BOOMCast SHORTS – Mikor állíts le egy rosszul teljesítő Facebook hirdetést

BOOMCast Shorts - Mikor állíts le egy rosszul teljesítő Facebook hirdetést

Hetente többször megkapom a kérdést, hogy mikor érdemes leállítani egy rosszul teljesítő Facebook hirdetést. Ebben az adásban részletesen is elmagyarázom, hogy mi milyen szempontokat használunk ennek meghatározására.

Az előző adást itt éred el: https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/igy-hatarozd-meg-hogy-mennyit-er-neked-egy-konverzio/

Az adásban említett oktatóanyagot itt találod: https://boommarketing.hu/ios-14-minikurzus/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mikor állíts le egy rosszul teljesítő Facebook hirdetést – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban arról fogunk beszélni, hogy mikor állíts le egy rosszul teljesítő Facebook hirdetést. Hetente többször is megkapom ezt a kérdést, úgyhogy ebben az adásban részletesen is elmagyarázom, hogy milyen szempontokat használok ennek a meghatározására.

Először is azt kell meg tudnod, hogy mi számít nálad rossz teljesítménynek. Az előző adásban bemutattam, hogy hogyan határozd meg, hogy mennyit ér meg neked egy konverzió, úgyhogy érdemes azt meghallgatni, és onnantól kezdve tudni fogod, hogy mi számít majd rossz teljesítménynek. Pontos szám nincsen, hogy mikor kell leállítani egy kampányt, de hüvelykujjszabályként mondok neked három esetet, amit mi is szoktunk követni.

Az első, amikor érdemes leállítani egy hirdetést, amikor a kampánynál megvolt a 8.000 elérés és nem hozott egyetlen egy konverziót sem. Ez nálunk igazából egy ilyen általánosítás, amit az évek során megtapasztaltunk, de nagyon jól szokott működni. Itt ugye az a logika, hogy ha elértünk már 8.000 embert, és nem jött még egyetlen egy konverzió sem, akkor az már egy elég nagy minta ahhoz, hogy tudjuk, hogy oké itt valószínű valami nem működik. Persze ez nem mindig igaz, tehát ha mondjuk nem tudom, egymilliós szolgáltatást árulunk, akkor valószínű nem igaz ez a feltevés, mert ott nem azonnal jönnek a konverziók, de a legtöbb esetben, a legtöbb helyzetben ez egy nagyon jó kis hüvelykujjszabály amit lehet követni.

A második eset, amikor még nem értünk el 8.000 embert, de az előzetesen meghatározott konverziós költség négyszerese elment már a hirdetésre és még nem hozott konverziót. Tehát, ha én meg határoztam azt, hogy 2.000 forintot ér meg nekem egy konverzió, mondjuk egy vásárlás esemény és elment rá 8.000 forint, ennek a négyszerese
és még nem hozott konverziót, akkor valószínű, hogy le fogom állítani, hiába nincs meg a 8.000-es elérés. Ez is egy jól működő stratégia, de nagyon veszélyes, mert ha rosszul lövöd be a konverziós költséget, akkor igazából még azelőtt leállítod a hirdetést, hogy lenne esélye teljesíteni.

És nagyon sokan vannak, nagyon sokszor látom, hogy nem reálisan lövik be a konverziós költséget, hanem amennyit ők elképzeltek, hogy el szeretnének érni. Tehát az, hogy mondjuk 500 forintot akarok behozni egy vásárlót, három éve még működött, ma már szinte lehetetlen. És ha én afelé megyek, azokra a számokra alapozok, 500 forintos konverziós költség, egyszerűen esélyem sem lesz hirdetni és vásárlókat elérni és teljesíteni, mert mindent le fogok állítani idő előtt.

Úgyhogy nagyon fontos ilyenkor, hogy jól legyen belőle a konverziós költség és reális legyen az, hogy mennyit akarok elkölteni egy ügyfél megszerzésére. Ez ugye főleg azoknál probléma, akik azonnal meg akarnak gazdagodni, vagy azonnal ki akarják venni majd a pénzt a bizniszből.

És a harmadik eset, amikor megvolt a 8.000-es elérés és jöttek is konverziók de olyan két-háromszoros áron a tervezetthez képest. Ilyenkor valószínűleg nem fogsz tudni annyit javítani ezen a kampányon, hogy behozd azt a megfelelő szintre. Tehát, ha 2.000 forintot adok egy vásárlóért, és mondjuk 5.000 forinttól hozott nekem ez a kampány egy vásárlót, akkor nagyon kérdéses, hogy be tudom-e hozni 2.000 forint alá. Mert már eleve úgy indul, valami nem stimmel, ajánlat, célközönség, kreatív, szöveg stb., hogy sokkal-sokkal rosszabbul teljesít, de legalább teljesít, tehát az már egy jó pont. Itt hozni kell egy döntést, hogy ezt nyomod tovább, vagy esetleg csinálsz egy új verziót és megpróbálsz jobbat csinálni, már eleve. Az a tapasztalat, hogy gyakran nem lehet behozni ezt már az ideális szint alá.

Úgyhogy ez a három, ilyen általánosabb eset van, amire tudsz hagyatkozni, ha kiértékelnél egy Facebook hirdetést és ez alapján tudod, hogy mikor állítsd majd le őket. Viszont arra vigyázz, hogy az iOS 14-es frissítés óta, nem azonnal érkeznek be az adatok. Tehát a konverziós adatok, nem azonnal, hanem pár napos elcsúszással érkezhetnek be. Nem minden esetben, így ugye veszélyes túl hamar levonni ezeket a következtetéseket. De, hogyha erről több infót akarsz megtudni, akkor van egy iOS 14-es mini kurzusunk, amit belinkelek majd a videó alá, mert ott igazából minden lényeges dolgot elmondok, hogy hogyan befolyásolta ez a változás a Facebook hirdetési rendszerét.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépni a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]