Így dobd fel az ajánlatod (percek alatt)

Így dobd fel az ajánlatod (percek alatt)

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

Ebben a bejegyzésben hasznos információkat fogok veled megosztani arról, hogy mire is van szükség egy igazán kihívást jelentő, ámde sikeres ajánlat elkészítéséhez. Az én tapasztalatom és a már bizonyított stratégiák segítségével nagyon hasznos tippeket adok, hogy hogyan teremthetsz értéket az ajánlataidban!

Az ajánlat: Miért olyan fontos?

Először is tisztázzuk, hogy mi az az ajánlat, és miért olyan fontos ez. Nos, az online marketing szíve, és a termék vagy szolgáltatás, amit el akarsz adni. De ne feledjük, hogy gyakran amiért valaki pénzt ad – ami lehet a termék vagy szolgáltatás -, nem ugyanaz, mint amit ő valójában meg akar szerezni.

Egy kis példa itt jól jön: ügyfeleink nem feltétlenül akarnak Facebook hirdetést vagy új landing oldalt, hanem valódi eredményeket várnak. Több leadet, több bevételt – ez az, amit ők szeretnének, és a Facebook hirdetés, a Google hirdetés, a landing oldal, az email marketing, mind csak eszközök, amik segítenek elérni ezt.

Az ajánlatot újraértelmezve

Az ajánlat, ahogyan én látom, nem feltétlenül a termék vagy a szolgáltatás, hanem az, amit ezzel el lehet érni. Az a hozzáadott érték, amit a termék vagy szolgáltatás hoz az életembe. És ha megérted ezt a logikát, az teljesen megváltoztatja a marketingről alkotott gondolkodásodat.

Akkor mondhatjuk, hogy jó az ajánlat, ha a vevő több értéket kap a pénzéért, mint amennyit az a pénz ér neki. Tehát ha a termék vagy szolgáltatás, amit kínálsz, túl drága, akkor növelned kell az értéket, nem pedig csökkentened az árat.

Az ajánlatok mérésének módja

Egyik kedvenc könyvemben, amit Alex Hormozo írt, van egy nagyszerű képlet az ajánlatok értékelésére. Azt tanácsolja, hogy négy elemet kell figyelembe venned: az elvárt eredményt, az esélyt a kitűzött célok elérésére, az időt, amit a cél elérése vesz igénybe, és az effortot, amit a vevőnek kell tennie a kitűzött cél eléréséhez. Az első kettő növeli, a második kettő pedig csökkenti az ajánlatod értékét.

Hogyan készítsünk tökéletes ajánlatot?

Most pedig nézzük meg, mi az a három lépés, amit mindenképpen meg kell tenned ahhoz, hogy kiváló ajánlatot hozz létre:

  1. Ismerd meg az emberek vágyait!
    Az első lépésben meg kell értened, hogy mi az, amire az emberek vágynak. Meg kell találnod azokat a vágyakat, amelyeket a terméked vagy szolgáltatásod segíthet elérni.
  2. Sorold fel a problémákat!
    A második lépésben felsorolod az összes problémát, amivel a vevőid szembesülhetnek. Ezeket a problémákat bemutatod a landing oldaladon vagy a termékoldaladon, hogy a látogatók láthassák: te megérted a kihívásaikat.
  3. Alakítsd át a problémákat megoldássá!
    A harmadik lépésben a problémákat megoldásokká alakítod át. Bemutatod, hogyan segíthet a terméked vagy szolgáltatásod a problémák megoldásában.

Nem szabad elfelejtened, hogy nem a terméket vagy a szolgáltatást adod el, hanem az eredményt, amit a vevők azzal elérhetnek. Ha ezt szem előtt tartod, és követed ezt a három lépést, biztos vagyok benne, hogy elképesztő ajánlatokat fogsz készíteni!

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük