BOOMCast SHORTS – Fizikai üzletek marketingje 2022-ben

BOOMCast Shorts - Fizikai üzletek marketingje 2022-ben

Ebben az adásban – közkívánatra – a fizikai üzletek marketingjéről beszélünk egy kicsit. Elmondom mit gondolok a fizikai üzletek hirdetéséről és adok egy pár tippet, hogy 2022-ben hogyan tudod a lehető legokosabban kihasználni az online marketing erejét az üzleted hirdetése során.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett korábbi adást itt találod: https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/elethelyzet-marketing-ezert-nem-eleg-ha-csak-a-buyer-personaidat-ismered/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Fizikai üzletek marketingje 2022-ben – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban a fizikai üzletek marketingjéről fogunk beszélgetni egy kicsit. Elmondom, hogy mit gondolok a fizikai üzletek hirdetéséről és adok egy pár tippet is ahhoz, hogy 2022-ben hogyan lehet szerintem a legokosabban kihasználni az online marketing eszközöket. És fontos, hogy most kifejezetten online eszközökről beszélünk, én ugye elsősorban online marketingben élek és ehhez értek és abban tudok Neked segíteni, hogy ezeket az eszközöket hogyan tudod a lehető legjobban az előnyödre fordítani.

Az tuti, hogy fizikai üzlet tulajdonosként nem vagy a legjobb helyzetben, ez ugye látszik az elmúlt két három év történései, eseményei alapján is. A helyzet az, hogy szerintem egy fizikai üzlet akkor tud igazán hatékonyan fennmaradni 2022-ben és az elkövetkezendő pár évben is, ha ki tudja használni az online marketing elemeit és látogató- és ügyfélszerzésre tudja azokat használni.

Az fontos, hogy itt nagyon sok minden függ az iparágtól is, hogy pontosan mit értékesítesz, milyen termékköröd van, mert van olyan fizikai üzlet, aminek egyszerűen már nincsen létjogosultsága és ott nagyon nehéz érvényesülnöd és nagyon nehéz kiemelkedned a tömegből, de van olyan is, ahol pedig tök jó lehet az, hogy be tudok menni.

Például nemrég vettem egy futócipőt és szívtam vele egy csomót, rendeltem hármat, mire találtam egy jót, egyszerűen azért, mert én, mint kezdő, mint laikus hiába néztem útmutatókat és próbáltam megtalálni a szükséges infókat a választáshoz, egyszerűen mellényúltam és rosszat választottam. És webshopokból rendeltem, mert itt, ahol én élek Nyíregyházán, nincsen olyan cipőbolt, ahol kifejezetten futócipőkre vannak specializálódva és ezért webshopból rendeltem, mert tudom, hogy úgyis visszaküldhetem. És ez egyébként egy nagyon nagy előnye a webshopoknak, viszont, ha Te is tudsz ilyen policyt csinálni, hogy akár visszaveszed a terméket 14-30 napon keresztül, ha ennek van értelme az iparágadban, az egy nagyon jó dolog és egy nagyon nagy vonzerő tud lenni.

Szóval, ha van ilyen hozzáadott érték, amit egy eladó mondjuk hozzá tud tenni, akkor nagyon is érdemes ezt lekommunikálni. Például mondjuk, ha van egy olyan cipőbolt, ahol ugye meg tudják vizsgálni a lábamat, hogy milyen típusú, milyen cipő kell nekem, hogy befelé, vagy kifelé áll a bokám, ugye ezek a lépések, amiken végig kell menni és ők tudnak javasolni egy cipőt, akkor inkább bemennék oda, persze, ha ez itt van a közelemben és ugye itt megint csak a fizikai üzletek a hátránya, akkor inkább bemennék oda és megvenném onnan, mert tudom, hogy tutira jót fogok kapni és kell a tanács.

Ha viszont valami olyasmit veszek, ami egyszerű, simán polcról leveszem és kész, akkor nagyon nehéz kiugrani a tömegből. Úgyhogy a nagy tanulság szerintem, hogy az eladó, tehát a tulajdonos szempontjából az értékesítés módja a legfőbb különbség, de a vevő szempontjából, ahogy ugye mindig vizsgálnunk kell a dolgokat, úgy a vásárlási folyamat az, aminek a vége igazából megváltozik.

Tehát, ha a teljes vásárlási folyamatot nézzük, ugye ez a buyer’s journey, a vásárlói útvonal, erről is beszéltem már korábban, akkor a vevő szempontjából egy fizikai üzletnél nagyon valószínű, hogy csak a folyamat legvége, utolsó egyharmada mondjuk az, ami változik, hiszen ugyanúgy utána kell néznem, ugyanúgy infót kell gyűjtenem, jó lehet, hogy ezt a boltban is megtehetem, de jó eséllyel először utána fogok járni a dolgoknak és úgy megyek be a boltba, hogy már van valami fogalmam is ezekről.

Úgyhogy fizikai üzlet tulajdonosként is szerintem simán ki tudod használni a tartalomgyártás, az érdekes és hasznos tartalmak, videok, podcast adások, blogcikkek gyártását és ezek eljuttatását a potenciális vásárlókhoz, ami egyébként itt egy sokkal kisebb tömeg, tehát mondjuk fizetett hirdetésre is sokkal kisebb büdzsét kell rászánnod. Mert nem mindegy, hogy mondjuk az egész országban van kétmillió potenciális vásárlóm, vagy mondjuk Győr környékén van pár százezer, vagy pár tízezer potenciális vásárlóm.

Úgyhogy, ha a teljes vásárlói útvonalat nézed, ugye a legtöbben csak azt várják, hogy beessen hozzájuk valaki, vegye le a polcról azt a valamit, aztán cső, mehetsz haza, de ha a teljes folyamatot nézed, ahol ki tudsz emelkedni a tömegből, az a folyamat eleje, amikor infót tudsz adni, segíteni tudsz, be tudod csábítani a boltba, bemutatod azt, hogy szakértő vagy, értesz hozzá, segítesz a választásban. És menjen be és kérje ki a véleményedet, így tudod becsábítani az embereket és ehhez ugyanúgy használhatod az online marketing eszközöket, mint bárki más, csak Te nem egy ingyenes csalit fogsz mondjuk odaadni, hanem foglalhat egy 10 perces időpontot az üzletben, amikor tud veled beszélni.

Persze tudom, ez nem minden iparágban működik, de ugye itt most egy nagy általánosságról beszélünk. Úgyhogy én így gondolkozok a fizikai üzletek marketingjéről, ha olyan iparágban vagy, ahol ez működik, akkor ugyanúgy ki tudod használni az online marketing platformokat és az online marketing tippeket és trükköket, ahogy bárki más, csak egyszerűen a folyamat vége lesz más részedről és ugye lokálisan le kell korlátoznod mondjuk a hirdetések megjelenését.

Remélem, hogy tudtam segíteni, ha bármilyen konkrét kérdésed lenne ezzel kapcsolatban, akkor lépj be a Facebook csoportunkba és írj egy bejegyzést, fogok rá válaszolni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]