BOOMCast SHORTS – Tapasztalatok fél évnyi hírlevelezés után

BOOMCast Shorts - Tapasztalatok fél évnyi hírlevelezés után

Ebben az adásban megosztom Veled a tapasztalataimat, amit több mint fél évnyi, heti rendszerességű hírlevelezés alapján tanultam. Ezek alapján már Te is el tudod dönteni, hogy megéri-e hírlevelezned.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett BOOMerángra itt tudsz feliratkozni!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Tapasztalatok fél évnyi hírlevelezés után – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Egyre több ügyfelünk keres meg azzal, hogy vajon érdemes-e nekik elkezdeni hírlevelezni, mert látják, hogy mi ugye már csináljuk egy ideje és kíváncsiak a tapasztalatokra. Úgyhogy gondoltam, csinálok egy ilyen adást, ahol összefoglalom, hogy így fél év után, fél évnyi heti rendszerességű hírlevelezés után mik a tapasztalatok és talán tudok ezzel Neked segíteni, hogy érdemes-e belevágnod.

Itt most azt kell tudni, hogy a BOOMeráng, ugye így hívják a heti hírlevelünket, ami minden csütörtökön megy ki – egyébként erre fel is tudsz iratkozni, betesszük a linket az adás alá – tehát a BOOMerángnál egy-egy levél az olyan kb. 2-3 óra az elkészítési ideje. Azért ennyi, mert mindegyikhez egyedi tartalmakat gyártunk, ráadásul ugye belekerülnek ezek a SHORTS-ok is, amiket felveszek, bele kerülnek a cikkek is, amiket publikálok, a hosszabb BOOMCast adások és vannak benne olyan extrák, például extra life hack, amit nem osztok meg máshol publikusan, olyan exkluzív tartalmak havonta kb. egyszer, amik nem kerülnek ki a blogra, nem kerülnek ki a podcast csatornára, azokat tényleg csak a belső, privát közösségnek írom, általában vélemények, szakmai tartalmak ezek.

Tehát ezek viszik el az idő nagy részét, van egy csomó tartalmunk, amit egyébként is gyártunk és ebből össze lehet állítani, valószínűleg 10-20 perc alatt egy heti hírlevelet, viszont én kiszoktam egészíteni ezekkel a személyesebb hangvételű írásokkal, véleményekkel, ami elviszi ezt az időt. Úgyhogy kb. 2-3 óra, ez a befektetés és ezt havi négyszer szoktuk megcsinálni.

És akkor jöjjenek a számok. Amióta elkezdtük, a megnyitási arányunk duplázódott, a kattintási pedig majdnem háromszorozódott. A lista méretünk az kb. ugyanaz, mert ugye folyamatosan morzsolódnak le emberek, iratkoznak le, de folyamatosan jönnek újak, akik iratkoznak fel, tehát ez a 7000-7500 fő ez stabilan megvan és folyamatosan tisztítjuk a listát, tehát aki inaktív, nem nyitja meg, nem kattint, őket idővel leiratkoztatjuk, hogy ne foglalják a helyet feleslegesen.

Már azt mondom ezek alapján az email marketing számok alapján, hogy megéri csinálni a heti hírlevelezést, azért, mert abból a listából, amiért egyébként is fizetünk, mert ott a szoftver és ott a havidíja, sokkal többet lehet kihozni. Hogy ebből mennyi bevétel van, az már egy más kérdés, mert az azon múlik, hogy milyen ajánlatokat dobunk be, milyen automatizmusokkal egészítjük ki, hogy milyen új termékeink vannak, de nekünk bőven megéri a jelenlegi működés alapján is.

Én úgy gondolom, hogy mindenkinek megéri hírlevelezni, nem feltétlenül heti rendszerességgel lehet kéthetente, havonta, a lényeg a rendszeresség, de mindenkinek megéri, aki tud valamilyen szinten tartalmakat gyártani. Tehát ha van olyan témád, amiről tudsz írni, nem feltétlenül a terméked vagy a szolgáltatásodhoz közvetlenül kapcsolódó, hanem csak az a téma, amihez kapcsolódik.

Például, ott van nekünk a Natúr Bambusz: nem a fogkeféről fogok írni, mert ez egy fogkefe és tök egyszerű és tudod, hogy használod és kész, hanem arról, amit képviselünk. A környezetvédelemről, a tudatosságról, akár az otthon berendezésről, vannak cikkeink arról, hogy hogyan rendezd be a lakásodat mondjuk környezettudatosan. És ezek nem közvetlenül kapcsolódó dolgok a termékekhez, hanem olyan témák, ami érdekelheti azt, aki nyitott lehet arra, hogy megveszi mondjuk ezt a terméket. Szóval ha egy kicsit el tudsz vonatkoztatni a konkrét terméktől, akkor szerintem találsz olyan témát, amiről rendszeresen is tudsz tartalmakat gyártani.

És az is fontos egyébként, hogy nem feltétlenül kell saját tartalomban, vagy csak saját tartalomban gondolkozni, mert én is egy csomószor osztok meg Minner-es, Portfolio-s, HVG-s, Forbes-os cikkeket, tartalmakat, mert én ezeket olvasom, ezekkel találkozok, innen tájékozódok és akkor tök egyszerű, tök egyértelmű, hogy ha van egy téma, van egy aktualitás, akkor azt fogom megosztani, és arról fogok írni, aztán belinkelem, hogy itt van és itt tudsz erről többet olvasni.

Tehát nyugodtan kölcsön lehet venni tartalmakat, persze egy forrást és linket dobni kell oda, hogy lássák, hogy honnan van, de nyugodtan lehet akár olyan hírleveled is, hogy csak egy tartalmat gyártasz, mert annyira van kapacitásod, és 2-3 másikat pedig találsz mellé, ami érdekes, hasznos kapcsolódik a témához, de nem Te gyártottad.

Szóval szerintem érdemes hírlevelezni, nem biztos, hogy heti szinten, lehet, hogy kéthetente, lehet, hogy havonta, de valamilyen rendszerességgel szerintem hasznos az, hogy ha épül egy ilyen közösség egy-egy vállalkozás körül. Ja, és arról nem is beszélve, hogy még mindig ez a legnagyobb megtérülés generáló csatorna, mert relatíve ez a legolcsóbb, ahogy el tudod érni az embereket.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük