BOOMCast SHORTS – Ezért NE maxold ki az “optimalizálási pontszámot” Google hirdetéseknél

BOOMCast Shorts - Ezért NE maxold ki az “optimalizálási pontszámot” Google hirdetéseknél

Ha foglalkoztál már valaha Google hirdetésekkel, akkor számodra sem lesz újdonság az optimalizálási pontszám. Ez az a mutató, amit a Google percenként az arcunkba tol. De vajon mennyire fontos ezzel foglalkozni?

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Ezért NE maxold ki az “optimalizálási pontszámot” Google hirdetéseknél – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ha foglalkoztál már bármikor is Google hirdetésekkel, akkor biztosan számodra sem ismeretlen az optimalizálási pontszám. Ez az a mutató, amit a Google rendszeresen, kb. percenként az arcunkba tol, amikor a fiókban vagyunk és a mai adásban arról fogok beszélni, hogy vajon mennyire fontos ez.

Először is nézzük meg, hogy mégis mi ez és, hogy mit jelent. Ugye ez egy ilyen 0-100-ig tartó mutató, igazából egy százalékos skála, ami azt mutatja meg, hogy milyen a fiók minősége. És itt felmerül a kérdés, hogy vajon milyen szempontból vizsgálják a fióknak a minőségét!? Mert ugye egy olyan fiók, mibe mondjuk két napja futnak csak hirdetések, mert most hoztuk létre, meg egy olyan, amibe tíz éve futnak hirdetések, nem összehasonlítható igazából tehát, hogy vajon mik azok a pontok, mi az a kritériumrendszer, ami alapján a Google ezt a pontszámot kiosztja.

És szerintem legalábbis, ugye erről nincs hivatalos infó, de én azt tapasztaltam a sok sok fiók alapján, hogy a Google szempontjából vizsgálják ezt. És ha belegondolsz, hogy mi a célja a Google-nek a hirdetési fiókban, hát ugye az, hogy minél többet költsünk. És ha most a Google ad egy pontszámot nekem, hogy ilyen százalékos minőségű mondjuk a hirdetési fiókom és nekik az a legfőbb kritérium, hogy mennyit költünk, vagy az a legfőbb cél, hogy minél többet költsünk, akkor ugye itt felmerül a kérdés, hogy mennyire szabad alapozni erre a a döntéseink során.

És én azt mondom és szintén tapasztalat, hogy ha ilyen 70-90 százalék között van az optimalizálási pontszám, akkor nem kell vele foglalkozni. Tehát nem szabad kimaxolni, nem szabad a 100 százalékra törekedni, mert gyakran olyan javaslatokat is ad a Google, ami mondjuk több kattintást fog hozni, viszont nem olyan hatékonyan. Tehát vannak olyan dolgok, ami nem olyan fekete fehér, hogy most ezt állítom be, vagy azt állítom be, mert én tudom mondjuk a keresési szándékot amögött a kifejezés mögött. És oké, hogy a Google azt javasolja, hogy ezzel, meg ezzel, meg ezzel egészítsem ki, de tudom, hogy aki azt írja be, ő már másra fog gondolni, tehát az egy irreleváns keresési kifejezés.

Úgyhogy itt azt tudom javasolni, hogy nyugodtan figyeld ezt a mutatót, nyugodtan figyeld a javaslatokat, szoktak jó javaslatokat adni, de mindent gondolj át mielőtt elfogadod, kétszer gondold át, hogy valóban jó javaslat-e az a valami, amit a Google feldobott és ha igen, akkor nyugodtan fogadd el. Vagy ha nem, akkor pedig rejtsd el, mert ez is egy visszajelzés, ugye a Google-nek, hogy ez egy irreleváns tanács volt és, hogy hagyjon téged ezzel békén.

Szóval én azt mondom, hogy ez tipikusan egy olyan mutató, egy olyan mérőszám, ahol nem szabad a maximumra törekedni. Nem olyan, mint a minőségi mutató mondjuk, ahol érdemes 10/10-ig felhúzni, ha lehet, mert itt a 100 százalék tényleg valószínű, hogy a kampányaid teljesítményének a kárára fog menni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]