BOOMCast SHORTS – Lead, MQL, SQL… mégis mi a különbség?

BOOMCast Shorts - Lead, MQL, SQL… mégis mi a különbség?

Ebben az adásban 3 fogalmat tisztázok, amit minden B2B marketingesnek ismernie kell. Ha ezeket nem – vagy nem jól – alkalmazod, az komolyan ronthatja az értékesítés hatékonyságát.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Lead, MQL, SQL… mégis mi a különbség?– SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban a leadek közötti különbséget fogjuk tisztázni. Sokan nem is tudják, de a marketingben és az értékesítés során 3 lead típust különböztetünk meg. Vannak a leadek, az MQL-ek, ez a marketing qualified lead és az SQL-ek, ezek a sales qualified leadek. Nézzük, hogy mi a különbség ezek között.

A leadek, az érdeklődők ugye, ez a legalapabb státusz, általában azokat tekintjük leadeknek, akikhez van egy minimális elérhetőségünk. Ez azt jelenti, hogy tudunk mondjuk egy email címet hozzájuk, ez a legáltalánosabb és ritkább esetben egy nevet, vagy csak egy keresztnevet például.

Tehát ahogy ezek az infók, igazából egy email cím megvan valakihez és bekerült a CRM rendszerükbe, onnantól kezdve ő egy leadnek, egy érdeklődőnek tekinthető, aki még nincsen előszűrve, nincsen specifikálva, hogy ő miben vár tőlünk segítséget. És amit itt még tudni kell, hogy a leadekért mindig a marketing felel, most akár nagyobb szervezeteknél, ugye ahol külön marketing és sales csapat van, ott fontos, hogy az elkülönüljön, de akár egy kis cégnél is, ahol egy ember felel a folyamatokért, de tudnia kell azt, hogy melyik résznél van valaki a marketing folyamatokban és melyik résznél már a sales folyamatokban. Ez lett volna tehát a legelső szint, a lead.

A következő a marketing qualified lead. Ez az az érdeklődő, aki az eddigi viselkedése alapján és a róla ismert információk alapján, már valószínűleg potenciális vásárlónak mondható. Ennek a pontos definíciója igazából cégenként eltérő szokott lenni, általában az is elég hozzá, ha valahogyan meg tudjuk határozni azt, hogy milyen szegmensbe tartozik az adott érdeklődő. Nálunk például három szegmens van, amivel dolgozunk, ugye ez a csináld magad, csináljuk együtt, és megcsináljuk helyetted, ez a három irány ahogyan tudunk valakinek segíteni marketing területen.

És nekünk az a legfontosabb feladat, amikor beérkezik hozzánk egy lead, hogy az automatizmusaink segítségével kiderítsük azt, hogy az adott érdeklődő melyik státuszba, melyik szegmensbe tartozik. Ahogy ezt kiderítjük, úgy már perszonalizált kommunikáció tud felé indulni, ami még mindig marketing, hogy tehát ő itt ugye marketing qualified leaddé lép elő, még nem a sales veszi fel vele a kapcsolatot, de már olyan specifikus cikkeket, tartalmakat, hanganyagokat, emaileket tudunk neki küldeni, ami valószínűleg az ő problémáira lesz majd megoldás.

És a következő és egyben utolsó státusz, ez a sales qualified lead, tehát azok az érdeklődők, akik készen állnak az értékesítésre. És ez az igazi vízválasztó, mert ez az a pont, ahol a marketing kilép a lead gondozásból és az értékesítés belép és átveszi a leadet. És éppen ezért definíció szempontjából is nagyon fontos, hogy hogyan van meghatározva ez a sales qualified lead státusz, mert pontosan tudnia kell a marketingnek és a salesnek is, hogy milyen infókat kell begyűjteni egy-egy érdeklődőről ahhoz, hogy azt tudjuk mondani, hogy oké, ő készen áll arra, hogy egy értékesítő felvegye vele a kapcsolatot.

Ez már tényleg cégenként teljesen változó, hogy itt mit kell tudnunk róluk, de mondok egy általános példát, tudnunk kell, hogy milyen pozícióban dolgozik és milyen cégnél, hogy mekkora az a cég, mekkora árbevétele van, és, hogy milyen problémákkal küzdenek. Ha ezeket tudjuk valakiről, az már egy nagyon nagyon előszűrt, egy nagyon forró lead tud lenni és ugye ne felejtsük el, hogy ez az érdeklődő ő maga iratkozott fel hozzánk ehhez a céghez, és úgy jutott el szépen, apránként eddig a státuszig, hogy tudjuk már róla ezeket a dolgokat.

Úgyhogy ez lett volna az a 3 státusz, ahová a leadeket általában szoktuk sorolni, és ha ezeket ismered, akkor igazán hatékonyan tud majd együttműködni a sales és a marketing tevékenységed.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel, és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]