Az iOS 14-es frissítés hatásai a Facebook hirdetésekre

Az iOS 14 hatásai a Facebook hirdetésekre

Biztosan Te is hallottál már arról, hogy az Apple a legújabb szoftverfrissítésével bevezet egy új funkciót, ami az App Tracking Transparency (ATT) névre hallgat.

Ez nagyon leegyszerűsítve annyit jelent, hogy minden egyes iOS operációs rendszert futtató eszköz megkérdezi majd egy új alkalmazás letöltésénél, hogy engedélyezzük-e az adott app számára, hogy kövesse a felhasználási szokásainkat.

A nehézség pedig ott kezdődik számunkra, hogy a Facebookhoz tartozó appok esetében is választhat majd a user, hogy követheti-e őt az alkalmazás vagy sem. Ez pedig közvetlenül befolyásolja majd a konverziókövetést, ezáltal pedig a hirdetések eredményességét is.

Ez a kis változás tehát a jelenlegi nagy felhajtás forrása, ami sajnos nem csak az iOS-es felhasználóknál befolyásolja majd a hirdetések hatékonyságát.

A Facebook az elmúlt évek legnagyobb irányváltását viszi éppen véghez a hirdetési rendszerben, így eleve megváltozik majd az, ahogy a konverziókat követi és feldolgozza a rendszer.

Úgy gondolom ezek alapján egyetérthetünk abban, hogy az iOS 14-es frissítés alapjaiban véve reformálja meg a Facebook hirdetések működését.

Na de nézzük meg, hogy mégis hogyan néz ez ki a gyakorlatban.

iOS 14-es frissítés a gyakorlatban

Ha minden igaz, akkor az Apple a napokban (2021 áprilisának végén) dobja ki legújabb szoftverfrissítését, amiben már élesíti az ATT névre hallgató rendszert is.

Felhasználóként nem sokat fogunk majd észrevenni a frissítésből, egyszerűen csak egy ilyen üzenettel találkozunk majd akkor, ha új alkalmazást töltünk le az App Store-ból.

Apple iOS 14 frissítés

Ez a kis változás tehát a jelenlegi nagy felhajtás forrása, ami sajnos nem csak az iOS-es felhasználóknál befolyásolja majd a hirdetések hatékonyságát.

Korábban reménykedtem benne, hogy így lesz, mert Magyarországon viszonylag alulsúlyozottak az iOS-es eszközök, de már látom, hogy erre semmi esély.

Ahogy korábban is említettem, a Facebook az elmúlt évek legnagyobb irányváltását viszi éppen véghez a hirdetési rendszerben, ami ezáltal nem csak az iOS-es felhasználókra fog vonatkozni.

Nézzük meg, hogy egészen pontosan milyen változásokat hoz magával – első körben – a frissítés.

Az iOS 14-es frissítés hatásai a Facebook hirdetésekre

Most hogy már tudod, hogy mégis mi ez a nagy felhajtás nézzük meg milyen konkrét változásokra lehet számítani a Facebook hirdetési rendszerén belül.

Személy szerint két fő területre bontanám ezeket: a közvetlen és a közvetett hatásokra.

Az iOS 14-es frissítés közvetlen hatásai a Facebook hirdetésekre

A közvetlen hatásokat 3 nagyon fontos területen érzékelhetjük majd. A célzási lehetőségeken, a követésen és az optimalizáláson.

  1. A célzási lehetőségek: A legfontosabb – és szerintem a legfájóbb hatás – a célzási lehetőségeket érinti majd. Ennek oka, hogy ha egy felhasználó opt-outol, akkor az ő adatait csak részlegesen kapja majd meg a Facebook, tehát sokkal nehezebb megcélozni őt a hirdetéseinkkel. Magyarul, ezek a felhasználók korlátozottan kerülnek majd bele a weboldal alapú egyéni közönségeinkbe, így sokkal pontatlanabbul tudunk majd például remarketingelni vagy kizáró közönségeket készíteni.
  2. A követés: Ha egy felhasználó opt-outol, akkor az ő adatai nem jutnak majd el a Facebookhoz. Ilyenkor, ha valaki mondjuk 4 konverziós eseményt végez el a látogatás során, akkor abból csak 1-et látunk majd, mert ennyit engedélyez az Apple nyomkövetése.
  3. Az optimalizálás: Ha kevesebb adatunk van és kevesebb konverziót látunk, akkor nem tud majd olyan jól teljesíteni a Facebook algoritmusa, hiszen annak minél több adatra van szüksége. Biztos vagyok benne, hogy ez elég komoly hatással lesz a kampányaink teljesítményére.

Ezek tehát az egyértelmű változások, melyekről biztosan hallottál már az elmúlt hetekben. Nézzük viszont a közvetett hatásokat, melyekkel sokan nem számolnak.

Az iOS 14-es frissítés közvetett hatásai a Facebook hirdetésekre

Mindenekelőtt fontos megjegyezni, hogy ezeket akkor is tapasztalhatod majd, ha a látogatóid nagy része nem iOS-es eszközről böngészi a weboldaladat.

  1. Hozzárendelések: Az egyik legnagyobb változás a hozzárendelések terén történik majd, amit teljesen át kell alakítania most a Facebooknak. Korábban ugye az alapbeállítás úgy nézett ki, hogy 28-napos kattintási és 1-napos megtekintési ablakokkal számolt a Facebook. Azt is fontos tudni, hogy eddig létezett fiókszintű és hirdetéssorozat szintű hozzárendelési időszak is. A változásoknak köszönhetően viszont a Facebook kombinálni fogja ezt a kettőt és ez lesz az új hozzárendelési beállítás (nagyon fontos, hogy ezt jól használd a jövőben!).
  2. Események rangsorolása: A másik nagy újdonság – ami szintén minden hirdetőre hatással lesz – az az események rangsorolása. Korábban nem volt ilyen, hiszen akárhány eseménnyel tudtunk dolgozni, de a változásoknak köszönhetően átalakította a Facebook ennek a működését is. Erről azt kell tudni, hogy összesen 8 eseményt követhetünk domainenként és ezeket kell majd rangsorolnunk azokra az esetekre, ha valaki opt-outolt korábban. Itt minden egyes egyéni konverziót és alapeseményt (mint például a kosárba helyezést) egy eseménynek számol majd a Facebook.

Ezek lennének tehát azok a nagyobb változások, melyek hatásait azonnal megérezzük majd az iOS 14-es frissítések életbe lépésekor.

Így készülj fel a változásokra!

Most hogy már nagyvonalakban átbeszéltük, hogy milyen változásokra kell számítanod, térjünk rá az égető kérdésre: hogyan tudsz felkészülni?

Természetesen van egy jó pár technikai beállítás, amit mihamarabb el kell végezned ahhoz, hogy zavartalanul futhassanak is a hirdetéseid (ezekről később), de előtte meg kell válaszolnod magadban egy pár kérdést.

Milyen értékű terméket vagy szolgáltatást értékesítesz a hirdetéseiddel?

Ha nagyobb értékűeket – mint például ingatlant, autókat vagy mondjuk B2B szoftvereket – akkor valószínűleg negatív hatással lesz rád a hozzárendelési időszak megváltozása. Ennek az az oka, hogy a drágább termékeknél a döntési folyamat is hosszabb, ami ezentúl nem lesz olyan könnyen mérhető.

Itt pedig fel is merül a következő kérdés…

Milyen hosszú a vásárlóid döntési folyamata?

Nem csak azért lehet hosszabb egy döntési folyamat, mert mondjuk egy 80 milliós lakásról van szó, hanem akár azért is, mert nem egyedüli döntéshozóként van jelen az, aki látja a hirdetésedet.

Gondold át tehát, hogy milyen hosszú lehet a vásárlóid döntési folyamata, mert ha 7 napnál hosszabb, akkor negatívan érintheti a hirdetéseid teljesítményét az új rendszer.

Végezetül pedig azt érdemes megvizsgálnod, hogy milyen arányú az iOS 14-es felhasználók száma a látogatóid között?

Egyértelmű, hogy ez mindenkinél más lesz, ráadásul iparáganként és országonként változnak az átlagos értékek is. Éppen ezért nagyon fontos megismerned ezt az arányszámot, mert így alapján már könnyen felmérheted, hogy mekkora „kár” érhet a frissítés bevezetése után.

Az iOS 14-es Minikurzusunkban külön videót szenteltem annak, hogy végigvezesselek azon a két módon, ahogyan ezt az arányszámot ki tudod deríteni. Ha szeretnél felkészülni, akkor javaslom ennek mihamarabbi elvégzését, mert a Facebook valószínűleg hamarosan kiveszi ezeket az információkat.

Így veheted gond nélkül az akadályokat

Kezdetben csak egy egyszerű cikket terveztem készíteni az iOS 14-es változásokról, de ahogy egyre jobban beleástam magam a részletekbe láttam, hogy ez inkább könyv lesz mint cikk.

Nem fogok hazudni, nem egyszerű a helyzet, de éppen ezért született meg az iOS 14-es Minikurzusunk!

Ez egy 13 videóból álló oktatóanyag, amiben beszélünk majd arról, hogy mi fog változni és kitérek arra is, hogy miért történnek ezek a változások. Természetesen konkrét lépéseket is mutatok majd, hogy hol mit kell beállítanod és mit hogyan kell átalakítanod, de fontosnak tartom hogy tudd, mi áll ezek hátterében.

BOOM Marketing iOS 14 Minikurzus

Véleményem szerint ez csak az első lépés a sok közül, ami valószínűleg kijelöli az online marketing irányát az elkövetkezendő pár évre.

Ez a kurzus tehát sokkal több egy egyszerű leírásnál, mert nem csak azt akarom megmutatni, hogy hová kattints, hanem meg akarom mutatni a dolgok miértjét is. Csak így fogsz tudni felkészülni a jövőre és így fogod tudni probléma nélkül venni az akadályokat.

Megjegyzés: Ne ijedj meg, direkt áraztuk ilyen olcsóra az oktatóanyagot, mert tisztában vagyok vele, hogy ez egy „must-have” dolog, azokra pedig senki sem szeret költeni. Úgy gondolom, hogy ez a pár ezer forintos jelképes ár bőven elég arra, hogy megszűrje azokat, akik ennyit sem akarnak arra fordítani, hogy versenyben maradjanak. ‍♂️

És akkor most hogyan tovább?

Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy ez a frissítés nem csak az iOS-es felhasználókra lesz hatással, hiszen a Facebook arra kényszerült, hogy a teljes hirdetési rendszerében eszközöljön változtatásokat.

Most kifejezetten kritikus fontosságú, hogy képben legyél a változásokkal és megfelelően le tudd azokat reagálni.
Akár a teljes hirdetési stratégiád borulhat a napokban, ha nem végzed el időben a megfelelő beállításokat!

Ráadásul szerintem ez csak az első lépés a sok közül, ami alapjaiban véve reformálja majd meg az online marketinget. Nekünk hirdetőknek pedig az a feladatunk, hogy megértsük a helyzetet, felmérjük a következményeket és alkalmazkodjunk azokhoz.

Ha továbbra is versenyben szeretnél maradni, akkor javaslom az iOS 14-es minikurzusunk elvégzését, ami az első és egyetlen magyar nyelvű oktatóanyag, ami lépésről-lépésre kalauzol majd végig az iOS 14-es frissítés által előidézett akadályok útvesztőjében.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük