7 online marketing TREND, amire 2023-ban FIGYELNED KELL

7 online marketing TREND

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

Ebben a bejegyzésben bemutatom azt a 7 legizgalmasabb online marketing trendet, amelyekre 2023-ban figyelnünk kell. Nézzük meg ezeket a kulcsfontosságú elemeket, mert a személyes és vállalkozási sikerünk is nagyban függ ettől az évtől!

1. A Perszonalizáció Birodalma

2023 a perszonalizáció éve lesz. Ennek fontossága nőni fog a gazdaság és az online marketing versenyének kihívásai közepette. A kulcs, hogy kiemelkedjünk a tömegből és személyre szabott tartalmat kínáljunk, ami egyszerre teszi hatékonyabbá a marketinget és megszólítja a célközönséget.

2. A mesterséges intelligencia – a jövő itt van

A második trend, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül, a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása. Nincs ezen túl sok magyarázat – a MI eszközök, mint például a ChatGPT, már jelen vannak az életünkben, és elképesztően meg tudják gyorsítani a munkafolyamatokat. Azok, akik alkalmazni tudják ezeket az eszközöket, nagy előnyre tesznek szert, míg azok, akik nem, hátrányba kerülnek.

3. Az ügyfélmegtartás – a hűség divatban van

A harmadik trend, amire összpontosítanunk kell, az az, hogy az ügyfélmegtartás fontosabb lesz, mint az új ügyfelek szerzése. A nehezebb időkben, amikor a verseny kiéleződik és a vásárlók meggyőzése nehezebb, a már meglévő vásárlók újra és újra vásárlásra ösztönzése könnyebb. A legjobb eszközünk erre az email marketing.

4. A TikTok – itt az ideje, hogy bekapcsolódj

A negyedik trend a TikTok platform folyamatos térnyerése. Egyre természetesebbé válik az emberek számára, hogy jelen legyenek ezen a platformon, mint a Facebookon vagy a Google-on. A TikTok képes lesz alap platformmá válni a marketingben, és a jelenlét ott – legyen az organikus vagy fizetett hirdetés – elengedhetetlen lesz.

5. A bizalom – a marketing szíve

Az ötödik pont az, hogy a bizalom fontosabb, mint valaha. A marketing célja, hogy elnyerjük a vásárlók bizalmát. Ezen a téren az őszinte, átlátható kommunikáció és az értékalapú marketing válik kulcsfontosságúvá. A fogyasztók ma már nem csak a termékekre és szolgáltatásokra fókuszálnak, hanem arra is, hogy milyen értékek képviselnek a cégek. Azok a vállalatok, amelyek figyelnek erre és tiszteletben tartják vásárlóikat, nagyobb sikert érhetnek el.

6. Az élő videó streaming – élőben a képernyőn

Az élő videó streaming területén hatalmas növekedés várható, és ezt a trendet nem szabad figyelmen kívül hagyni. Az Instagram Live, a Facebook Live, a YouTube Live és a TikTok Live mind hozzájárulnak ehhez a trendhez, és fontos, hogy a vállalkozások és a márkák kihasználják ezt a lehetőséget. Az élő videók nagyon hatékonyak abban, hogy interakciót és közösségi kötődést teremtsenek a márkával, és nagyszerű eszközök a termékek vagy szolgáltatások bemutatására is.

7. A fenntarthatóság – zöld marketing

Végül, de nem utolsósorban, a fenntarthatóság kérdése egyre fontosabbá válik a fogyasztók számára, és ezért a marketingben is. Az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, és figyelnek arra, hogy a termékek és szolgáltatások fenntarthatók-e. A vállalatoknak érdemes figyelmet szentelniük ennek a trendnek, és „zöld” marketingstratégiát alkalmazniuk, amelyben hangsúlyozzák a fenntartható gyakorlatokat és a környezeti felelősséget.

Ez volt a 7 legfontosabb online marketing trend, amire 2023-ban érdemes odafigyelni. Remélem, találtál benne hasznos információkat és ötleteket, hogy még sikeresebb lehess a piacon! Ha kérdéseid vannak, nyugodtan írj hozzászólásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük