Mi lesz velünk?!

Mi lesz velünk

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

A mesterséges intelligenciáról, vagy ahogy szoktuk rövidíteni, az AI-ról már több alkalommal is írtam. Azóta sok kérdés merült fel – nem csak tőletek, hanem bennem is. Ezért úgy döntöttem, hogy megosztom a gondolataimat arról, hogy szerintem mit jelent ez az egész a marketing szempontjából – és itt most az összes olyan online szakmára gondolok, amit nagyban befolyásolhat az AI.

Az AI és a szakmák: most hol tartunk?

Részletesen belevetettem magam az AI világába, és számos szoftvert kipróbáltam. Ami meglepett, az az, hogy – jelen állás szerint – még messze vagyunk attól, hogy az AI kiváltsa a teljes szakmákat. És ezt úgy értem, hogy technológiai szinten messze vagyunk. Mennyi időbe telik ez? Az nagy kérdés. Lehet, hogy fél év, lehet, hogy 6 év. Az viszont biztos, hogy a szoftverek jelenlegi állapota és működése szerint még nincs itt az az idő, hogy az AI teljes szakmákat váltson ki.

Az autonóm ügynökök itt vannak ugyan már, de még nem képesek olyan komplett feladatok elvégzésére, amit a szakemberek nélkülözhetetlennek tartanának. Azok a szakemberek, akik nem hajlandók használni az új eszközöket, azok veszélyben vannak. A print marketing például már helyet adott az online marketingnek, és a grafikusok munkáját is megkönnyíti egy iPad. Ezért az eszközök megváltoztatják a munkavégzés módját.

Mit jelent ez a szakemberek számára?

Úgy látom, a legnagyobb veszély azokra a szakmákra nézve, akik a dinamikusan fejlődő szakemberektől fenyegetést éreznek, mert ezek az emberek elkezdik használni az innovatív eszközöket. Belevetettem magam az AI témába, mert láttam, hogy ha nem változtatunk, irrelevánssá válunk. A piac nem vár ránk, és ha nem tudjuk lépést tartani a fejlődéssel, akkor veszélyben vagyunk.

Minden szakembernek át kell gondolnia, hogy a saját szakmájában hogyan működnek a dolgok, mennyire lehet automatizálni, mennyire tudja kiváltani azt már most egy AI, egy AGI. Például egy fordító vagy egy szaktolmács nagy veszélyben lehet, mert már most vannak olyan megoldások, amelyek real-time fordítást kínálnak.

Az AI-nak is vannak határai

Mindazonáltal az AI nem képes kiváltani minden emberi tevékenységet. A személyes kapcsolatok építése például nagyon fontos lesz a jövőben. Az AI nem tudja leváltani a személyes kapcsolatot, mert emberek kapcsolódnak egymással, az emberek tudnak együttérezni, kapcsolódni, és megértetni magukat. Ez lesz egy nagyon fontos eleme, akár szolgáltató biznisznél, akár webshopoknál.

Záró gondolatok

Ez csak egy rövid kis helyzetjelentés volt, hogy mit látok most, hogyan értékelem a helyzetet, mi a véleményem jelenleg ezekről. Ez persze változhat a jövőben, ahogy jönnek az új megoldások és az új technológiai fejlődések.

De kíváncsi vagyok a te véleményedre is, úgyhogy nyugodtan írj kommentet, vagy dobj egy emailt és beszélgessünk!

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük