BOOMCast SHORTS – Ez a különbség a Facebook hirdetéskezelőben látható kattintások között

BOOMCast Shorts - Ez a különbség a Facebook hirdetéskezelőben látható kattintások között

Ebben az adásban a Facebook hirdetéskezelőjében látható kattintások közti különbséget magyarázom el. Kötelező ezeket ismerned ahhoz, hogy megfelelően tudd kiértékelni a hirdetéseidet!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett oktatóanyagot itt találod: https://boommarketing.hu/facebook-sprint-oktatoanyag/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Ez a különbség a Facebook hirdetéskezelőben látható kattintások között – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban a Facebook hirdetéseknél látható kattintások közti különbséget magyarázom el.

Ezeket kötelező ismerned ahhoz, hogy megfelelően tudd kiértékelni a hirdetéseid teljesítményét, de nagyon sokan belekavarodnak és egyszerűen emiatt nem foglalkoznak vele.

Nézzük, hogy mi a helyzet.

Alapvetően négy különböző kattintási típust tudsz megnézni a hirdetéskezelőben, ezeket jelenti a Facebook. Ezek az összes kattintás, a hivatkozás kattintás, a kifelé irányuló kattintás és az érkezési oldal megtekintés, ami igazából nem kattintás, de én ide sorolnám.

Nézzük sorban, hogy melyik micsoda.

Az összes kattintás lesz a legmagasabb szám, mert ez minden kattintást tartalmaz. Azt itt fontos tisztázni, hogy most a hirdetésekre történő kattintásokról van szó. Tehát ezek a számok csak azokat a kattintásokat tartalmazzák, hogy megjelent egy hirdetésed és valaki azon belül kattintott valamire. Szóval összes kattintás, itt tartalmazza például a Facebook oldal nevére történő kattintást.

Tehát ha megjelenik egy hirdetésed és valaki nem a linket vagy a képet kattintja le, hanem a Facebook oldaladra kattint és oda megy át. Az összes kattintás ezt is tartalmazza. Vagy ha hosszú szöveget írsz, akkor ugye nem jeleníti meg egyből az egész szöveget a Facebook, hanem ilyen bővebben gomb. Valaki arra kattint, akkor az összes kattintások közé ez is bele fog tartozni.

Ezután van a hivatkozás kattintás, ami azoknak a száma, akik lekattintották. valamelyik kifelé mutató linket, ahova irányítani akarjuk az embereket. Ez már egy szűrtebb adat, jobb ezt követni, mert ez nem tartalmazza például a Facebook oldal nevére történő átkattintást. És amit itt még fontos kiemelni, hogy ez
nem tartalmazza a kommentekben lévő linkek lekattintását.

Tehát ha esetleg te is használod ezt az újabb trükköt, hogy a posztban vagy hirdetésben nincs link, hanem az első kommentben van a link, ami ugye linkedIn-en egy megszokott stratégia, akkor ha valaki a linkben lévő linket kattintja le, az nem számít majd bele a hivatkozás kattintásba a hirdetésnél.

A következő a kifelé irányuló kattintás, ami igazából bárhol lehet, de minden kattintást ide sorolni ami kiviszi az embereket a Facebook felületéről. Tehát, ha egy hozzászólásban van a link és az kiviszi az embereket a te weboldalra és azt kattintja le valaki, akkor benne lesz a kifelé irányuló kattintásban, de nem lesz benne a hivatkozás kattintásba. Úgyhogy ez a különbség igazából a kettő között.

És végül van az érkezési oldal megtekintés, ami ugye nem kattintás de mondtam, hogy én a szerettem mint a számon. Ez azoknak a száma, akik kattintottak és meg is érkeztek a céloldalra, tehát betöltött náluk a pixel. Én azért szoktam ezt figyelni mondjuk a hivatkozás kattintásokkal szemben, mert lehet, hogy száz ember lekattintotta a hirdetést, de mondjuk olyan lassú a weboldal, hogy 50 meg se várta, hogy betöltsön, hanem egyből kilépett. Akkor ott most félrevezető lenne az, hogy a hirdetés teljesítményét leírjuk, hogy 100 emberből csak egy vásárolt, mert 100 emberből csak 50 érkezett meg és 50-ből mondjuk egy vásárolt.

De ha megoldom azt a problémát, hogy mindenki megérkezzen, akkor máris lefeleztem ugye az egy konverzióra jutó költséget. Úgyhogy ezért fontos ezt nézni és nem a hivatkozás kattintásokat. Tehát az érkezési oldal megtekintés, az azt méri, hogy valaki megérkezett a weboldaladra vagy webshopodba, magyarul betöltött nála a pixel.

Ez a különbség tehát a négy kattintási mérőszám között, de ha teheted akkor én azt javaslom, hogy továbbra is konverziós kampányokat használj. Ha tudod, hogy mi a célod és tudod mérni is azt a célt és legtöbb helyzetben egyébként tudnod kell mérni, akkor sokkal jobban jársz még mindig a konverziós kampányokkal.

Ha nem tudod hogy, hogyan kell csinálni, akkor a Facebook Sprint kurzust ajánlom neked kezdésnek. A linket beteszem a leírásba, ahol megtalálod, mert ott igazából egy óra alatt elmagyarázom azt, hogy hogyan néz ki a Facebook hirdetési rendszere, hogyan tudod használni, hogyan épül fel, mi az a hierarchikus felépítés és hogyan tudsz összepakolni egy konverziós kampányt.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere is csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]