BOOMCast SHORTS – A kedvenc árazási stratégiám

BOOMCast Shorts - A kedvenc árazási stratégiám

Sokan nem tudják, de a marketing sokkal több annál, hogy pár csatornát beállítunk és hatékonyan működtetünk. Az egyik “titkos fegyverem” a marketing pszichológia, aminek elemeit tudatosan használva igazán hatékony marketing rendszert lehet építeni. Ebben az adásban az egyik kedvenc árazási stratégiámról beszélek.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linket itt találod: https://boommarketing.hu/facebook-hirdetesek-kezelese/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

A kedvenc árazási stratégiám – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Sokan nem is tudják, de a marketing szerintem sokkal több annál, mint hogy egy pár csatornát felfedezünk, beállítunk és utána hatékonyan működtetünk. Az egyik “titkos fegyverünk” a marketing pszichológia, aminek elemeit hogyha tudatosan használod, akkor egy igazán komoly és hatékony marketingrendszert tudsz felépíteni.

Ebben az adásban az egyik kedvenc árazási stratégiámról beszélek. Ennek az egyik legfontosabb eleme az árazás, ami részben business kérdés, részben viszont igenis marketing kérdés. Az egyik kedvenc stratégiám árazási szempontból, ez a három csomagos árazás, amit most eléggé leegyszerűsítve megpróbálok Neked bemutatni. Ahhoz, hogy megértsd, hogy mi az a három csomagos árazás, először is nézzük meg a másik kettőt.

Kezdjük a legegyszerűbbel, az egy csomagos árazással, szinte mindenhol ezt látod. Ha felmész mondjuk az Apple vagy az iStyle vagy bárminek a honlapjára és megnézel mondjuk egy M1-es MacBook Air-t, akkor látni fogod, hogy 550.000 forintba kerül. Ez az egy csomagos árazás, van a termék, van egy fix ára, megveszed vagy nem, kész.

Ezután jön a két csomagos árazás, ami egy fokkal már komplexebb. Itt már két különböző opció közül tudsz választani, ahol általában egyik sem egyértelműen vonzóbb, mint a másik. Ilyenek például a havi vagy éves csomagok, ingyenes vagy havidíjas csomagok, szoftvereknél például alap vagy profi csomag, kicsi vagy nagy csomag és stb. Egy nagyon egyszerű példa mondjuk az egyik szoftvernél, amit használunk a folyamataink elkészítésére és menedzselésére, van a pro csomag 120 dollárért havonta, és van a guru csomag 230 dollárért havonta. Ilyen egyszerű, két ár van, az egyikben kevesebb van, a másikban több van, el tudom dönteni, hogy melyiket szeretném, milyen funkciókra van szükségem és ez alapján választom ki a megfelelő csomagot.

És akkor eljutottunk a három csomagos árazásig, ahol már nem csak funkcionalitásban van különbség a csomagok között, hanem nagyon erős a marketing pszichológia is a csomagok kialakítása mögött. Erre a saját példánkat tudom hozni. Ha felmész a weboldalunkra, érdemes felnézni, hogy lásd is magad előtt a különböző csomagokat. Tehát, hogyha felmész a weboldalunkra, akkor az Így tudunk segíteni menüpont alatt a Facebook hirdetések kezelését keresd ki és görgess le az ártáblázatig, majdnem az oldal alján találod.

Szóval, hogyha ez előtted van, akkor jobban megérted majd, hogy miről beszélek. Az a lényeg, hogy három csomagunk van, van az AtomBOOM csomag, ami a legdrágább, van a BOOM csomag, ami a középkategória és van a Puskapor csomag, ami a belépő szint. Ilyenkor általában a középső csomag a legvonzóbb mind közül, az ilyen árazási stratégiánál, aminek természetesen oka van és azon túl is oka van, hogy különböző opciókat biztosít azoknak, akik többet, vagy kevesebbet akarnak rászánni valamire.

És az a logika az egész mögött, hogyha csak a középső csomagot látnánk, ami 99.900 forint, legyen 100.000 forint, akkor az egy 100.000 forintos szolgáltatás lenne, ahol elkezdesz gondolkozni, hogy ez megéri Neked vajon vagy sem. Ha viszont így látod meg az árakat és fontos, hogy így és ilyen sorrendben, ahogy mondtam, mert ennek is oka van, hogy miért a legdrágábbal kezdünk, akkor ez már nem egy 100.000 forintos szolgáltatás, hanem ez egy 150.000 forintos szolgáltatás, ami az AtomBOOM csomagunk, a legdrágább, amit akár 100.000 vagy akár 85.000 forintért is megkaphatsz.

És persze van különbség a csomagok között, van különbség aközött, hogy mit kapsz funkcionalitásban, de az a logika az egész mögött és így működik az agyunk, hogyha Te meglátod a 150.000 forintos árat, ugye az van bal oldalt, balról jobbra olvasunk, azt fogod úgyis meglátni először, akkor mindig van valamilyen ár a fejünkben és lehet hogy ez kevesebb, vagy lehet, hogy több, mint amire számítottál, de ez a szolgáltatáshoz mérten egy magas ár, egy prémium ár, az fogja kifizetni egyébként, aki mindent szeretne és nem akar vele foglalkozni, kiszervezem, csináljátok meg. Sok ember viszont a középső csomagot választja, ezt az arany középutat úgymond, így viszont sokkal jobban esik a 100.000 forintos ár, onnan, hogy a 150.000 forintos csomagtól 50.000 forinttal olcsóbb havi szinten ez a csomag.

Szóval nem tudom, hogy sikerült-e így átadnom, mert ehhez tényleg látni kell a csomagokat, de ezt hívjuk horgony árazásnak, ezt a stratégiát. És ezért van az, hogy balról jobbra csökken igazából a csomagok ára, tehát a legfullosabb csomagot tesszük előre. Ez lett volna tehát a kedvenc árazási stratégiám. Persze nagyon sok tényező van még aminek köszönhetően kialakultak ezek a csomagok és több mindenre kell még odafigyelni, de ha egy valamit kellene választanom marketing pszichológiai szempontból, akkor ez lenne szerintem a legfontosabb.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]