BOOMCast SHORTS – Konverzió optimalizálás alapok [2023-as stratégia]

BOOMCast SHORTS - Konverzió optimalizálás alapok [2023-as stratégia]

Az egyre nehezedő (gazdasági és online marketing) környezetnek köszönhetően 2023-ban elképesztően fontos lesz a konverzió optimalizálás. Hogy mégis mi ez és merre érdemes elindulnod azt ebből az adásból megtudod.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Konverzió optimalizálás alapok [2023-as stratégia] – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban a konverzió optimalizálás alapjairól fogok beszélni. Ha pedig felmerült benned a kérdés, hogy miért 2023-as stratégiaként neveztem meg, annak ellenére, hogy eddig is fontos volt, a válasz egyszerűen annyi, hogy a jelenlegi helyzet szerint szerintem jövőre kiemelkedő szerepe lesz ennek a kérdése.

A helyzet természetesen a nehéz gazdasági környezet. Ennek következtében ráadásul folyamatosan drágulnak a hirdetések, magas az infláció, romlik a forint (még jobban, mint a többi deviza). Ezáltal a külföldi hirdetőkkel szemben mi, nem írom, hogy alul maradunk, de azért hátrányból indulunk. Még Magyarországon is, mert vannak olyan cégek, akik dollárban, euróban keresnek. Így akár 20-30 százalékkal jobb körülmények között vannak jelenleg, mint mi.

E mellett természetesen más nehezítő tényezőkkel is meg kell küzdeni: jön a cookie policy 2023-ban. Ez pedig arra enged következtetni, hogy azzal kell foglalkozni, amire a legnagyobb ráhatásunk van. Konverzió optimalizálással. Hiszen az mindenkitől és mindentől független (szinte). Ez az oka annak, hogy erre hoztam most pár tippet.

Először is tisztázzuk azt, hogy hogyan mérjük a konverziót. Ez nem fogja mindenkinél ugyanazt jelenteni, mivel nem mindenki méri ugyanazokat az eseményeket. Egy webshopnál például a legegyszerűbb a vásárlók számának a figyelése.

Ha van 100 látogatód, amiből jött 1 vásárló, akkor az egy 1%-os konverziós arány. Egy egyszerű képlettel tudod kiszámolni. A beérkező konverziókat elosztod a weboldalad teljes forgalmával, majd ezt az összeget megszorzod 100-zal, végül megkapod a százalékban kifejezett konverziós arányt.

Konverziós arányt persze nem csak vevőkre lehet mérni. Leadekre, ajánlatkérőkre, ebook feliratkozókra, hírlevél feliratkozókra is működik. Igazából bármi olyan mikro konverzióra érdemes mérni, ami számodra fontos.

Ha pedig javítani szeretnél ezeken az arányokon, akkor A/B tesztekkel tudod azt a legjobban megtenni. Mit jelent ez pontosan? Amikor valamiből két verzió van, akkor egyszerűen csak megfuttatod őket egymás ellen, egy időben. Ezt követően az eredmények alapján eldöntöd, hogy melyik variáció működött jobban.

A konverzió optimalizálás folyamata tehát így fog kinézni:

  1. Felállítasz egy hipotézist: úgy gondolod, hogy valami jobban fog működni, mint más valami.
  2. Lefuttatod a tesztet.
  3. Az időszak végén kiértékeled a végeredményt: ha az eredeti verzió nyert, akkor az marad, ha az új variáció, akkor az le fogja váltani majd a megelőzőt.

Nézzük meg hol érdemes elindulni, min érdemes gondolkodni első körben. Szerintem az egyik legegyszerűbb és legkönnyebben kivitelezhető feladat, ha Google Analytics-ben lecsekkolod az oldalak minőségét. Itt gondolok például a cikkekre, ott is arra, hogy melyik teljesít a legjobban. Azért érdemes ezzel foglalkozni, mert oda tudod majd, pontosabban oda lesz értelme majd a forgalmat küldened. Ezt figyelheted az oldalon töltött idő alapján. Akár nézheted a visszafordulási arányt, vagy direktben a konverziókat, a célteljesülést Analytics-ben.

Szerencsére ez nem csak cikkekre igaz. Megcsinálhatod landing oldalakkal, sales oldalakkal, a weboldalad főoldalával, a termék oldalakkal, a termékkategória oldalakkal. Igazából bármire használhatod, a lényeg, hogy ezeket egymással hasonlítsd össze. Magyarul egy termékoldalt ne vess össze egy cikkel!

Ahogy pedig fentebb is említettem, ha ezeket leellenőrzöd, az azért hasznos, mert a forgalmat ide tudod irányítani. Ha például az látod, hogy egy cikk nagyon jól teljesít, ráadásul egy MOFU vagy BOFU típusúról van szó (middle of funnel vagy bottom of funnel), ami már a döntést készíti elő a vásárláshoz, akkor érdemes odairányítani az embereket hirdetésekkel, vagy egy pop-up segítségével. Ezzel pedig el is jutottunk a következő tippemhez.

Használj extra eszközöket, szoftvereket a funnel különböző pontjain. Ezeket könnyű tesztelni. Például ilyenek a pop-upok, amikkel nagyon jól lehet irányítani az oldalon belül a forgalmat. És itt nem csak abban kell gondolkozni, hogy kedvezményt dobok fel velük, hanem abban, hogy bizonyos viselkedés alapján be lehet és be is kell őket állítani. Például, B2B vállalkozásoknál gyakori, hogy ha több mint egy perce olvassa egy szolgáltatás aloldalát valaki, akkor feldobok neki egy chat ablakot, vagy egy azonnali időpontfoglalási lehetőséget. Mi itt a lényeg? Hogy ezeket nem jelenítem meg mindenkinek, csak annak, aki valamilyen minőségi kritériumot teljesített.

Tesztelni pedig itt is lehet és sokszor kell is. Akár azt, hogy mikor ugrik fel és kinek ugrik fel, akár azt, hogy hol ugrik fel, milyen ajánlatok jönnek itt fel, milyen lehetőségeket mutatsz itt az embereknek.

Az is rendkívül fontos, hogy ne csak az onsite konverzió optimalizálásra koncentrálj, magyarul ne csak az oldalon történő számokat akard optimalizálni. Menj tovább a folyamaton! Nagyon könnyű például email automatizmusokkal dolgozni, melyek szintén könnyen tesztelhetőek:

  1. Felépítesz egy automatizmust és szétosztod a forgalmat: egyik ezt a levelet kapja, a másik azt, a harmadik ezt, a negyedik azt, ötödik ezt, hatodik azt.
  2. Kiértékeled, hogy melyik levél hogy teljesített, hány vevőt hozott, hány ügyfelet hozott.
  3. Azt futtatod tovább, amelyik jobban teljesített.

Ezek voltak a konverzió optimalizálás alapjai. Idén is nagyon fontos velük foglalkozni, viszont 2023-tól még értékesebbek lesznek.

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel, és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük