Olvasási idő: ~11 perc

A legtöbb online vállalkozás esetében elmondhatjuk, hogy egy profi email marketing szoftver csak az üzlet javára válhat. Különösen igaz ez a webáruházak esetében, így következzék most egy részletes cikk a Klaviyo-ról. Ez a szoftver az, amit bátran emlegethetünk úgy is, hogy a webáruház email marketing úttörője.

Korábban már írtunk az email marketingről úgy általánosságban, azonban úgy éreztük, hogy a webáruház email marketing egy teljesen más világ, így külön cikket érdemel. A cikkben egyébként szintén mutattunk néhány profi automatizmust, amiket ActiveCampaign-el tudsz kihasználni.

Amikor elkezdtük tesztelni a BOOM-nál a Klaviyo-t már láttam, hogy ez a program óriási hasznunkra fog válni, hiszen rengeteg funkcióval rendelkezik és ami talán a legjobb benne, hogy nagyon egyszerű és intuitív.

Ebben a cikkben most összegyűjtöttem mindent, ami ahhoz kell, hogy te is beüzemelhesd ezt a szoftvert.


Tartalomjegyzék:

Mi a Klaviyo?
Nekem való a Klaviyo?
2 kötelező automatizmus lépésről-lépésre
10 kosárelhagyó tárgymező, amit csak megnyitni lehet
Záró gondolatok

Mi a Klaviyo?

Egyből a lényegre török:egy iszonyatosan jó email marketing szoftver.

Ha kicsit jobban ki akarom fejteni, akkor ezt mondom: egy olyan email marketing szoftver, ami hihetetlenül könnyűvé tette a vásárlószerzést és a márkaépítést a rengeteg hasznos funkciójával.

Úgy képzeld el, hogy leültek veled az alkotók és direktben megkérdezték milyen funkciókra lenne szükséged. Majd ezeket fogták és mind beleintegrálták a szoftverbe. 🙂

Inkább nyugaton terjedt el egyelőre, de ha Te is a versenytársaid elé akarsz kerülni egy szuper, intuitív programmal, akkor itt az idő megtanulnod!

Nekem való a Klaviyo?

Lehet, hogy remek program, de mielőtt belemegyünk a részletekbe úgy gondoltam érdemes átgondolni, hogy egyáltalán Neked való-e a Klaviyo. Sok mindent tud, de nem biztos, hogy a Te vállalkozásodnak is tökéletes “fit”.

Webáruházad van? Fizikai termékeket árulsz? Akkor ne is gondolkodj többet, hogy mit választasz, mert ilyen funkciókat nem találsz máshol!

Ha B2B vállalkozásod van, akkor én nem őt ajánlom. Abban az esetben inkább az ActiveCampaign lesz a legjobb választás számodra vagy, ami még jobb az a Hubspot. Ők lesznek a nyerők számodra! 🙂

2 kötelező automatizmus lépésről-lépésre!

Van 2 olyan automatizmus, amit én minden esetben egyből beállítok. Talán azért, mert eddigi tapasztalataim szerint ezeknek van a legnagyobb ereje. Egyet fogok részletesen kifejteni, ahol a lépésről-lépésre megmutatom, de ezután Neked is menni fog és csak a logikáját osztom meg a másiknak.

Kosárelhagyó automatizmus

Hogyha webáruházad van, akkor biztos vagyok benne, hogy nálad is minimum 50-70% körüli kosárelhagyás történik – csakúgy mint minden webshopban. Ez teljesen normális és több okra is visszavezethető. Ami viszont már nem mindegy, hogy Te erre, hogyan reagálsz.

Az automatizmus logikai felépítése olyan, amit jobb ha kétszer is elolvasol mielőtt elkezded magadnak kiépíteni. 🙂

Na de kezdjük el lépésről-lépésre!

Ha belépsz a Klaviyoba, akkor a Dashboard felületre érkezel, ami így néz ki.

klaviyo

Ahhoz, hogy automatizmusokat hozhass létre, a baloldali menüben a “Flows” menüpontra kell kattintanod, ahogy ezt a képen is bekereteztem. A Klaviyo esetében a flow jelenti az automatizmust.

klavio abandoned cart

Ezután látni fogsz több előre elkészített mintát, amik közül mindegyiket érdemes megnézned, de mi most az “Abandoned Cart” flow-ra fogunk fókuszálni, hiszen ez jelenti a Kosárlehagyót.

Kattints az “Edit Flow” gombra és már kezdhetjük is a szerkesztését!

Ez a kép fog fogadni:

klaviyo automatizmus

Alapvetően a Klaviyo egy két emailes visszanyerési stratégiát dob fel, de én jobban szeretem ezt kiegészíteni egy harmadikkal.

Az általam jelenleg legjobbnak ítélt folyamat a következőképpen néz ki:

1. email: Emlékeztető → 2. email: Meggyőzés → 3. email: Kuponkód

Ennek a lényege, hogy az első emailben emlékeztetjük a vásárlót, hogy elfelejtette befejezni a vásárlást, hiszen lehet, hogy csak megzavarták, például hívták vagy csak egyszerűen közbejött valami.

A második emailben már tudjuk, hogy valószínűleg nem csak elfelejtette a vásárlást, hanem hezitál, esetleg nincs teljesen meggyőzve, máshol is megnézi. Ezért alkalmazunk itt egy meggyőzést, hogy miért is kell minket választania. Itt megemlítheted a termékkel kapcsolatos legfontosabb előnyöket, a céged megbízhatóságát stb.

A harmadik emailben pedig már csak az a cél, hogy valahogy visszacsábítsuk, hiszen már több napja nem hozta meg a döntést, amit egy kis kedvezménnyel megkönnyítünk neki.

Ha ezek után sem tér vissza, akkor nem érdemes még több emailt küldeni, mert nem akarunk átesni a ló túlsó felére sem, amikor már idegesítővé válhatunk. Ez negatív érzéseket hagyhat az emberben, ami a márkánk iráni érzelmek rovására mehet.

Mivel technikailag ugyanolyan mindegyik automatizmus kiépítése, ezért a képernyőfelvételeket csak az első esetében szúrom be, utána már Neked is könnyen fog menni. 🙂

klaviyo delay

Ahogy a képen is látod, a “trigger” utáni időtartam beállításával kezdjük. (A trigger egyébként, ami kiváltja, hogy a flow elinduljon – jelen esetben a fizetés megkezdése vásárlás nélkül.)

Én ezt kb. egy órára szoktam állítani, plusz-mínusz pár perc, hogy ne legyen feltűnő, hogy ez egy automatizmus. 🙂

Szimplán kattints az időpontra, írd be és mentsd el!

Ha ez megvan, akkor jöhet az email szerkesztése.

klaviyo content

Kattints az első emailre (a képen 1.) és ezután az Edit gombra! Így jutsz be a szerkesztéshez. Ezután egy előkép fog bejönni, itt kattints az “Edit Content” gombra, erről nem készítettem külön screenshotot, mert nagyon egyszerű. 🙂

klaviyo email

Ezen a fenti képen láthatod, hogy én milyen emailt írtam. Az alap sablont meghagytam és azt szerkesztettem át. Ahogy mondtam, a lényeg, hogy emlékeztessük az email fogadóját, hogy fejezze be a vásárlást.

Lehet, hogy felmerült benned, hogy mi lehet az ott középen. Ez az egyik kedvenc funkcióm, amit a Klaviyo tud. Itt igazából minden olvasónak azok a termékek fognak megjelenni, amiket a kosarában hagyott. Tehát egy vizuális emlékeztetés is van, ami meggyőzőbb, bármilyen szövegnél.

Segít abban, hogy a vásárló már a lábán érezze a cipőt, a telefonján a tokot, vagy az asztalán a számítógépet. De bármi legyen is a terméked, ez sokkal megfoghatóbbá teszi a vásárlóid számára.

Az email kinézetének, szövegezésének lépéseit nem mutatom meg, mert úgy gondolom, hogy a rendszer nagyon intuitív és könnyen használható. Én is úgy tanultam meg, hogy kattintgattam és kipróbáltam mindent. Ha a legjobbat szeretnéd kihozni a projektedből, akkor Te is így teszel majd.

Ha ezzel megvagy, akkor kattints a jobb felső sarokban található “Save Content” gombra!

A következő lépésben állítsd az emailt követő várakoztatást kb. 1 napra. De lehet 24, de akár 30 óra is. Itt majd segít az eddigi tapasztalat, ha még nincs, akkor pedig madj kialakul.

Az ezt követő, 2. emailben fejtsd ki – ahogy már fent is említettem – azt, hogy a vásárlódnak miért kell téged választania!

Itt leírhatod, hogy a Te termékeid már több ezer embernek okoztak boldogságot vagy hogy ha most rendel, akkor holnap már a kezében lehet a várva-várt termék. De akár egy-két konkrét vásárlói véleményt is tehetsz bele, mint social proof.

Gondold át, hogy a vásárlódnak mi a legfőbb meggyőző erő! Sajnos arra még a Klaviyo sem képes, hogy a vásárlód helyébe képzelje magát, csakis Te! 😉

Ezután ismét egy napos várokaztatást állíts be a fent leírt módon, majd jöhet a harmadik email! Itt már a kuponkód lesz a nyerő, hiszen ez az utolsó esélyed, hogy valahogy visszacsábítsd a leendő vásárlód.

Az email szövegezését itt sem fejteném ki, viszont egy fontos dolgot mindenképpen leírok, ez pedig nem más, mint ahogy fentebb már írtam: a kuponkód elhelyezése az emailben.

Fontos, hogy a kuponkódot valamilyen módon emeld ki az emailben, hogy ezzel egyértelművé tedd a fogadó számára mit is kell tennie, ha fel szeretné használni! Itt mindenképpen javaslom, hogy egy gombot tegyél az email aljára, mert ez az utolsó esély hogy visszahozd a látogatót.

Az sem baj, ha ez a kupon lejár 24 órán belül. 😉

PRO tipp: Szegmentáld az embereket kosárban hagyott érték alapján! Erről egy következő cikkben majd biztos írok még, ahol több haladó tippet is megosztok majd veled! 😉

Ha valaki ezután sem jön vissza vásárolni, akkor inkább hagyd. Egy vásárló sem ér annyit, hogy a túl sok email miatt rossz véleményt kezdjen el terjeszteni a jól felépített márkádról.

Most érkezzék a második automatizmus!

Customer Winback

Fogadni mernék, hogy Neked is vannak olyan vásárlóid, akik egyszer beköszöntek a webshopodba, megvették amire éppen szükségük volt és nem láttad őket többet. Ez elég gyakori, de le lehet csökkenteni a számukat egy logikailag nagyon egyszerű automatizmussal.

A lényege tehát ennek, hogy visszanyerd azokat az embereket, akik már rég nem vásároltak nálad.

1. lépésként keresd meg a mintát erre a flowra és nyisd meg.

2. lépés: Állíts be nagyjából 30 napos időtávot. Ez azt jelenti, hogy miután valaki rendelt tőled, várunk 30 napot. Igazából adunk neki 30 napot, hogy rendeljen tőled még egyszer, és ha ezt nem teszi meg, akkor megpróbáljuk visszanyerni.

3. lépés: Írd meg az első email szövegét. Itt azt javaslom, hogy arra emlékeztesd a vásárlódat, hogy miért is jó neki, ha tőled vásárol. Egy jó példa erre, ha mondjuk egy egészséges élelmiszereket árusító webshopod van és azt hangsúlyozod, hogy az egészséges táplálkozás rendkívül fontos, és reméled, hogy a vásárlód is figyel arra mit eszik a mindennapok során. Részletezd ki egy kicsit, majd motiváld egy linkkel vagy egy gombbal, hogy jöjjön vissza.

4. lépés: Állítsd be 15 napos késleltetést, ennyit adunk arra, hogy jól döntsön és visszatérjen.

5. lépés: Fogalmazd meg az utolsó emailt és itt mindenképpen adj kedvezményt! Ezt azért tartom fontosnak, mert ha belegondolsz, ezen a ponton a vásárlód már 45 napja nem vett tőled semmit. Ez relatíve hosszú idő és az esélyeid, hogy visszanyerd egyre csökkennek, ahogy telik az idő.

Próbálj meg ingyenes szállítást adni vagy egy nagyobb kedvezményt. Persze a kedvezmény mértéke attól függ, hogy mekkora haszonnal dolgozol. Azért veszteségesbe ne menj át. 🙂

Ha mindent jól csináltál, akkor így néz ki a Klaviyo vásárló visszanyerési folyamatod. (Ezen a képen több email variáció is van, de ebben majd egy másik cikkemben fogok kitérni.)

klaviyo trigger

Úgy gondolom, hogy ha most ismerkedsz a Klaviyo-val, akkor kezdetnek ennyi bőven elég lesz.

A BOOM-nál mi is nemrég kezdtük el használni ezt a nagyszerű email marketing szoftvert, de már most látjuk, hogy mennyi lehetőség rejlik benne és az eredmények is rendkívül jók eddig. 🙂

Sok automatizmus kialakítására van még lehetőség (vásárlás megköszönés, böngészési elhagyás, születésnapi köszöntés stb.) és ezeket mind érdemes is kipróbálni és letesztelni. Azt is javaslom, hogy mindenképpen kísérletezz, abból baj nem lehet!

10 kosárlehagyó tárgymező, amit csak megnyitni lehet

Mivel az email küldésnél az egyik legfontosabb befolyásoló tényező a tárgy, ezért úgy gondoltam, hogy bónuszként mutatok 10 tárgymezőt, aminél garantáltan nagyon jó megnyitási arányt fogsz tapasztalni!

Itt is vannak a kosárelhagyó tárgymezők:

1. Ezt elfelejtetted!

2. Elfelejtetted befejezni a vásárlást!

3. Itt a rendelésed!

4. Hoppá! Ezt itt felejtetted!

5. Már majdnem elfogyott amit kinéztél!*

6. Az akció hamarosan véget ér!*

7. Fejezd be a vásárlást két kattintással!

8. Siess! A kosarad le fog járni!

9. Segíthetek?

10. Készen állsz?

*Azért csillagoztam meg az 5-ös és 6-os példákat, mert természetesen csak akkor állíthatod ezeket, ha valóban igazak. A márkádat rombolhatja, ha etikátlanul használod a tárgymezőket anélkül, hogy bármi valóságalapja lenne.

Az már más kérdés, ha teszel azért, hogy igazak legyenek és tényleg indítasz egy akciót, vagy valamiből csak limitált készletet rendelsz. 😉

Záró gondolatok

Mint írtam a Klaviyo egy viszonylag új szoftver, ami még nem nagyon terjedt el, de pont ezért fontos, hogy próbáld ki és ismerkedj meg vele!

Az effajta innovációk fogják lehetővé tenni, hogy a piacod elé kerülj és még ütősebb, még személyre szabottabb ajánlatokat készíts a vásárlóidnak.

Remélem, hogy ezzel a cikkel adtam egy kis inspirációt és kedvet kaptál, hogy Te is kipróbáld a Klaviyo szoftvert. 🙂

Az email marketing mellett még számtalan eszköz áll rendelkezésére egy webáruház tulajdonosnak. Ilyen például a Facebook hirdetés, az influencer marketing, vagy a blogolás is.

Mind mind más és más módszert igényelnek, a hatékony működéshez, de sokszor nem hiányozhatnak egyetlen webáruház marketingmixéből sem.

Ha kérdésed van ezzel kapcsolatban vagy szeretnéd csúcsra járatni a marketinged, akkor keress minket bátran!

Send this to a friend