BOOMCast SHORTS – Mi az az inbound marketing?

BOOMCast Shorts - Mi az az inbound marketing?

Az inbound marketing már korántsem új fogalom, mégis sokan nem tudják, hogy pontosan mit is takar ez a kifejezés. Ebben az adásban pontosan ezt mutatom be Neked.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett cikkeket, korábbi adásokat itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mi az az inbound marketing? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban arról fogunk beszélni, hogy mégis mi az az inbound marketing. Maga az inbound marketing egy angol kifejezés, amit magyarul talán beérkező, vagy bevonzó marketingként tudnánk lefordítani és ezzel szerintem meg is magyaráztam, hogy miért használjuk inkább az eredeti kifejezést.

Szóval, hogy ha egy mondatban kellene összefoglalnom a lényegét akkor azt mondanám, hogy az inbound marketing során az érdeklődőt nem reklámokkal, hideghívással vagy spammel zaklatjuk, hanem értéket nyújtva hívjuk fel a figyelmet magunkra.

Ennek az ellentéte a klasszikus iskola úgymond, ez az outbound marketing, ez a kifelé mutató marketing, amit gyakran hívnak egyébként megszakító marketingnek is. Itt tényleg a klasszikusokra kell gondolni, TV reklám, rádió reklám, óriásplakát, ezek mind olyan dolgok, amikor a fogyasztónak van egy tartalomfogyasztási folyamata igazából, nézi a filmet a tévében, hallgatja a zenét a rádióban és ezt megszakítja egy reklám és ezáltal elveszi a figyelmet.

Ez ugye gyakran idegesítő, a legnagyobb probléma vele az, hogy nem célzott, tehát nagyon gyakori az, hogy irreleváns reklámokat hall valaki és pont ezért ez egy ilyen szőnyegbombázás jellegű marketing, tehát hadd szóljon, hadd hallják, hadd lássák és majd biztos lesz belőle valami hasznunk. Ez egyébként tök jól működik, de főleg nagyobb brandeknél, akiknek nem az a legfontosabb, hogy költséghatékonyan hirdessenek, vagy marketingezzenek, hanem, hogy mindenhol ott legyenek és beleégessék a fejünkbe azt, amit ők értékesíteni akarnak, vagy ugye magát a márkát.

És ez a legnagyobb különbség az inbound és az outbound marketing között, hogy az inbounddal tartalmat gyártunk és megpróbáljuk releváns infókkal elérni azt a figyelmet, megszerezni, kiérdemelni ezt a figyelmet. Az outbound marketing esetében pedig nem tartalmat gyártunk, hanem reklámot készítünk, hirdetést készítünk és fizetünk azért, hogy odakerüljön a felhasználók elé.

Egyébként az inbound marketinget nagyon gyakran összekeverik a tartalommarketinggel is, ami részben érthető, hiszen ez egy nagyon fontos eleme az inboundnak. Viszont a tartalommarketing mellett még egy jó pár olyan eszköz van, amit egy inbound marketinges használ a mindennapok során. Egy igazán jó inbound stratégiának az elemei, a teljesség igénye nélkül most egy párat felsorolok, például a tartalommarketing, az email marketing, a keresőoptimalizálás, a fizetett hirdetések, a közösségi médiában való aktív jelenlét, a közösségépítés és a márkaépítés.

Ezek mind olyan hatalmas területek a marketingen belül, amit egy inbound stratégiába be lehet építeni és hatékonyan lehet alkalmazni és igen, itt is szerepet kapnak a fizetett hirdetések, tehát itt is ugyanúgy hirdetünk akár tévében, rádióban, bárhol, de ugye főleg online felületeken, mert ez a legjobban célozható, de itt arra használjuk általában a fizetett hirdetéseket, hogy a hasznos, érdekes tartalmainkat juttassuk el a szerintünk nekünk megfelelő emberekhez.

Tehát teljesen más a módja annak, ahogy a fizetett hirdetési csatornákat használjuk, például egy inbound és egy outbound marketing stratégiába. Nagyon röviden ez lett volna az inbound marketing, rengeteg tartalmunk van egyébként a blogon is, más podcast adások is készültek erről, ezeket belinkeljük az adás alá és tovább tudod ezeket olvasgatni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]