BOOMCast SHORTS – Egy alulértékelt SEO trükk a TOP helyezések elfoglalásáért

BOOMCast Shorts - Egy alulértékelt SEO trükk a TOP helyezések elfoglalásáért

Ebben az adásban egy alulértékelt – és kevesek által használt – SEO titkot árulok el Neked. Ha nem sikerült bejutnod a TOP 3 közé a találati listán, akkor ez megoldhatja a problémádat.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Egy alulértékelt SEO trükk a TOP helyezések elfoglalásáért – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast Shorts, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban egy alulértékelt és egy igazán kevesek által használt SEO titkot árulok el Neked. Hogyha még nem sikerült bejutnod a TOP 3 közé a találati listán, akkor ez valószínűleg megoldja a problémát.

Ez tényleg csak egy pici kis szelete lesz a SEO-nak, a keresőoptimalizálásnak, ettől sokkal komolyabb, sokkal komplexebb az egész, de ha minden más rendben van, jók a tartalmaid, már ott vagy mondjuk a 4-5. helyeken az organikus találati listán bizonyos keresési kifejezésekre, de nem tudsz előrébb kerülni, akkor ez a kis plusz valószínű, hogy átbillentheti ezt a mérleget.

Ugye nagyon sok iparágban ma már hatalmas a verseny az organikus forgalomért Magyarországon is, hazai piacon is. És ilyenkor ahhoz, hogy előre kerülj a legtöbb helyzetben, fontos, hogy milyen keresési kifejezésekről van szó, de a legtöbb helyzetben a minőségi tartalom az alap. Ez az alap, hogy jó minőségű tartalmat kell gyártanod, viszont sajnos ez már nem elég. Nem elég ahhoz, hogy a TOP 3-ba is bekerülj, vagy ritkábban a TOP 5-be, mert egyszerűen annyi jó oldal van, annyi jó tartalom készül, hogy nem elég az, hogy van egy jó tartalmad és azzal odakerülsz.

És ilyenkor jönnek elő azok az apróságok, ugye az egyébként on-site keresőoptimalizáláson túl, ami az oldalon történő keresőoptimalizálás, ez az, hogy milyen kulcsszavakat használsz, milyen szinonimákat használsz, hogyan állítod be a metaleírásokat, ezek az apróságok.

Ezeken túl érdemes használni még ezt a trükköt. Ez pedig a competitor cikkek, tehát a konkurenseid cikkeinek, tartalmainak a linkjeit kell felmérned. És ezeket a linkeket bekérned, azoktól, akik rájuk linkelnek. Magyarul ha van egy cikked és van egy cikke az egyik konkurensednek, ami teljesen ugyanarról szól mindkettőtök tartalma tényleg jó minőségű, jól van megírva, jól van elkészítve, akkor érdemes megnézned azt a másik cikket vagy akár az összes többi cikket a többi konkurensedtől és megnézni, hogy milyen backlinkek mutatnak rá, tehát milyen más oldalak vannak, amik linkelnek erre a cikkre.

Ha találsz ilyeneket és jó minőségű oldalak, tehát nem linkfarmok, nem black hat módszerekkel gyűjtöttek linket, általában mindig van jó link a jó cikkekre, akkor érdemes ezeket az oldalakat felkeresni. Lehet, hogy egy más iparágban működő, de hasonló területen dolgozó oldalnak a tulajdonosa lesz az. Például nálunk gyakori, hogy a marketinges cikkekre rálinkelnek a webfejlesztők.

És ilyenkor simán el tudom azt játszani, hogy ha van releváns cikkem számukra akkor, aki a konkurensem cikkére linkelt, felkeresem, írok neki egy emailt, elérem valamilyen úton-módon és megkérem, hogy figyelj itt egy cikk, ennyivel meg ennyivel több, mert mondjuk többet írtam, részletesebben írtam, jobbat írtam, vagy csak másról írtam, gondolkozz már el rajta légyszi, hogy hasznos lehet-e ez az olvasóidnak. Ha igen akkor megköszönöm, ha belinkeled, és ez egy win-win helyzet, mert az ő olvasói is megkapják azokat az úgymond hiányos infókat, amik addig nem voltak ott, én pedig kaptam egy backlinket ugyanattól, akitől a konkurensemnek is van backlinkje és így csökkent úgymond a távolság a Google szemében is és megvan az esélyem arra, hogy fellépkedjek, akár megelőzzem azt a konkurenst.

Úgyhogy ez egy nagyon jó kis trükk, egy nagyon egyszerű dolog igazából SEO szempontból. Nem igényel sok időt, ha megvan a szoftvered lekutatod a backlinkeket, simán építhetsz utána rá egy folyamatot előre megírt levelekkel. Úgyhogy ha eddig nem tudtál előrébb mozdulni a TOP 3-ba a találati listán és úgy gondolod, hogy minden más rendben van nálad SEO szempontból, akkor érdemes megnézned a backlinkeket és kipróbálnod ezt a kis SEO trükköt is.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük