Ilyen még SOSEM történt az e-kereskedelemben

Ilyen még SOSEM történt az e-kereskedelemben

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

Szokatlan helyzetet figyelhettünk meg nemrégiben az e-kereskedelem területén. Az index.hu cikkében bukkantam rá, hogy az elmúlt 10 év kutatásai során először csökkent az e-kereskedelem aránya a kiskereskedelmen belül. Bár pontos számokat nem fogok itt hozni, az adatok forrásai a GKID és a Mastercard felmérései, így keresve megtalálhatod a konkrét számokat. A hír meglepő, mert a tavalyi év folyamán tapasztaltuk, hogy az online szektor lendülete folyamatosan csökkent.

Mitől fékezett be az e-kereskedelem?

Két nagy tényező okozta ezt a trendet. Az egyik a 2022-ben módosított KATA-törvény, ami miatt sok webshop ment csődbe vagy egyszerűen megszűnt. A másik pedig a jelenlegi gazdasági válság. Ezek együttes hatására az online kosárérték 2%-kal csökkent. Az érdekesség az, hogy bár az átlagos kosárérték csökkent, a rendelési gyakoriság sok esetben emelkedett. Ez a helyzet tükrözi az életszínvonal visszaesését, ami a fizikai üzleteknél is tapasztalható: az emberek inkább az alacsonyabb árfekvésű termékeket keresik.

5 tipp a sikeres alkalmazkodáshoz

Ez a helyzet van, ezt kell kezelnünk. Éppen ezért ötleteltünk neked öt konkrét tippet, amelyekkel jobb eredményeket érhetsz el a saját webshopodban.

  1. Feküdj rá az email marketingre
    Bármennyire is lejárt lemeznek tűnhet, az email marketingen van a legnagyobb megtérülés – a ROAS (return on ad spend) akár negyvenszeres is lehet. Ebben az időszakban, amikor a megtérülés csökken és a költségek emelkednek, az email marketing egy nagyon fontos csatorna lehet.
  2. Ne félj akciózni
    Az árakciók nem mindig jók, de van rájuk szükség. Gondolkozz mennyiségi kedvezményekben, ingyen szállításban egy bizonyos kosárérték felett, vagy bármiben, amivel növelni tudod az átlagos kosárértéket. Az akciók ne legyenek folyamatosak, és ne legyenek fake kiárusítások, hanem valódi, értéket adó akciók.
  3. Még több vásárlói visszajelzés
    Ez az egyik legmegbízhatóbb módja annak, hogy építsd a bizalmat a vásárlóiddal. Kezdj el vásárlói visszajelzéseket gyűjteni, ha még nem tetted, és ha már van, akkor tüntess fel még többet.
  4. Dolgozz az ajánlatodon
    Az ajánlat a király. Ha az ajánlatod nem jó, akkor sem a hirdetések, sem az email marketing, sem a tartalommarketing, sem a SEO nem fogja megteremteni a sikert. Éppen ezért érdemes időt és energiát befektetni az ajánlatod javításába.
  5. Javíts a fizetett hirdetéseid teljesítményén
    Számos eszköz áll rendelkezésedre a hirdetési teljesítmény javítására, például a remarketing hirdetések, a kosárelhagyókra és a pénztárelhagyókra történő szegmentálás, vagy a hasonmás közönségek használata.

Hogyan tovább?

A változások elengedhetetlenek ahhoz, hogy a számok újra a kívánt irányba mozduljanak. Ebben a folyamatban segítséget nyújthat a Facebook Mesterkurzus vagy a Google Ads Mesterkurzus, esetleg egy-két órás tanácsadás. Ha bármelyiket érdekesnek találod, találod a részleteket a boommarketing.hu-n, vagy írhatsz nekem egy emailt a [email protected] email címre.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük