BOOMCast SHORTS – Mi az az A/B tesztelés

BOOMCast Shorts - Mi az az A/B tesztelés

Az A/B tesztelés az online marketing egyik legnagyobb előnye, hiszen ha már szinte mindent tudunk mérni, akkor érdemes maximálisan kihasználni ezt a lehetőséget. Ebben az adásban elmagyarázom, hogy mi az az A/B tesztelés és hogyan használhatod arra, hogy több pénz maradjon a zsebedben.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mi az az A/B tesztelés – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban elmagyarázom, hogy mi az az A/B tesztelés, és hogyan tudod arra használni, hogy több pénz maradjon a zsebedben.

Nézzük is először az A/B tesztelés fogalmát. Maga az A/B tesztelés az ugye egy folyamat, amikor mindig csak egy valamit változtatunk a marketing rendszerünkben. Ezt bárhol tudod alkalmazni, hirdetéseken, tartalmakban, sales oldalakon weboldalon, vásárlási folyamatban bárhol, tényleg bárhol, de az a lényeg, ahhoz, hogy jó legyen a teszt, hogy mindig csak egy dolgot szabad megváltoztatni. Például, hogy ha a hirdetéseket nézzük, és arra vagy kíváncsi, hogy melyik közönség teljesít jobban, akkor ugyanazokat a hirdetéseket elkezdheted futtatni mondjuk egy teljesen hideg közönségnek és egy 5 százalékos hasonmás közönségnek.

De fontos, hogy ilyenkor a hirdetések ugyanazok legyenek, a hirdetési költség ugyanaz legyen, és minden más technikai beállítás ugyanaz legyen, tehát mondjuk ne legyen olyan eltérés, hogy az egyiknél beállítasz egy manuális elhelyezést, a másiknál pedig automatikusat, mert az máris felborítja a tesztet. Ez a célközönség teszt egyébként egy nagyon jó A/B teszt típus, amit mi nagyon sokszor futtatunk és ezt mi a nagyobb A/B tesztek közé soroljuk. És azért mondom, hogy nagyobb, mert ez igazából csak nálunk van így kialakulva, de vannak kisebb és nagyobb A/B tesztek. Egy nagy teszt mondjuk az, hogy letesztelünk két célközönséget és megnézzük, hogy melyik hozott jobban.

Ezután egy kisebb teszt mondjuk az, hogy a nyertes célközönségen belül, három hirdetési kreatívból melyik teljesített jobban. És ha megvan abból a nyertes a három közül, akkor utána variálhatunk azon, hogy a nyertesnél még indítunk mondjuk egy tesztet, ahol a kék, zöld meg piros a háttere annak a terméknek mondjuk, amit hirdetünk ugye a kreatívon és ez is lehet egy teszt, de nem érdemes ezekkel a kisebb tesztekkel indulni, mert itt még könnyű mellényúlni. Tehát sokkal fontosabb az, hogy melyik célközönség teljesít jobban, mint az, hogy piros vagy kék legyen annak a képnek a háttere. Vagy sokkal fontosabb az, hogy mondjuk a három kreatív ötlet közül, ahol máshogy vannak elhelyezve a termékek a képen, melyik teljesít jobban, mint az, hogy milyen legyen mögöttük a háttér.

Úgyhogy lényegében A/B tesztet bárhol tudsz futtatni, ahol tudod mérni az eredményeket és amire hatásod van, és érdemes is futtatni, viszont mindig csak egyet. Ha mondjuk sales oldalt akarsz tesztelni, akkor csinálj egy A és egy B verziót, ugye két különböző sales oldalt, ahol akár megváltoztathatsz mindent és akkor leteszteled a két ötletedet, ami van. De az is lehet, hogy később már csak mondjuk a képeket cseréld le videókra, mondjuk A verzió képekkel, B verzió videókkal és utána megnézed azt. Szóval itt is vannak kisebb és nagyobb volumenű tesztek, de nagyon egyszerűen tudod tesztelni A landing, B landing, hirdetsz rájuk, behozol 1000-1000 embert mondjuk mindkettőre és megnézed, hogy hogy konvertáltak. És itt is az a kulcs hogy ugyanannyi embert hozz be, különben, hogy ha az egyikre bejön 500 a másikra 5000, akkor nem lesz valid a teszt, mert ugye eltérőek a számok.

És itt így már el is árultam a titkot, hogy nagyon fontos a pontos mérés, különben egyszerűen nincs értelme tesztelni. Nagyon sok helyen látom azt, főleg ugye a tanácsadásokon, hogy próbálnak A/B tesztelni, de nem jól mérik, nincs jól kialakítva, vagy esetleg több dolgot változtatnak a folyamatban, és így nem egyértelmű, hogy mi okozza az eltérést a tesztben. Tehát, hogy mi okozta azt, hogy valami jobban teljesített vagy, hogy valami rosszabbul. Nagyon fontos tehát, hogy pontosan mérj, és, hogy mindig csak egy dolgot változtass és így lesz jó az A/B teszted, és így lesz hasznos az A/B teszted.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]