós kampányoknál a legegyszerűbb a helyzetünk, mert ott van egy konkrét lépés, amit elvárunk majd az emberektől. Ez lehet egy ajánlatkérés, lehet egy feliratkozás, lehet akár vásárlás is, tök mindegy, a lényeg, hogy tudd mi az a konkrét lépés.

Ha tudod, hogy például vásárlókat akarsz gyűjteni és arra indítasz majd egy kampányt, akkor a vásárlások konverziós értékét kell meghatároznod, amit csak úgy tudsz majd kiszámolni, ha visszaméred a konverziós arányokat a különböző pontokon. Ha például egy vásárló mondjuk 10.000 forintért vásárol a webshopodban átlagosan, és minden vásárláson van 4.000 forint hasznod, akkor, azt jelenti, hogy legfeljebb 4.000 forintot ér meg neked egy vásárlás konverzió, tehát egy vásárlás esemény.

Itt most ne menjünk bele a részletekbe, mert lehet, hogy többet is megér neked. Mert azt mondod, hogy kifizetsz 6.000 forintot is egy vásárlóért, aki így mínusz 2.000 forintba van neked, de tudod, hogy két hónap múlva az email automatizmusaid behoznak még egy vásárlást tőle és így máris pluszba fordul. Szóval ettől eltekintve, ezek is befolyásolják majd a számokat, de ezt majd egyedileg te már tudod magadnak. Szóval 10.000 forintot hagy nálad, 4.000 forint haszon van rajta, akkor 4.000 forint, amennyit ki tudsz fizetni egy konverzióért, egy vásárlásért. Ha visszaméred azt, hogy mondjuk minden 10. feliratkozó vásárol, aki feliratkozik az email listádra, akkor ez alapján tudod, hogy maximum 400 forintot ér meg neked egy új feliratkozó.

Tehát, így máris tudod a vásárlás esemény konverziós költségét, ameddig elmehetsz, és a feliratkozás esemény konverziós költségét. És, ha azt is vissza tudod mondjuk mérni, hogy minden 10. kattintó iratkozik csak fel, tehát 10 ember kattint a hirdetésedre, hogy feliratkozik az email listádra, vagy letölt egy csalit és abból egy tölti le, akkor tudod, hogy 40 forintot ér meg neked egy kattintás ezen a hirdetésen.

Tehát szépen, hogy ha tudsz mérni, akkor szépen vissza tudod fejteni ezeket az adatokat, és így tudod majd megkapni pontosan, hogy mennyit ér meg neked egy egy esemény.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]