“A KÖNYV”, amit MINDEN marketingesnek ismernie kell

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

Ma egy kis változatosságot hoztunk, ugyanis most nem egy hagyományos cikket találsz itt, hanem egy könyvajánlót és könyvösszefoglalót egyben. Az alábbiakban belevetjük magunkat egy kiemelkedő könyv, a Scientific Advertising világába, és megpróbáljuk megéreztetni veled, miért érdemes belevágni az olvasásába.

Az elsődleges forrás

Könyvajánlókat adni és kapni szinte mindig kellemes élmény. Nem úgy van ez most is? Először is, hadd legyek őszinte: amikor marketingesek körében megkérdezik tőlem, hogy mely könyveket javaslom a témában, a Scientific Advertising mindig az első és legfontosabb cím, amit említek. Több mint csak egy könyv, ez az alapja mindannak, ami a marketinggel kapcsolatos. Még mielőtt azt hinnéd, hogy egy fapados ismertető következik, hadd mondjam el, miért érdemes még mindig elmerülnöd ebben az 1930-ban megjelent műben.

A MARKETING MESTERE, Claude Hopkins

A könyv valódi aranybánya, és a szerzője, Claude Hopkins, a marketing mestere. Érdekes, hogy ez a könyv majdnem száz éve látott napvilágot, mégis olyan alapelveket fogalmaz meg, amelyek napjainkban is érvényesek és értékesek. Hopkins bevezeti az olvasót a tudományos hirdetés fogalmába, és azt vallja, hogy a marketinget egyfajta tudományként kell kezelni. Talán mai szemmel nézve ez magától értetődőnek tűnhet, de gondolj bele, hogy amikor ezt a könyvet írta, még nem voltak elérhetőek a digitális eszközök, és az online mérések sem. Mégis Hopkins előre látta, hogy a tesztelés, a mérések és az eredmények visszakövetése mennyire alapvető az eredményes marketingben.

Az alapok, amelyek sosem avulnak el

A Scientific Advertising-ban rejlő legfontosabb ötlet, hogy a marketing nem pusztán művészet, hanem tudomány is lehet. Az, hogy teszteljük a hirdetéseinket, mérjük a visszajelzéseket és a reakciókat, és ezek alapján finomhangoljuk a stratégiánkat, ma már alapvető. De ne feledjük, hogy amikor Hopkins ezeket a gondolatokat megfogalmazta, még az offline marketing volt a fő eszköz, és a hirdetések nagy része nyomtatott formában jelent meg.

Az alapokon túlmutatva

A könyv az alapokon túl is számos értékes tanáccsal szolgál. Egyes részek már-már pszichológiai megfigyelésekre emlékeztetnek. A headline-ok fontossága, az ügyfelek igényeinek megértése és az üzenet egyszerűsítése mind-mind olyan tényezők, amelyeket napjainkban is szem előtt kell tartanunk.

A tanulság

A Scientific Advertising tehát több, mint egy egyszerű könyv. Ez egy olyan alapmű, amely ma is releváns és inspiráló. Claude Hopkins már akkor megmutatta nekünk az utat, amelyet követnünk kell a hatékony és eredményes marketingért. Az ősi időkből származó alapelvek és a modern technológia ötvözete az, amely a sikeres vállalkozások mögött áll. Olvasd el ezt a könyvet, szívleld meg a benne rejlő bölcsességet, és alkalmazd a saját vállalkozásodban!

Zárszó

Remélem, hogy ezen keresztül sikerült neked is megéreztetni a Scientific Advertising mély jelentőségét és aktualitását. Ha tetszett ez a kis kitérő, és szívesen látnál még hasonló tartalmakat, ne habozz megosztani a véleményedet. Akár egy lájk vagy egy hozzászólás is sokat jelent, és ezekre építve további tartalmakkal készülhetünk a jövőben. Ha konkrét könyvajánlókra vagy témakörökre lenne igényed, ne habozz megírni kommentben vagy akár e-mailben is.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük