BOOMCast SHORTS – A 3 legfontosabb email marketing automatizmus webshop-tulajdonosoknak

BOOMCast Shorts - A 3 legfontosabb email marketing automatizmus webshop-tulajdonosoknak

Bárki bármit mond, az email marketing a mai napig az egyik legmagasabb megtérüléssel rendelkező marketingcsatorna. Kifejezetten igaz ez webshopok esetében, ahol az automatizmusok segítségével akár több ezer vásárlót is maximális figyelemben részesíthetsz. Megmutatom, hogy melyik a 3 kedvenc email marketing automatizmusom webáruházak esetében.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett email marketing oktatóanyagot itt találod: https://boommarketing.hu/email-marketing-automatizalas-mesterfokon/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

A 3 legfontosabb email marketing automatizmus webshop-tulajdonosoknak – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS adásban a három legfontosabb email marketing automatizmusról fogunk beszélni, amit webshop tulajdonosoknak érdemes kiépíteniük.

A legelső automatizmus, ami szerintem a legfontosabb egy webshopnál, az első vásárlás utáni automatizmus.

Nagyon egyszerű. Akkor indul el, amikor valaki vásárol.

Az első vásárlását végzi a webshopban és bekerül ugye a rendszerünkbe és igazából nagyon sokféle célja lehet ennek a folyamatnak, de a legeslegfontosabb az, hogy bemutatkozzunk a vásárlónak, infókat mondjunk a brandről.

Mutassuk meg, hogy mit képviselünk, mutassuk meg, hogy kik vagyunk mi, milyen jó ügy mögé állunk esetleg, lássa azt, hogy kik vagyunk. Ez rengeteget számít olyan téren, hogy kineveljük a visszatérő vásárlókat.

Itt nem feltétlenül kell upsellezni vagy még eladni neki bármit, hanem egyszerűen lássa azt, hogy kik vagyunk, mik vagyunk. És amikor megint szüksége lesz arra a termékre amit mi forgalmazunk, akkor remélhetőleg vissza fog jönni. Ez lett volna tehát az első ilyen automatizmus.

A második a vevő visszajelzést gyűjtő automatizmus.

Ez ugye nagyon egyszerű, a neve is mutatja, vevői visszajelzéseket akarunk gyűjteni, ami igazából többféle lehet. Lehet nagyon egyszerű szöveges, írnak egy válasz emailt és ugye felhasználjuk utána azokat, lehet képes, feltölti mondjuk Instára vagy Facebookra ahogy kibontja a terméket, ahogy használja a terméket és utána ezt felhasználjuk marketingcélokra. De lehet akár videós. Ez a legjobb és ez a legnehezebben megszerezhető, de ugye nagyon hatékony, mert nehezen hamisítható egy videós vásárlói visszajelzés.

Úgyhogy erre is szoktunk kiépíteni folyamatokat. Nagyon javaslom, mert nagyon hatékonnyá tudja tenni a marketing folyamatokat. Tök automatikusan be lehet ezeket gyűjteni, akár valamit felkínálni cserébe ami motiváló erő nekik, hogy hagyjanak visszajelzést és később ezeket hirdetésekben, blogon, weboldalon, bárhol fel lehet használni és szépen tud növekedni a konverziós arány ezáltal.

A harmadik pedig a vevő megmentő automatizmus, ami igazából fogyó termékeknél működik nagyon-nagyon jól, ahol ugye tudjuk azt, hogy mondjuk vitamint vásárolt, valamilyen kozmetikumot vásárolt és tudjuk azt, hogy ez kb. mennyi ideig elég neki.

Ha ez megvan, ha ezt tudjuk a termék alapján, a termékkategória alapján esetleg vagy csak egy átlagot vonunk, ha nem akarunk annyira belemenni ezekbe az adatokba, akkor tudjuk azt, hogy mondjuk átlagosan két hónap alatt fogy el nekik az a valami, akkor az ötvenötödik napon el tud indulni ez az automatizmus, ha addig nem rendelt újra és szépen felvezetjük azt, hogy újra vásároljon.

Nem kell salesezni… mehet először egy cikk valaminek a fontosságáról, ami szépen afelé tereli majd. Először csak az, hogy ott legyünk a fejekben, utána pedig tudjuk terelgetni afelé, hogy akkor figyelj rendelj újra, mert hamarosan el fog fogyni, még odaér, stb. És később ha ezekre sem reagál, a folyamat végén simán lehet neki adni egy kedvezményt ha újra vásárol, mert ugye ezzel megmentjük a vásárlót a lemorzsolódástól.

És én nagyon szívesen odaadok a webshopjaimnál 10, akár 20% kedvezményt azért, hogy valaki újra vásároljon, mert egyszerűen már nincs vele több extra költségem.

Ugye nincs Facebook hirdetési költség, nincs Google költség, hanem oda tudom neki adni azt, amit amúgy marketingre költenék el.

Úgyhogy ez is egy nagyon jól működő folyamat. Szerintem érdemes kiépíteni mindhárom automatizmust, mert egyszerűen megépíted őket, aztán vannak, működnek és hozzák a pénzt. Szóval nagyon jó dolgok.

Ha érdekel, akkor van még több ilyen automatizmusunk. Csináltam is erről egy oktatóanyagot. Ez az e-mail marketing automatizálás mesterfokon kurzus.

Belinkelem az adás leírásába és ott megtalálod majd a sales oldalt.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban.

Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

2 válasz

  1. Szia Dávid!

    Első vásárlás utáni automatizmus. Ehhez kell engedély, hogy küldjünk levelet? 1-2-3, mennyire lehet ezt túl tolni?
    Köszi a választ!

    Tamás

    1. Szia Tamás,

      Köszi a kérdést!

      Nem jogi tanács, csak marketinges tapasztalat, de leírom a véleményem. A rendelés teljesítéséhez és a termékek használatának elősegítéséhez kapcsolódó leveleket szerintem probléma nélkül ki lehet küldeni, mert ez még a rendelés teljesítéséhez kapcsolódik (az én értelmezésem szerint).

      Ha a vásárlás utáni sorozatban kitérsz másra is, abba már valószínűleg bele lehet kötni (jogi oldalról), de kérdés, hogy ez a felhasználót idegesíti-e. A törvény az persze törvény, de a felhasználó szempontjából vizsgálva szerintem nem vészes, mivel nem spamelünk és nem irreleváns ajánlatokat küldünk. Ha pedig nem idegesítő, akkor valószínűleg bejelentést sem von maga után.

      Ha biztosra akarsz menni, akkor csak azoknak küldj ilyen levelet, akik feliratkoztak a vásárlás során (vagy előtte) a hírlevelekre is. 😉

      Remélem tudtam segíteni, kérdezz bátran ha felmerülne még bármi más!

      Üdv,
      Dávid

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]