Sokan EMIATT égetik el a pénzüket

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

Ma a Google Ads világába kalauzollak el egy kis gyorstalpaló segítségével. Az elmúlt hetekben rájöttem, hogy sokan homályosan értik a kulcsszavak és keresési kifejezések közötti különbséget. Tehát álljunk meg egy pillanatra, és világosítsuk fel ezt a területet, amely többek között azért is trükkös lehet, mert a Google Ads idővel változik.

Az Alapok: Kulcsszavak és Keresési Kifejezések

A kulcsszó az a fogalom, amiért a verseny folyik az aukcióban. Tehát, amikor „Facebook hirdetéskezelés” kulcsszóval hirdetünk, a konkurensekkel versenyezünk, hogy a hirdetésünk megjelenjen.

A keresési kifejezés pedig az, amit a felhasználók beírnak a Google keresőjébe. Egy keresési kifejezés például lehet: „Facebook hirdetéskezelés árak Magyarországon”. Itt a keresési kifejezés megegyezik a kulcsszavunkkal, de lehetnek eltérések.

A Kulcsszó Egyezéseinek Típusai

Négy típusa van a kulcsszó egyezéseknek: az általános egyezés, a kifejezés egyezés, a pontos egyezés és a kizáró kulcsszavak.

  1. Általános Egyezés: A legalapabb, de tág megjelenést biztosít. Sokszor pénzpocsékolásra vezethet, kivéve, ha óvatosan használod és rengeteg kizáró kulcsszót alkalmazol.
  2. Kifejezés Egyezés: Kényelmesebb, mivel közelebb áll a pontos egyezéshez. Az idézőjel a kulcsszó előtt és után jelez, például „Star Wars iskolatáska”.
  3. Pontos Egyezés: A legpontosabb, a keresésnek pontosan megegyeznie kell a kulcsszóval. Négyzetes zárójelbe teszed a kulcsszót, például [Star Wars iskolatáska].
  4. Kizáró Kulcsszavak: A kulcsszó közül veszünk ki kifejezéseket. Például az „ingyen”, „olcsó”, „letöltés” kizáró kulcsszavak lehetnek.

Mit Tanultunk Ma?

Az általános egyezés tág, a kifejezés egyezés közelebb áll a pontos egyezéshez, a pontos egyezés pedig a legrigorúbb. A kizáró kulcsszavak segítenek pontosabban szűrni.

Végszó és Jó Tanácsok

Kérlek, oszd meg velem a visszajelzésed, és ha mélyebben belemerülnél a Google Ads világába, a Google Ads Mesterkurzusom segítségével profi szinten elsajátíthatod a kezelést. A keresőoptimalizálás világában ne habozz kérdezni, kommentben vagy emailben, és tarts velem a következő adásban is!

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük