Így SOKSZOROZD meg a konverziós arányod EGY lépésben

Így SOKSZOROZD meg a konverziós arányod EGY lépésben

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

Először is, beszéljünk egy kicsit a konverzióról. A konverzió nem más, mint amikor a látogatóid cselekedetbe kezdenek – ez lehet egy vásárlás, egy letöltés, egy feliratkozás a hírlevélre, vagy bármilyen más tevékenység, ami a vállalkozásod számára értéket teremt. A konverzió nagyon fontos, mert minél több ember konvertál, annál több bevételre számíthatsz.

A múlt héten beszéltem már arról, hogy milyen fontos, hogy jó ajánlatod legyen, hogyan néz ki egy jó ajánlat, és hogyan kell erről gondolkodni. Viszont a jó ajánlat önmagában nem elég. Azt is jól kell kommunikálnod.

Az ajánlat prezentálása – több mint a kötelező

Emlékszel, ugye, amikor azt mondtam, hogy van egy webshop, ahol 10% kedvezményt kínálnak az első vásárlóknak? Ez annyira standard már, annyira megszokott, hogy egyszerűen nem tudod ezzel meggyőzni az embereket. A személyre szabott ajánlatok viszont igazi nyerők lehetnek.

Ne értsd félre, nem azt mondom, hogy hazudj! Nem kell azt mondani, hogy „csak most, csak neked” adunk kedvezményt. Senki nem hiszi el ezt, és nem is ez a cél. A lényeg az, hogy a kommunikációban úgy jöjjön le, hogy az ajánlatod nem egy sablon, hanem valóban figyelembe veszi a vásárló igényeit és preferenciáit.

A stratégia, ami növeli a konverziós arányt

Most pedig megosztok veled egy trükköt, amit én magam is használok. Ennek a lényege az, hogy nem mindenkinek ugyanazt az ajánlatot mutatjuk meg, hanem személyre szabjuk azt.

Példának okáért, ha van egy webshopod, akkor az ajánlatot csak annak dobd fel, aki mondjuk kettőnél több percet tölt az oldalon. Ezzel elérheted, hogy az ajánlat valóban extra legyen, valóban egyedi élményt adjon a látogatónak. És nem az a lényeg, hogy „csak most, csak neked”, hanem az, hogy ne legyen egyértelmű.

Ha ugyanis valaki bemegy egy boltba, és lát egy 10 ezer forintos árut, amit leértékeltek 8 ezerre, akkor az áru alapára azonnal 8 ezer forintra módosul. De ha a vásárló kicsit nézelődik, majd az eladó odajön és azt mondja, hogy „hú, pont most akciózzuk le 8 ezerre”, akkor az a kedvezmény sokkal hatékonyabb lesz. Ugyanez a helyzet a weboldalakon is.

Azonosítsd a kritikus pontokat

Weboldalon történő konverzió optimalizálás lényegében azonosítani kell azokat a pontokat a vásárlási folyamatban, a böngészési folyamatban, ahol valaki billeghet valamilyen döntésnél. Ez nem kell, hogy vásárlás legyen. Lehet egy lead magnetnek a letöltése is.

Ha például az átlagos oldalon tartózkodási idő másfél perc, akkor az ajánlatot tedd két percre. Aki két percig ott van, ő az átlag fölött van, jobban érdeklődik, és nagyobb eséllyel fog konvertálni, ha kedvezményt kapsz.

Hogyha nem a webshop a te területed

Ugyanez a taktika alkalmazható szolgáltatóknál is. Például, ha van egy sales oldalad, ahol egy online marketing stratégiát kínálsz, és látod, hogy valaki több időt tölt ott az átlagnál, akkor neki is érdemes felajánlani valami extrát.

Ez nem kell, hogy kedvezmény legyen. Annyi is lehet, hogy felajánlod, hogy beszélgettek, és válaszolsz minden kérdésére. Ez gyakran elég ahhoz, hogy az ember úgy érezze, hogy valóban foglalkoznak vele, és nem csak egy szabvány ajánlatot kapott.

A cél: a konverziós arány növelése

Végül is minél több ilyen apró kis lépést, apró kis pontot tudsz azonosítani, és mindegyiket valamilyen ajánlattal, valamilyen extrával meg tudod támogatni, annál jobban fel tudod pörgetni a konverziós arányodat.

Tehát a lényeg, hogy magával az ajánlat prezentálásával, annak a lekommunikálásával is kell foglalkoznod. Ez nem jelent extra munkát, csak egy kicsit másképp kell gondolkodnod. De hidd el, megéri – a konverziós arányod növelésével több bevételt érhetsz el, ami hosszú távon a vállalkozásod sikerét jelenti.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük