BOOMCast SHORTS – Miért működik az inbound marketing már a legkisebb vállalkozásoknál is?

BOOMCast Shorts - Miért működik az inbound marketing már a legkisebb vállalkozásoknál is?

Ebben az adásban 5 pontban mutatom be, hogy egészen pontosan miért alkalmazható hatékonyan az inbound marketing akár már a legkisebb vállalkozásoknál is.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Miért működik az inbound marketing már a legkisebb vállalkozásoknál is? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Egy pár adással korábban már beszéltünk a inbound marketingről, most pedig arról szeretnék egy adást csinálni, hogy miért működik maga az inbound marketing már a legeslegkisebb vállalkozásoknál is.

És itt most tényleg a kis vállalkozásokra gondolok, az egyfős csapatokra idézőjelben, azokra, akik csak most indulnak, akiknek esetleg havi pár százezres árbevételük van. Mert igenis náluk is működik az inbound marketing, ez nem csak a nagyok játékszere. Úgyhogy hoztam most öt pontot, hogy mégis miért működik ez a gyakorlatban is.

Először is azért, mert egyszerűen így működünk. Minél nagyobb a reklámzaj, minél nagyobb az információs túltengés, a fogyasztónak annál kevesebb ideje marad arra, hogy megfelelő döntést hozzon, hogy mindent alaposan átnézzen, átolvasson és megnézzen. Az inbound marketingnél pedig mi pontosan ebben a folyamatban segítünk nekik egy kicsit azzal, hogy értékes, hasznos, érdekes tartalmakat gyártunk.

És amikor valakinek szüksége van rá, tehát nem elé tesszük, hogy itt van és vedd meg ezt is, hanem amikor szüksége van valamilyen tartalomra a döntési folyamatban, akkor mi azt oda tudjuk tenni elé, meg tudja találni Google kereső által, Youtube kereső által, különböző úton-módon. Tehát ilyenkor ugye nem megszakítjuk az embereket a böngészési folyamatban, a tartalomfogyasztási folyamatban és nem könyörgünk a figyelmükért, hanem kiérdemeljük azt a figyelmet.

A második ok amiért azt mondom, hogy már a legkisebb vállalkozásoknak is érdemes inbound marketingben gondolkozniuk, az az, hogy itt nem kell folyamatosan fizetni a látogatókért. Ugye minél kisebb egy vállalkozás, valószínű annál szerényebb költségkerettel tud dolgozni, annál kisebb a mozgástere és itt nagyon fontos az, hogy okosan költsük el a rendelkezésünkre álló összeget. Tudom, mert én is voltam ebben a cipőben, amikor elindítottam az ügynökséget kb. 5 évvel ezelőtt, akkor először csak egy egyszerű blog volt, ahova írogattam, rengeteg tartalmat gyártottam és egyszerűen az időmet tettem bele, mert több időm volt, mint pénzem.

És az, hogy akkor beletettem ezt a rengeteg időt, rengeteg energiát a cikkek, tartalmak gyártásába, annak még mind a mai napig érezzük a jótékony hatását, mert nem kell fizetnünk ugye az egyre növekvő hirdetési költségeket, nem kell odaadnunk a Facebooknak, Googlenek, bárkinek, mert maga a blog hoz annyi érdeklődőt, hogy egyszerűen megvagyunk. Tehát ez egy nagyon fontos pont, amiért én azt mondom, hogy már az elején érdemes inbound marketing stratégiában gondolkozni, mert nem csak hogy költséghatékony hosszú távon, de exponenciálisan tudnak növekedni ilyenkor az eredmények.

A harmadik nagyon fontos pont, hogy az inbound marketing célzott. Ezt nem is kell gondolom túl sokat magyaráznom, a TV reklám, a rádió reklám ezek mind szőnyegbombázás jellegű hirdetések, magyarul nagyon sok embert kell elérni ahhoz, hogy a Te közönséged is benne legyen. Az inbound marketing viszont a tartalomgyártás miatt, ugye a keresőoptimalizálás miatt, illetve a célzott fizetett hirdetések miatt sokkal hatékonyabban tud működni, ergo kisebb költségkeretből is tudsz majd így dolgozni.

A negyedik pont, hogy akaratlanul is elkezdesz majd hosszú távon gondolkozni. Vállalkozóként talán ez az egyik legnehezebb dolog, hogy ne csak az azonnali profitot, ne csak a rövid távot nézzük, hanem igenis hosszú távon kell gondolkodnunk ahhoz, hogy a vállalkozás fennmaradjon és folyamatosan tudjon növekedni.

És ahogy egy inbound stratégiában gondolkozol, teljesen átfordul a kép és elkezdesz több hónapos, de inkább több éves távon gondolkozni, mert mondjuk egy cikk, amit megírsz, az egy fél évig nem fog hozni forgalmat, 6 és 12 hónap között hoz majd egy kevés látogatót és egy éves távon túl tud majd olyan exponenciális növekedést elérni, amiért azt mondod, hogy hu, oké megérte megírnom azt a cikket. És szerintem ez egy nagyon hasznos pontja az inbound marketingnek, mint gondolkodásmódnak, mert csak úgy működik igazán jól egy vállalkozás, ha hosszú távon is gondolkozol.

És végül pedig azért is tud hatékonyan működni az inbound marketing, mert nagyon egyszerűen kombinálható az outbound marketinggel. Amíg az inbound marketing elemek beérésére vársz, mondjuk egy keresőoptimalizált cikkre vársz, hogy hozzon neked forgalmat, addig nyugodtan tudod használni az outbound elemeket, a fizetett hirdetési elemeket. Szóval nem kell választanod, ez nem egy vagy-vagy dolog, hanem kombinálhatod a kettőt.

És éppen ezért, ha gyors növekedést is szeretnél, ha magas a költségkereted, akkor is érdemes lecsípni egy részét és tartalmakba fektetni, rendszerekbe, folyamatokba fektetni, amik lehet, hogy 1, 2, 3 éves távon kezdenek majd el megtérülni, viszont akkor ugye nagyon nagyon gyorsan tudnak növekedni. Addig is pedig hirdetsz majd Facebookon, Google-ön, akár rádióba, akár TV-be, ezt lehetőségekhez mérten ugye el tudod majd dönteni.

A lényeg szerintem ilyenkor mindig az, hogy ne úgy gondolkozz, hogy a teljes költségkeretet fizetett hirdetésekre szánod, mert az csak addig hozza a látogatókat, amíg fut, amíg fizetsz. Ha viszont ilyen hasznos tartalmakat, értékeket építesz és gyártasz a vállalkozásod számára, akkor azok folyamatosan fogják hozni a hasznot, akkor is, amikor már nem foglalkozol vele. És, ha valamiért nem tudsz hirdetésekre költeni, mert egy olyan helyzet alakul ki, akkor sincs baj, maximum a növekedésed lassul le egy picit, de az organikus forgalmad, a folyamataid még mindig ott vannak.

Úgyhogy ez lenne az az öt legfőbb szempont, amiért én azt mondom, hogy már az igazán kicsi vállalkozásoknál is hatékonyan tud működni az inbound marketing és írtam erről egy cikket is, erről a témáról, ezt megtalálod az adás leírásában, érdemes elolvasni és még több részletet megtalálsz majd benne.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]