BOOMCast SHORTS – Hogyan automatizáld a vásárlói visszajelzések begyűjtését?

BOOMCast SHORTS - Hogyan automatizáld a vásárlói visszajelzések begyűjtését?

Minden egyes online marketing stratégia kritikus eleme a vásárlói visszajelzések gyűjtése és használata. Most azt mutatom be, hogy hogyan tudsz egy olyan automatizált rendszert építeni, ami futószalagon szállítja majd Neked a testimonialokat.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Hogyan automatizáld a vásárlói visszajelzések begyűjtését? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

A mai adásban arról beszélek, hogy hogyan tudod automatizálni a vásárlói visszajelzések begyűjtését. Nagyon fontos, és már előre tisztázzuk, hogy ez nem csak webshopoknál releváns, hanem akár B2B cégeknél is. Sőt, ott még talán sokkal lényegesebb, mivel kisebb a vásárlói bázis, kevesebb vevő, kevesebb ügyfél van. Ebben az esetben nagyobb döntésről és beruházásról beszélünk, ezért nagyon fontos az, hogy be lehessen bizonyítani mások véleményével is, hogy hogyan dolgozunk és kik vagyunk. Nem lehet csak arra alapozni, amit saját magunkról írunk, mivel az kifelé tűnhet igaznak is meg nem is.

E miatt elengedhetetlen tehát a vásárlói visszajelzések, vagy angolul a testimonial-oknak a begyűjtése. Szerintem ez pedig akkor a leghatékonyabb, hogyha van rá van építve egy automatizmus. Sokan próbálnak úgy működni, hogy számítanak az értékelésekre, vagy úgy vannak vele, hogy majd megkérdeznek pár embert. Az esetek többségében ez nem működik, elfelejtődik.

Nekem van több webshopom, ilyen saját kis side projectek, ahol tesztelünk új folyamatokat, új platformokat. Mindenhol kb. ugyanúgy van felépítve a begyűjtő folyamat: ha valaki vásárol, mondjuk nézzünk egy első vásárlást, akkor elindul az első vásárlás utáni EVU automatizmus. Ez állhat akárhány levélből, teljesen webshop függő. Van, ahol olyan 3 vagy 4 levélből áll nálunk, és van olyan is, ahol 8-9 levélből. Attól függ, hogy milyen a brand, hogy mennyi tartalmunk van, mennyire akarunk sztorizni. Az a lényeg, hogy valaki vásárol, megköszönjük, bemutatkozunk, megerősítjük a döntésben, rákérdezünk amikor megkapta a csomagot, hogy elégedett-e, minden rendben volt-e, időben ment-e a futár, satöbbi, satöbbi? Ezáltal már kiderül egy csomó hiba.

Ha erre a levélre nem válaszolnak, az már úgymond egy jó jel, mert nem jön panasz. Direktbe rákérdezünk, hogy minden pöpec-e, hogyha nem okés, akkor pedig általában válaszolnak az emberek, hogy ez vagy az nem tetszett, vagy akár ugye durvább stílusban is írnak. Ezután, hogyha itt valaki nem válaszol, akkor szerintem tök jó bekérni egy vásárlói véleményt. Ez lehet szöveges, lehet képes, lehet videós, nagyon jól működik mindhárom. Hogyha képes, tehát hogy csinál egy fotót, mondjuk egy unboxingot, vagy ahogy használja a terméket és úgy ír egy véleményt, vagy felveszi videóra, (ez itthon ugye annyira nem elterjedt) ezek a legjobbak, mert ezek meghamisíthatatlanok, és nagyon jó marketing anyag a jövőben.

És ez is nagyon fontos, hogy ezeket az emaileket úgy kell megírni, hogy már feltünteted benne azt, tehát leírod az embereknek azt, a vásárlóknak, hogy ezeket a véleményeket, vagy ezt a véleményt, amit majd beküldesz, szeretnénk használni marketing célokra. Tehát hogyha ezt elküldöd nekem, akkor egyúttal beleegyezel, hogy hirdetésként egy jövőbeni emailben valahol majd megjelenik a te véleményed névvel, akár képpel vagy videóval, hogyha azt is küldesz hozzá. Ezt nagyon fontos beletenni, hogy ne kelljen egyesével kérdezgetni az embereket, hogy felhasználhatjuk-e marketing célra, és ne legyen abból probléma, hogyha ugye a jövőben mégis ezek kikerülnek valahova.

És ez a legfontosabb levél, hogy ez hogyan működik, tehát technikailag hogyan van kivitelezve? Akár egy válasz emailben megkapod ezeket az infókat, és ugye lemented magadnak a visszajelzéseket. Akár használhatsz szoftvereket mint a, például a stamped.io, stamped.io, így van leírva. Azt hiszem free plan-jük is van, havi talán ilyen 50 értékelésük, vagy rendelésük, nem tudom most pontosan. És ez egy tök jó szoftver. Beköthető, automatizálható vele ez az egész folyamat, és nagyon jól meg tudja jeleníteni a beérkező értékeléseket akár a webshopodban, weboldaladon is. És ilyenkor még arra is érdemes odafigyelni, hogyha egy ilyen folyamatot épít valaki, hogy mondjuk monitorozni a beérkező értékeléseket. Ugye senki nem akarja azt, hogy ilyen 1-2-3 csillagos értékelések legyenek ott a weboldalán, a termékeinél, bárhol. Viszont akár azt is ki lehet küszöbölni azzal, hogy mondjuk úgy van beállítva a szoftver, hogy a 4-5 csillagosokat azonnal publikálja. Az 1-2-3 csillagosoknál pedig elindul egy folyamat, egy automatizmus, ahol megpróbáljuk kideríteni, hogy mi ment félre, mi az oka esetleg a panasznak, a rossz véleménynek. Nagyon gyakran egyébként valaki csak mellékattint, és nem figyeli, hogy csillagozni is kell, csak leírja az értékelését és így egy csillagon marad. És így meg tudjuk kérni, hogy akkor javítsd már ki. Ugye felhívjuk rá a figyelmét. De hogyha bármi panasza van, akkor pedig ki tud derülni, meg tudjuk oldani, és utána ugye pozitívra tudjuk fordítani ezt a kapcsolatot is.

Ez a folyamat webshopoknál kiemelten fontos, mert ott ugye nagy számban, nagy volumenben értékesítünk. Több száz, több ezer vásárló is megfordul, és emiatt nagyon-nagyon hatékony, tehát ahogy több tucat, akár több száz vásárlói visszajelzése van valakinek igazolt módon, tehát hogy látszik, hogy igen, azok tényleg vásárlók, akár egy pár képet ugye bedobnak hozzá, az hatalmasat tud lendíteni a webshop forgalmán, mert ezeket utána fel lehet használni egy Facebook hirdetésben. Nagyon jó social post tartalmak például. Az, hogy, hogy xy ezt mondta, egy fotó betéve. Vagy remarketing hirdetésben nagyon-nagyon jól működik, mondjuk, hogy valaki járt a webshopodban, de végül nem vásárolt. Kilép az oldalról, te indítasz egy Facebook remarketing hirdetést, ami mondjuk 7 napon keresztül követi, és ebbe a hirdetésbe nem azt írod, hogy gyere vissza, vásárolj, ingyenes szállítás, nem tudom micsoda, meg nem a termékeket dobálod be, hanem vásárlói véleményeket variálsz neki. Akár több véleményt, akár ilyen lapozható formában. Akár csinálsz 10 hirdetés verziót és mindegyik más vélemény. Akár bedobálsz sok-sok véleményt egy képre.

Ezek mind működő stratégiák, és azért nagyon jó, mert egy, nem te mondod el magadról azt a valamit, hogy hú de jó kiszolgálás, hú de jó szállítás, mert magáról ugye bárki mondhassa, szokták mondani, hanem más mondja el rólad. És ráadásul így olyan dolgokat is mondhatsz, amit magadról nem biztos, hogy állíthatnál. Tehát te mondjuk egy, nem tudom, natúrkozmetikum gyártóként, lehet nem mondhatod azt, hogy fú mennyivel csökkenti a szemráncokat ez a krém. Viszont az, hogy Marika megvásárolta, használja, és ő azt mondja, hogy ú nézzétek mennyivel csökkentette a szemráncaimat, az már egy tök jó dolog, hogyha ezt ugye tudod igazolni, hogy igen, ez tényleg egy valid vásárlói vélemény. És ezért kellenek ezek a folyamatok, hogy begyűjtsd és tudd ezeket használni a jövőben.

Úgyhogy így tudod automatizáltan gyűjteni a vásárlói visszajelzéseket. De ez még csak egy folyamat a sok közül, amit webshop tulajdonosként érdemes kiépíteni. Ez a teljes folyamat egyébként megtervezéssel, felvázolással és az emailek tartalmával az email marketing automatizálás mesterkurzusunkban is megtalálható. Ennek a linkjét megtalálod majd a leírásban. Úgyhogy ha ezt és 6, 7, 8 másik automatizmust is ki akarsz építeni, hogy akkor is termeljék neked a pénzt, amikor pihensz, nyaralsz, nem dolgozol, alszol, akkor érdemes megnézned ezt a kurzust, hogyha webshopot üzemeltetsz.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS. Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra és érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]