BOOMCast SHORTS – Így írj TÖKÉLETES Facebook hirdetéseket

BOOMCast SHORTS - Így írj TÖKÉLETES Facebook hirdetéseket

Ebben az adásban elmondom, hogy hogyan tudsz Te is tökéletes Facebook hirdetési szövegeket készíteni!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így írj TÖKÉLETES Facebook hirdetéseket – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban arról beszélünk, hogy hogyan lehet tökéletes Facebook hirdetéseket készíteni.

Ha egy ideje követsz már, hallgattál podcast adást, olvastál blogot, akkor biztosan tudod, hogy a Facebook hirdetés sikeressége nagyrészt a copywritingon, magán a szövegen múlik. Általában a kreatív (legyen az kép vagy videó), a legtöbb esetben csak arra szolgál, hogy megállítsa az embereket a feedben.

Pörgetés közben felkelti a figyelmét, ezt követően elkezdi olvasni a copy-t, aminek a legfontosabb része a hook. Ha láttál már Facebook hirdetést, akkor tudod, hogy csak egy-két sort jelenít meg és, ha hosszabb szövegről van szó, akkor a „továbbiak” gombbal lehet lenyitni a teljes szövegdobozt.

Ebből adódik, hogy több feladata van a hirdetésnek. Először is az, hogy a kreatívval megállítsa az embert, majd pedig olvassa el a hook-ot (horog angol megfelelője). Ez a legelső kis bevezető szöveg, amivel szó szerint horogra akasztod a potenciális közönséged. Ennek következtében (ha jól van megírva) kezd tovább olvasni, tovább fogyasztani a tartalmakat.

Ezt úgy tudod a legjobban kivitelezni, ha vissza tudod fejteni a miértet. Itt az a legelső lépés, hogy tudd, hogy pontosan mit akarnak a vásárlóid. Lehet, hogy te egy esernyőt árulsz, de a vevőid nem azt akarják, hogy esernyőjük legyen, hanem hogy ne ázzanak meg. Utána pedig arra kell rájönnöd, hogy miért akarják azt a valamit. Azért, hogy ne ázzanak meg szakadó esőben, esernyőt akarnak venni.

Több példával élve, melyek talán könnyebben megértetik a gondolatmenetemet: azért akarom megvenni a legújabb laptopot, hogy a videóvágás során a kiexportálás ne 17 perc legyen, hanem 5. Időt akarok magamnak spórolni, hatékonyabb, produktívabb akarok lenni. Azért veszek meg egy prémium matracot, hogy kényelmesen tudjak aludni. Jobban alszok, kipihentebb leszek, produktívabb leszek. Mit jelent ez? Ebből is látszik a különbség potenciális vásárlók között: amíg valaki azért vesz meg egy matracot, hogy legyen hol aludnia, vagy ne fájjon a dereka, addig nekem az a legfontosabb, hogy mennyivel tudja növelni az alvásom hatékonyságát, és ez nekem időben, energiában hogyan fog lecsapódni.

Ha tudod, hogy mit és miért akar valaki, akkor meg tudod határozni a „pain” pontokat is. Ezek azok a fájdalompontok, amikre copywriting során nagyon-nagyon komolyan kell hatnunk. Visszatérve az előző példámhoz: ha nekem az a legfontosabb, hogy kipihent legyek x óra alvással, akkor egy eladó ezzel fog tudni rám hatni, és nem azzal, hogy nem fog fájni a derekam, mert tök jó, most sem fáj. Magyarán ezzel nem tudnak engem megfogni.

Ezek után már meg fogod tudni írni a tökéletes copy-t. A kulcsa, pedig az, hogy nagyon konkrét és nagyon jól megszólít egy szegmenst. Ebből az következik, hogy azt is fel kell ismerd, hogy valószínűleg több különböző irány lesz. Három, négy, öt, hat szegmens is lehet, akár egy buyer personán belül is.

Magyarul simán lehet az, hogy a 20 és 40 közti fiatal házasok a buyer personáid, de köztük van olyan, aki nem vállal gyereket, akinek már úton van a gyerek, akinek már két gyereke van. Teljesen más státuszban vannak, attól függetlenül, hogy te egy buyer personába sorolod őket. Ezeket be kell azonosítanod, szegmensekre bontanod és a szegmensekhez külön-külön szólnod.

Mondok egy újabb példát, hogy lásd, mi hogyan alkalmazzuk. Volt, vagy hát van a Facebook Sprint oktatóanyagunk, ami egy bevezető kurzus annak, aki egyáltalán nem érti a Facebook hirdetéseket. Sokan azt hiszik, hogy tudnak hirdetni és hirdetnek is, de nincsenek tisztában a technikai beállításokkal, a konverziókövetéssel, a pixel beállításával, a tartomány jóváhagyással, a hirdetési fiók felépítésével, hogy hol mit kellene beállítani, hol mit tudnak átkattintgatni. Lényeg a lényeg, ez a kurzus nekik szól(t). (Az más kérdés, hogy ez már direktben nem elérhető, hanem a mesterkurzus csomag része, mivel rájöttem, hogy érdemesebb egyben tanulni mindent.) Anno, amikor önmagában is futott, hirdetései voltak. A legjobban teljesítő copy pedig így hangzott:

„Egy csomó mindent olvastál a Facebook hirdetésekről, de már azt sem tudod, hogy hol áll a fejed?”

Ez volt a hook, ami pontosan azokat fogta meg, akik akartak Facebookon hirdetni, vagy lehet, hogy már hirdettek. Mondjuk olvastak blogokat, hallgattak podcasteket, de nem állt össze a fejükben a kép. Elveszettnek érezték magukat. A következő sor így nézett ki:

„Hirdetés kezelő, vállalkozáskezelő, Facebook pixel, konverzió követés, konverziós kampányok, hirdetéssorozat, hirdetés🤯”

Utána pedig már rá is tértünk a megoldásra: „De mi lenne, hogyha azt mondanám, hogy van ettől egy kényelmesebb megoldás?”

Ez minden esetben egy nagyon jó átkötés. Ezzel ugyanis érzékelteted az elején a problémát, aminek konkrétnak, specifikusnak kell lennie, hogy magára ismerjen a megcélzott ember. Olvassa olvassa, bólogat, hogy valóban így van, mire feldobod: „Mi lenne, hogyha azt mondanám, hogy nem is kell ezekkel szenvedned?” Innentől kezdve, mivel már az elején azonosult a problémával, ha csak tudat alatt is, úgymond hülye helyzetbe kerülne, ha azt mondaná, hogy inkább nem érdekel az ajánlat. Ki mondaná a gondjának megoldására, hogy kösz nem kell? Kicsit belemegyünk ezzel már a marketing pszichológia területébe.

Szerintem, a tapasztalataim alapján, ez a tökéletes Facebook hirdetés receptje. Hogyha még többet szeretnél tanulni a Facebook hirdetésekről, akkor ajánlom figyelmedbe a Facebook mesterkurzusunkat. Ebben találsz copywriting tippeket, trükköket, konverzió követést, különböző beállításokat, technikai dolgokat, hirdetések skálázását, hirdetések felépítését. Nulláról százig fel tudod magad tornázni vele.

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS. Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel, és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük