BOOMCast SHORTS – Emiatt ingadozik a kampányaid teljesítménye

BOOMCast Shorts - Emiatt ingadozik a kampányaid teljesítménye

Sokan nem is tudják, hogy a hirdetési kampányok teljesítménye mi alapján változik. A helyzet nem egyszerű, mert egyáltalán nem biztos, hogy a hirdetések drágulása a Te hibád lenne. Minden a CPM-re – és annak szezonalitására – vezethető vissza…

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Emiatt ingadozik a kampányaid teljesítménye – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban a hirdetések szezonalitásáról fogunk beszélni.

Ha már hirdettél valaha is online felületen, akkor biztos te is láttad, hogy a hirdetések hatékonysága folyamatosan ugrál. Ez kisebb és hosszabb időtávokon is megfigyelhető és az egész a CPM szezonalitására vezethető vissza.

A CPM az ugye a “cost per mille”, tehát az ezer ember elérésének költsége. Szinte minden platform ebben méri azt, hogy igazából milyen olcsón vagy drágán érhetsz el embereket. Azt kell tudni erről, hogy folyamatosan változik és nagyon nagy szerepet játszik benne a szezonalitás.

Például a karácsonyi időszakban, amikor mindenki hirdetni akar, akkor ugye sokkal nagyobb lesz a verseny ugyanannyi ember figyelméért és ezért megemelkednek a hirdetési költségek. De az simán lehet, hogy ugyanolyan konverziós arány mellett, magasabb lesz az egy konverzióra jutó költséged.

És azért, mert ugyanúgy teljesít a sales oldalad, a hirdetésed, de mondjuk a CPM megduplázódott vagy megtriplázódott, ezáltal pedig a konverziós költséged is mondjuk duplázódik vagy triplázódik.

Ennek ellenére simán lehet az ünnepi időszakban is sikeresen hirdetni, hiszen ilyenkor nő a költekezési kedv a vásárlók részéről és általában ilyenkor kedvezményeket is kínálunk, az pedig vonzóbbá teszi az ajánlatot. De mindenképpen figyelembe kell venni azt, hogy a CPM hogyan ugrál ilyenkor és számolni kell azzal, hogy ugyanannyi embert mondjuk kétszer-háromszor annyiba kerül elérni, mint januárban vagy februárban.

Az egyébként megfigyelhető ilyen nagy általánosságban, hogy az év végi időszak, az utolsó két-három hónap a legdrágább hirdetési szempontból, tehát akkor kerül a legtöbbe elérni ezer embert átlagosan, az év eleje pedig viszonylag olcsó. Talán a legolcsóbb így a szezonalitás során.

Ez persze változó iparáganként, attól függ, hogy kit akarsz elérni mert mondjuk B2B-ben az augusztus egy olyan időszak, ami nagyon-nagyon olcsó és olcsó elérni olyankor az embereket, úgyhogy mindenképpen vedd figyelembe a CPM szezonalitását is az alapján, hogy mikor hirdetsz.

És ha mondjuk egy év végi időszakban kezdesz el hirdetni, akkor ne vonj le hosszabb távú következtetéseket az alapján az eredmény alapján, amit akkor értél el. Nagyon fontos, hogy ez főleg ez az év végi időszak, ezzel tudok példálózni, az mindenképpen egy kihívás ilyenkor a hirdetőknek, mert nagyon nagy a verseny.

De ilyenkor nagyon sok új hirdető jelenik meg, akik általában csak az ünnepi időszakban hirdetnek és emiatt általában nem tudják, hogy mit csinálnak. Így ha képben vagy, ha folyamatosan hirdetsz, hogyha képzed magad, vagy ha van egy jó marketingesed, akkor le tudod őket győzni és simán eredményes tudsz maradni az ünnepek alatt is.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS. Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépni a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban!

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]