BOOMCast SHORTS – Így állítsd össze a saját marketing stratégiádat (lépésről lépésre)

BOOMCast Shorts - Így állítsd össze a saját marketing stratégiádat (lépésről lépésre)

Az előző adásban beszéltünk a marketing stratégiáról és annak fontosságáról, most pedig megosztom veled azokat a lépéseket, melyeket elvégezve összeállíthatod a saját online marketing stratégiádat.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

  1. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/nem-a-meret-a-lenyeg/
  2. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/a-smart-celkituzes-fontossaga-2/
  3. https://boommarketing.hu/online-marketing/smart-celok/
  4. https://boommarketing.hu/online-marketing/buyer-persona/
  5. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/elethelyzet-marketing-ezert-nem-eleg-ha-csak-a-buyer-personaidat-ismered/
  6. https://boommarketing.hu/online-marketing/marketing-strategia/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így állítsd össze a saját marketing stratégiádat (lépésről lépésre) – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Az előző BOOMCast SHORTS adásban már beszéltünk arról, hogy miért fontos a marketing stratégia megléte a legeslegkisebb vállalkozásoknak is. Most pedig megosztom Veled azokat a lépéseket, amiket ha elvégzel akkor Te is összeállíthatod a saját online marketing stratégiát.

Az fontos, hogy egy pár percben itt nem tudom átadni a teljes módszertant, viszont egy leegyszerűsített alapot szerintem nagyon könnyedén pár perc alatt át tudunk beszélni és ez tök jó már az induláshoz. Egy ilyen helyzetben a legfőbb kérdés mindig az, hogy: vajon hogyan tudod majd eldönteni, hogy hol érdemes jelen lenned?

Ez azért fontos mert rengeteg online marketing csatorna létezik, rengeteg módszer, rengeteg platform van, amit ki tudsz használni és nem az alapján kell döntened, hogy melyik a trendi, vagy melyik nem, hanem, hogy a Te vállalkozásodba, a Te marketing rendszeredbe melyik illik bele. Szóval ez lesz a legfőbb kérdés, amit át kell gondolnod és ki kell találnod. És az nagyon fontos, hogy ennek minden esetben adatalapú döntésnek kell lennie, amit mi általában a következő szempontok alapján határozunk meg.

Az első, hogy milyen a jelenlegi iparági helyzeted. Ez ugye nagyon egyszerűen megmutatja azt, hogy most ilyen helyzetben van a piac, a Te piacod, Te ilyen helyzetben vagy, a konkurenseid itt vannak, meg itt vannak, meg itt vannak és, hogy áll össze ez az egész nagy kép. Ez már egy csomó egyéb dolgot meg fog mutatni, de most kezdetben elég nekünk annyi, hogy hogy állsz az iparágon belül.

A következő, hogy milyen célokat tűztél ki magad elé. Erről is nagyon sokat beszéltünk már, van korábbi BOOMCast SHORTS adás is és egy cikk is a blogunkon, ezt mindkettőt linkeljük majd az adás alá, úgyhogy megtalálod ezeket. Itt fontos, hogy SMART célokat tűzz ki, tehát időhöz kötött és mérhetőek legyenek ezek a célok.

A következő, hogy milyen lehetőségekkel rendelkezik a vállalkozásod, itt ugye főleg az időre és a pénzre gondolok. Az idő nagyon egyszerű, a saját időd, vagy ha van csapatod, akkor a belsős csapatod, a munkavállalók ráfordítható ideje, ami fontos, hogy itt szakértelemmel rendelkező munkavállalókra kell gondolnod. Tehát nem az, hogy az asszisztensnek kiadom, hogy ezt meg ezt csinálja meg marketing oldalon, hanem szakmai tartalmak gyártása, vagy olyan emberek munkaideje, akik értenek a marketing bizonyos területeihez.

A következő kérdés, hogy hol található meg az ideális célközönséged. Ehhez ismerned kell a buyer personákat és a buyer’s journeyt, ugye ez a vásárlói útvonal, ezekről is készült korábban adás, úgyhogy ezeket is belinkeljük majd a mostani adás alá. Hogy ha ismered a buyer personáidat, ugye kik az ideális vásárlók, akkor tudod, hogy milyen problémáik vannak, milyen vágyaik vannak, mi foglalkoztatja őket. És ha ehhez társítod a buyer’s journeyt, a vásárlói útvonalat, akkor azt is tudod majd, hogy milyen kérdések, milyen kétségek merülnek fel bennük onnantól, hogy felmerül náluk egy probléma egészen odáig, hogy vásárolnak nálad, vagy az ügyfeleid lesznek.

Aztán az is fontos, hogy milyen felületeket használnak a közvetlen konkurenseid. Ezt mi mindig lecsekkoljuk és ez is egy nagyon erős adatpont a különböző döntések meghozatalában, mert ha látjuk azt, hogy mondjuk öt közvetlen konkurens használja a Facebookot, mint kommunikációs csatornát, akkor valószínű, hogy nekünk is érdemes azt használni. Viszont itt mérlegelni kell, hogy milyen hatékonysággal tudják használni, mert lehet hogy a Pinterestet mondjuk senki nem alkalmazza, de nem azért, mert az nem működik jól, hanem egyszerűen nem is jutott eszükbe. Ilyenkor, ha ott van a közönség és adatok is alátámasztják, hogy ez egy jó csatorna lehet nekünk, akkor ez egy kihagyott ziccer a többiek részéről, amit ugye mi elkezdhetünk használni, beépíthetünk a marketing rendszerünkbe.

Szóval ezek azok a pontok, ez az a pár kérdés, amin érdemes végigmenned lépésről lépésre, így sorban, akkor, amikor a saját marketing stratégiádat állítod össze. Persze nem ennyi a folyamat, ettől sokkal több mindent tartalmaz és sokkal több lépésen kell végigmenned, de kiindulási pontnak szerintem ez tökéletes.

Írtam nemrég egy cikket a marketing stratégia készítésről, úgyhogy ezt is belinkeljük az adás alá, hogy ha komolyabb segítségre van szükséged, akkor javaslom olvasd el azt, vagy akár kereshetsz minket is a hello@boommarketing.hu email címen, ha úgy gondolod hogy profikkal szeretnéd elkészíttetni ezt a stratégiai tervet.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]