Ezért TÚL DRÁGÁK a hirdetéseid

Ezért TÚL DRÁGÁK a hirdetéseid

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

Az elmúlt 2-3 évben, különösen a pandémia óta, megnövekedett az online térbe való belépés iránti igény. Az emberek olyan marketing büdzsét, amit korábban offline fordítottak, vagy esetleg még sosem költöttek el, most átvitték az online piacra. Ennek következtében sokkal nagyobb a verseny, mint valaha. Webáruházak nyíltak meg, a vállalkozásoknak pedig sokkal nagyobb az online láthatósága, ami azt eredményezi, hogy ugyanannyi figyelemért sokkal többen versenyeznek. Nyilvánvaló, hogy ezzel együtt a hirdetési költségek is nőnek.

Ráadásul, a forintunk is gyengült az elmúlt időszakban, ami azt jelenti, hogy aki euróban vagy dollárban hirdet, többet kap a pénzéért – és velük nehezebb versenyezni. Ezek a tényezők mind hozzájárulnak ahhoz a helyzethez, amit most látunk: a hirdetési költségek egyre csak emelkednek.

De nem szabad elfelejtenünk, hogy mindig van megoldás, és ez nem az, hogy addig csiszolgatjuk a Facebookot, a Googlet vagy bármelyik hirdetési platformot, amíg visszatérünk a vágyott állapothoz. A múltat nem hozhatjuk vissza.

A megoldás egyszerű

Rendszerben kell gondolkodnunk. Nem elég egy felület, egy platform, hanem ki kell egészítenünk más felületekkel is. És ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy ha eddig Facebookon hirdettél, és most drágának találod, akkor más platformokra kell váltanod. Lehet, hogy inkább a konverziós arányokon kell javítanod, lehet, hogy az ajánlatodon, a landing oldalakon, a weboldaladon, az e-mail marketing rendszereden kell javítanod, vagy talán a visszatérő vevőidet kell motiválnod arra, hogy még többet vásároljanak.

Buyer’s journey (vásárlói útvonal)

A „buyer’s journey” koncepciója itt jöhet képbe, amelynek során különböző szintekbe soroljuk a potenciális vevőket. Az útvonal elején vannak azok, akik még nem ismernek téged, a termékeidet és gyakran még problématudatuk sincs. Majd jön az a szakasz, amikor már van problématudatuk, tudják, hogy van egy problémájuk, amit meg kellene oldaniuk. Végül van az a szakasz, amikor már meg is akarják oldani azt a problémát, és konkrétan termékeket, szolgáltatásokat nézegetnek.

Az emberek többsége a „buyer’s journey” elején tart, még nincs problématudatuk. Az az ügyes, aki ezt a szakaszt is kihasználja, és már itt elkezdi építeni a kapcsolatot a potenciális vásárlókkal. A cél az, hogy amikor majd problémáik vannak, és meg akarják oldani, akkor már neked legyen a legesélyesebb terméked, amit választanak. Ezt tudjuk megvalósítani különböző tartalommarketing stratégiákkal, hírlevél listákkal, értékesítési csatornákkal stb.

A fentiekben említettek mind a rendszer része, és ez a rendszer az, ami által végül érdemes hirdetnünk. A hirdetési költségek emelkedése ellenére is képesek lehetünk jól működő, profitábilis rendszert működtetni, amennyiben odafigyelünk az ilyen részletekre.

Az alapvető stratégia tehát nem változott: minőségi tartalom, célzott hirdetések, folyamatos mérések és elemzések, majd a kapott adatok alapján folyamatos fejlesztések és finomhangolások. Ahogyan a hirdetési költségek emelkednek, úgy válik egyre fontosabbá, hogy mindezt hatékonyan végezzük el.

Ha tehát észrevetted, hogy a hirdetési költségek növekednek, ne ess pánikba. Az online világban minden gyorsan változik, és ez a változás sokszor hoz magával új kihívásokat. Az a lényeg, hogy alkalmazkodj a változásokhoz, és ne csak a költségekre koncentrálj, hanem a teljes rendszeredre.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük