Marketing = lopás, csalás, hazudozás

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

Ma egy olyan témát szeretnék veletek megbeszélni, ami egyre inkább előkerül a kommentekben és üzenetekben, amiket kapok tőletek. Érzem, hogy ideje ennek egy kis reflektorfényt adni, hogy árnyaltabban lássuk azt, hogy mi is az igazság a marketingről, és miért vannak olyan szélsőséges vélemények róla.

A Félreértések Miatti Aggodalom

Tegnap egy olyan kommentet kaptam, ami azzal foglalkozott, hogy vajon tényleg jó irányba halad-e a marketing, vagy csak a csalásról, átverésről és hazudozásról szól. Ezzel együtt az elmúlt időszakban több hasonló komment érkezett, amiknek az üzenete az, hogy a marketing és a sales egyaránt kérdőjeles tevékenységekkel foglalkozik. És mivel ezek a hozzászólások nem egyedülállóak, úgy döntöttem, itt az idő tisztázni a dolgokat.

Az Igazság a Marketingről

Először is, fontos megérteni, hogy a marketing önmagában nem átverés vagy hazugság. Az a kérdés, hogy hogyan használják ezt az eszközt az emberek. A marketing és az értékesítés valóban az eszközökről, stratégiákról és tippekről szól, amikkel hatékonyabbá tehetjük az üzletünket. De itt jön a lényeg: az eszközök használata az egyén felelőssége. Nem a marketing önmagában rossz vagy jó, hanem az, ahogy az emberek alkalmazzák azt.

A Marketing és Az Értékesítés Valódi Célja

A marketing és az értékesítés nem arról szól, hogy kizsákmányoljuk az embereket vagy átverjük őket. Ezek az eszközök segíthetnek abban, hogy hatékonyabban kommunikáljunk a célközönségünkkel és megmutassuk az értéket, amit kínálunk. Természetesen vannak olyan rosszindulatú szereplők, akik rossz célokra használják ezeket az eszközöket. De azt is meg kell érteni, hogy mindenki saját döntése, hogy mit vásárol és kitől. Az, hogy valakit átvertek, nemcsak a marketing hibája, hanem a vásárló naivitása vagy figyelmetlensége is.

A Két Oldal Értékelése

Fontos tehát a tisztességes perspektíva fenntartása mindkét oldal számára. A marketing és az értékesítés olyan eszközök, amiket jól vagy rosszul lehet használni. Én mindig azon az állásponton voltam, hogy értéket kell adnunk, és az ügyfeleknek szolgálnunk. Persze, vannak trükkök, mint a jó hirdetési vagy landing oldal kialakítása, de ezek csak eszközök a hatékony kommunikációhoz. A végén mindig az ügyfél döntése, hogy vásárol vagy sem.

Záró gondolatok

Nagyon kíváncsi vagyok, mit gondolsz erről a témáról. Talán te is tapasztaltad már ezeket a félreértéseket, vagy esetleg másképp látod a helyzetet. A hozzászólásokban szívesen meghallgatom a véleményedet. Egyvalami biztos: a marketing és az értékesítés olyan eszközök, amik lehetővé teszik számunkra, hogy hatékonyan kommunikáljunk és értéket adjunk. Az, hogy milyen módon használjuk ezeket az eszközöket, mindannyiunk saját felelőssége.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük