BOOMCast SHORTS – Így DOMINÁLD a Facebookot 2023-ban (7 tipp)

BOOMCast SHORTS - Így DOMINÁLD a Facebookot 2023-ban (7 tipp)

Az elmúlt 2 év során nem mondhattam ilyet, de most végre jó irányt vett a Facebook hirdetési felülete! Most 7 pontban bemutatom, hogyan is tudod sikeresen használni.

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így DOMINÁLD a Facebookot 2023-ban (7 tipp) – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt aBOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Most, hogy 2022-t már magunk mögött tudhatjuk, nézzük meg, hogy hogyan tudod dominálni a Facebook-ot 2023-ban.

Egy pár pontban összeszedtem a legfontosabb dolgokat. Nem fogok egészen mélyen belemenni ezekbe, csak egy ilyen high level áttekintés szintjén.

Az első és szerintem az egyik legfontosabb pont, hogy a videó továbbra is hatékony marad. Ezt azért mondom, mert az elmúlt egy, másfél év tapasztalatai alapján a videós hirdetések nagyon-nagyon jól teljesítenek. Ennek amúgy sok egyéb oka van. Főleg a TikTok-osodás, ami miatt ezek a tartalmak, ez a fajta tartalomfogyasztás nagyon elterjedt. Nagyon trendi, nagyon kényelmes, amit persze a Facebook is igyekszik lekövetni. Ez hirdetőként egyébként jó hír, mivel videós hirdetést nagyon kevesen csinálnak, hiszen elég magas a belépési küszöb. Mi egyébként szoktunk az ügyfeleinknek is már videós hirdetéseket csinálni, és még csak nem is kell, hogy szerepeljenek benne, ahhoz, hogy jól teljesítsenek.

A második, hogy még fontosabbá válik majd a vásárlói útvonal ismerete. A lényeg, hogy tudnod kell a különböző lépéseit, a különböző szintjeit ahhoz, hogy a hirdetéseidet úgy tudd forgatni, úgy tudd ütemezni, hogy az végigkísérje az érdeklődőket rajta.

Ide kapcsolódik a harmadik pontom is. Nem szabad kizárólag BOFU kampányokban gondolkoznod. A BOFU, vagyis a bottom of funnel, a funnel alja, funnel vége az a szint, amikor már be akarod söpörni a vásárlást. Ekkor gondolod úgy, hogy már ott jár a vásárlói útvonalon valaki, hogy elég odatenned a termékedet, szolgáltatásodat és azt mondja: “Fhu ez kell nekem, és máris adom a pénzemet.” Ez nagyon ritkán van így a valóságban. A potenciális vásárlói tömegnek egy nagyon pici, pár százaléka az, aki ilyen szinten áll egy bizonyos időpillanatban.

Viszont a vásárlói útvonal ismeretével, azzal, hogy TOFU és MOFU (top of funnel és middle of funnel) kampányokat is futtatsz, azzal azt éred el, hogy a maradék nagy tömeget, a 95-96%-ot is tudod mozgatni. Fel tudod kelteni a figyelmüket és megfelelő hirdetésekkel, megfelelő tartalmakkal előrébb tudod őket vinni szépen, lépésenként. Ez egyébként mindig is igaz volt. Viszont idén talán még nagyobb szerepet kap, mint eddig.Nem szabad kizárólag BOFU kampányokban gondolkozni, mert egyszerűen csak pénzt fogsz égetni.

A negyedik tippem, hogy bátran használj nagy közönségeket. Ez 22-ben is egy megfigyelhető trend volt. Én úgy gondolom, hogy 23-ban is folytatódni fog. Érdemes nagyobb közönségeket használni, mivel egyre kevesebb célzási lehetőségünk van. Ha 2-3 éve is hirdettél, akkor ha megfigyeled jól látszik az, hogy az érdeklődési körök között egyre kevesebb opció közül tudunk válogatni. Ez a Facebook data privacy dolgai miatt alakult így. E miatt érdemes nagy közönségeket használni, itthon, Magyarországon akár 1-2 milliósakat is. Ez a szám még bőven belefér abba, hogy hatékony kampányokat lehessen futtatni, attól függően persze, hogy TOFU, MOFU, BOFU szinten gondolkozol.

A sikeres Facebook hirdetések receptje című ebookomat már több, mint 30 ezer vállalkozó és marketinges töltötte le. Az ingyenes ebookban konkrét és azonnal alkalmazható tippeket mutatok, amivel Te is hatékonyabb hirdetéseket fogsz tudni készíteni.

Az ötödik tippem, hogy használd ki az algoritmus erejét. Ez is egy évek óta megfigyelhető trend, és 23-ban is biztos vagyok benne, hogy folytatódni fog. Az algoritmus egyre csak okosodik, nekünk pedig egyre kevesebb adatunk van. Tehát azok az adatok, amiket a Facebook megoszt velünk (nagyon fontos megjegyezni, hogy nem feltétlenül azok, amiket gyűjtenek, hanem amiket meg is osztanak felénk, hirdetők felé) mennyisége csökken. És ezért már nagyon nehezen tudom becélozni azt, akit el akarok érni. Viszont, ha nem próbálom meg őket becélozni, hanem inkább egy másfél milliós közönség elé teszem a termékem, szolgáltatásom, jól megfogalmazom az üzenetemet, jó kreatívot készítek, okosan építem fel a hirdetést, jó az ajánlatom, jó a sales oldalam, jó a webshopom, akkor igenis lehet érvényesülni Facebookon, és ebben tud segíteni az algoritmus.

Ennek sok technikai kritériuma is van, például, hogy hogyan állítod be a konverziókövetést, hogy hogyan allokálod a büdzsét. Van ez a 35-50 konverzió. Egy héten belül el kell érni ahhoz, hogy egy kampány ki tudjon lépni a tanulási időszakból. Ez most még fontosabb, mint valaha, mert az a tapasztalat, hogy ha beragad valami, akkor egyszerűen nem tud teljesíteni. Tényleg kell rá költeni annyit, hogy ez a lépés meg tudjon történni.

A hatodik tippem, hogy legyél türelmes. Ez is ide, az algoritmus működéséhez kapcsolódik, és nagyon-nagyon sokan elrontják. Rengeteg tanácsadást tartottam 22-ben, és szinte mindenki belefutott abba a hibába, hogy túl hamar reagált valamire. Az iOS 14.5-ös frissítés óta (ez volt a nagy, data privacy változás a Facebooknál), egyszerűen megváltozott az algoritmus működése, mert megváltozott az, ahogy a Facebook begyűjti az adatokat. Ennek köszönhetően 2023-ban öt, hat, akár hét napig is várnod kell, mire biztos következtetést tudsz levonni egy konverziós kampány esetében. Ez azért van így, mert a felhasználók egy nagy tömegénél késleltetve kapja meg az adatokat a Facebook, akár két, három napos csúszással. Sokan pedig e miatt 3-4 nap után lelövik, amikor nincs teljesítmény, pedig lehet csak nem látják. Ezért kell türelmesnek lenni, 5, 6, akár 7 napot is várni mire egy biztos következtetést le tudunk vonni.

És végül a legutolsó tippem, hogy a megfelelő technikai beállításokon áll vagy bukik minden. Gondolok itt a prioritásos eseményekre, az egyéni konverziókra, akár az alap eseményekre, hogy azok hogyan érkeznek be, milyen adatokat továbbítanak, érték alapján optimalizálsz-e, stb, stb. Ha ezek nincsenek meg, az azt jelenti, hogy a Facebooknak nem lesz elég adata ahhoz, hogy megfelelő döntéseket tudjon hozni, ergo nem fog tudni beindulni a kampányod, nem fog teljesíteni majd a hirdetésed. Ez mindig is fontos volt, de 22-ben vált meghatározóvá, 23-ban pedig szerintem kritikus és létfontosságú lesz. (Főleg, ha tovább szigorítják az adatkezelési dolgokat.) Egyébként ebben is tud Neked segíteni a Facebook mesterkurzusunk, ahol 0-ról 100-ra el tudod sajátítani a Facebook hirdetések mikéntjét, technikai és stratégiai szinten is. Ott egy csomó tippet megosztok, megmutatom, mit hogy állíts be, hirdetési stratégiákat osztok meg veled, példákat, mintákat hozok, segéd fájlokat adok, hogy hogyan tudod megkönnyíteni a munkádat.

Ez lett volna az a 7 tipp, amit mindenképpen érdemes megfogadni, hogyha 2023-ban is dominálni szeretnéd a Facebook hirdetéseket.

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel, és a közösségünk tagjait is megtalálod!

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül!

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük