Webáruház marketing útmutató [2020-as kiadás]

webáruház marketing útmutató

Ha már van webáruházad, akkor pontosan tudod, hogy nem olyan egyszerű feladat a folyamatos üzemeltetés. Ha még nincs, akkor pedig rengeteg kérdés van benned. De egy kérdés benne van a rutinos tulajdonosban és a zöldfülű kezdőben is: “Hogyan érjek el hosszú távú sikert, nagyobb bevételt?”

Ebben a cikkben pontosan erre adok választ, mégpedig úgy, hogy a webáruház tulajdonosok számára egy átfogó stratégiát vázolok fel, amit ha követsz, szinte biztos, hogy szárnyalni fognak az eladásaid, hiszen ez nem csupán az én véleményemet mondja el, hanem egész csapatunk tapasztalatát.


Tartalomjegyzék

Milyen egy jó webshop – marketinges szemmel?
Webáruház + email marketing?
Fizetett hirdetések – hol a legjobb a megtérülés?
Tartalommarketing, mint márkaépítés és értékesítési csatorna
Konklúzió + action steps!

Akkor csapjunk is bele! 🙂

Milyen egy jó webshop – marketinges szemmel?

A “jó” webshop fogalma első látásra talán nagyon szubjektívnek tűnhet, ezért mindenképpen tisztázni kell, hogy mit is értünk ezalatt.

Érdemes marketinges szemmel vizsgálni ezt a kérdéskört, hiszen a végén egy dolog fog számítani: vásárolnak-e a látogatók vagy sem? Lehetne szépíteni, hogy az élmény a fontos, vagy a jó érzések beágyazása stb, de végül az eladások száma lesz az, ami alapján következtetéseket vonunk le. És nem utolsó sorban, amitől a webáruház léte függeni fog.

Ennek ellenére egy pillanatig sem gondolom, hogy a szoft tényezők ne számítanának. Ezek is nagyon fontosak és elengedhetetlenek hosszú távon, de nagyon sok olyan webshoppal találkoztam már, ahol ezek nem feltétlen voltak tökéletesek, mégis szárnyaltak az eladások.

Most röviden megmutatom Neked azt a 3 tényezőt, melyek egyszerűen elengedhetetlenek ahhoz, hogy egyáltalán webshop marketingről beszéljünk.

1. A webáruházad legyen “hülyebiztos”

Talán furcsán hangzik ez a nyitómondat, de úgy gondolom ez adja át legjobban, hogy mire is gondolok.

Azt értem ezalatt, hogy a vásárlónak ne kelljen gondolkodnia a következő lépésen, az oldal minden egyes részén legyen teljesen egyértelmű, hogy mit kell csinálnia. Mutatok egy pár könnyen megvalósítható példát, ahol egyébként nagyon sokan hibáznak a webáruházuk marketingjének megtervezésekor.

A kezdőoldal

A kezdőoldalon például ne kezdj el beszélni a márkádról, az alapításról vagy arról, hogy kik vagytok.

Ha valaki megérkezett az oldaladra valószínűleg azért jött, mert érdekli a terméked vagy szolgáltatásod, ergó vásároni szeretne. A hajtás feletti részbe kerüljön egy menü és legyen egy slider a legfrissebb ajánlatokról, best-selling termékekről vagy bármiről, ami elindítja a látogatót a vásárlási útvonalon. Használj CTA-t is, hogy biztosra menj!

Jó példa erre az edigital főoldala, amire belépve egyből jobbnál-jobb ajánlatok fogadnak.

Webáruház marketing jó példa főoldalra

Külön plusz pont jár banner alá kihelyezett termékkategóriáknak, melyek segítségével azonnal terelni tudják a belépő látogatókat a számukra érdekes termékek irányába.

Nézzük a következő fontos aloldalt, a termékoldalakat.

A termékoldalak

Fontos, hogy ha valaki megérkezik a termékoldalra akkor tegyük számára eszméletlenül egyszerűvé, hogy megvásárolja azt a terméket!

A kosárba helyezés és vásárlás gomb mindenképpen a hajtás feletti részen legyen, a termék rövid leírásának a környékén.

Emellett fontos, hogy legyenek képek – vagy akár videó is – a termékről. A legjobb, ha használat közben is be tudod mutatni az adott terméket (persze csak akkor, ha ennek van értelme). Mindkét kritérium stimmel az edigitalnál.

Webáruház marketing termékoldal példa

Ez kezdetnek már tökéletes, de ezután még érdemes lejjebb kifejtened a termékek előnyeit még jobban. Itt már tényleg csak a képzelet szab határt, akár egy több ezer szavas mini sales oldalt is létrehozhatsz a hosszú leírásnál. A lényeg, hogy a terméket böngészők minden kérdését megválaszold (még azokat is, amik fel sem merültek bennük).

Ha mindezeket megfogadod, akkor tökéletesek lesznek a termékoldalaid, ami általában nagyban növeli a konverziós arányokat is.

A következő állomás a kosár lesz, ami az első nagyobb elköteleződés a vásárlás felé.

A kosár és a pénztár oldalak

Azt tudni kell, hogy az átlagos kosárelhagyás kb. 60-70% között mozog, tehát ha tökéletes a kosár oldalad, akkor is viszonylag magas lesz ez a szám.

Ezen ne aggódj, a lényeg, hogy legyen letisztult az oldal és itt már ne adj lehetőséget a potenciális vásárlójelöltnek, hogy elkalandozzon, máshova kattintson.

A fókusz maradjon a fizetés felé vezető úton. Ha szeretnél természetesen elhelyezhetsz upsell / cross-sell termékeket is (hogy növeld a kosárértéket) de figyelj, hogy ez kötődjön a már meglévő termékhez és tényleg egy ütős ajánlat legyen. A CTA színe is legyen konzisztens, lehetőleg a termékoldalon lévő gombbal megegyező.

Az edigital – sajnos – véleményem szerint itt nem remekel, ugyanis a lényegen kívül (ami maga a kosár tartalma) alul és felül is sok a figyelmet elterelő tényező. A menü még csak-csak elmegy, de a hajtás alatt lévő rész (alul a képen pirossal jelöltem) teljesen felesleges és logikátlan.

Webshop marketing kosár oldal tippek

Értem én hogy ez nem az upsell rész, de az, hogy itt TV-ket kínálnak fel pontosan olyan, mintha a Media Markt-ban a pénztáros még egy TV-t akarna Neked upsellként eladni, amikor éppen most veszel egy új készüléket. Nem logikus, ergó zavaró.

Hidd el, hogy ha most bezárod ezt a cikket és csak az eddigi pár tippet fogadod meg, már akkor is tudsz emelni a konverziós arányaidon. Van még viszont egy jó pár trükk, amit érdemes Neked is beépítened a webáruházad marketingjébe. 🙂

2. Figyelj oda a SEO-ra

Talán már hallottál a SEO-ról – magyarul a keresőoptimalizálásról – korábban.

Ennek lényege nagyon egyszerű: azt próbálod meg elérni, hogy organikusan (fizetett hirdetések nélkül) sokan rátaláljanak a webshopodra.

Itt egy nagyon egyszerű példa: ha zoknikat árulsz és valaki arra keres rá, hogy “fekete zokni”, akkor a Te webáruházad jöjjön ki valahol a keresési találatok elején. Nem fogok Neked hazudni, ez egy nagyon hosszú folyamat, aminek eléréshez hónapok (vagy akár évek) kellenek.

Ennek ellenére azt javaslom, hogy mindenképpen szánj rá időt, mert így hosszútávon elérheted azt, hogy nem függsz majd annyira a hirdetési felületektől (pl.: Facebook).

Az egyik fontos alapja a SEO-nak, hogy technikailag rendben legyen a webshopod. Ezalatt azt értem, hogy könnyen használható legyen, gyorsan betöltsön, és mobilon is könnyen tudják kezelni a látogatók.

Ha ez rendben van, akkor a következő lépés a webshopban megtalálható tartalmakra vonatkozik. Minél több hasznos tartalmat gyártasz (cikkek, leírások, videók, podcastek, stb), annál teljeskörűbb segítséget nyújthatsz az érdeklődőidnek.

AJÁNLOTT CIKK: Tartalommarketing kisokos – így kezdd a tartalomgyártást!

Ezzel pedig nem csak hogy te leszel a szakértő (aki megoldja a problémáikat és megválaszolja a kérdéseiket), de egyértelműen segíthet előre kerülnöd a Google első helyeiért folyó küzdelemben is.

Ezeken túl érdemes még a odafigyelned a termékleírásokra is, ami szintén segíthet a websopof marketingjében. Térj ki a részletekre, beszélj bátran a termékről és csempéssz bele a szövegbe ott is kulcsszavakat (de persze ne ess túlzásba). Könnyű abba a hibába esni, hogy mindent a Google-nek készítesz és a már nem is az érdeklődő/vásárló érdekeit figyeled. A Google viszont nagyon okos, és ezt is ki fogja szúrni, úgyhogy vigyázz! 😉

3. Legyen jó a terméked!

Igen, tudom… miért kell ezt egyáltalán kiemelni? Nyilván jónak kell lennie.

Viszont az a helyzet, hogy rengeteg olyan ötlettel találkoztunk már, ami egyszerűen nem volt életképes. Lehet bármilyen tökéletes a marketinged, ha nincs igény arra amit kínálsz, akkor előbb-utóbb beletörik majd a bicskád.

Éppen ezért mindig azt javaslom, hogy mielőtt belefognál egy új webshop beindításába tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:

  • Van rá széleseb körben kereslet, vagy csak Neked tetszik a termék?
  • Valóban jó minőségű, megbízható forrásból szerzed be?
  • Nem telített a piac már meglévő – felépített – márkákkal?
  • Van USP-je (egyedisége) a termékednek? Ki tudsz tűnni a tömegből, vagy csak egy lennél a sok közül?

Ezek persze még csak a legalapabb kérdések, ettől jóval körültekintőbben kell eljárnod egy webshop beindítása előtt, ez viszont már túlmutat ezen cikk keretein, úgyhogy térjünk is vissza a marketinghez.

AJÁNLOTT CIKK: “Mitől válik népszerűvé egy termék vagy tartalom?”

Webáruház + email marketing?

Ha webáruházad van, akkor a siker kulcsa valószínűleg nálad is social media és az email marketing lesznek. Mindegyik elképesztő megtérüléssel tud működni és rengeteg lehetőséget nyújtanak a vevőszerzésre, valamint a vásárlók megtartására.

Mielőtt részletesebben kitérnék a stratégiákra, fontos tudnod, hogy megfelelő célkitűzés nélkül nagyon nehezen fogsz sikereket elérni. Tűzz ki olyan célokat, melyek elérhetők, jól meghatározottak, relevánsak, mérhetőek és legfőképpen időhöz is kötöttek.

Ezek egyébként a SMART célok, amiről korábban már írtam is egy cikket.

Most pedig lássuk a legfontosabb felületeket és az ezekhez kapcsolódó stratégiákat.

Az webáruház email marketing koronázatlan királya: a Klaviyo

Talán kitűnik az írásomból, hogy elég nagy rajongója vagyok a Klaviyo-nak. Hidd el, nem véletlen van ez így. 🙂

Azért szeretem annyira ezt az email marketing szoftvert, mert elképesztően egyszerűvé tette a dolgunkat. Már nem kell mindent a nulláról kitalálnunk, megterveznünk és kiviteleznünk, hiszen van egy eszköz, ami a feladatok nagy részét elvégzi helyettünk.

Rengeteg beépített sablonnal rendelkezik, pár kattintással betölthetőek a meglévő automatizmusok, és mindezt megfejelték egy olyan intuitív felülettel, amit egyszerűen nem lehet nem megtanulni. Maga a szoftver egyébként egyáltalán nem régi – talán pár éves fejlesztés – de nagyon eltalálták.

MEGJEGYZÉS: Az esetek 90%-ában a Klaviyo lesz a legjobb email marketing szoftver egy webshop esetében, viszont megeshet, hogy Neked eltérő igényeid vannak. Ezért hoztam létre ezt a rövid tetszet, amit kitöltve a rendszer azonnal megmondja, hogy melyik email marketing szoftverrel érdemes szemezned!

Ha előfizetsz a Klaviyo email marketing szoftverre, akkor két fő tevékenységet fogsz tudni végezni: hírlevélküldés és automatizmusok működtetése.

A hírlevelek lényege, hogy egy előre meghatározott listának / szegmensnek küldesz ki egy konkrét emailt. Ez a következő esetekben válhat hasznodra:

  • új terméket vezetsz be
  • valami hírt szeretnél bejelenteni
  • kampányt / leárazást csinálsz
  • folyamatos hasznos tartalmat szeretnél küldeni
  • VIP listának szeretnél ajánlatot küldeni, stb

Kiemeltem a pár legfontosabb, talán legtöbbször előforduló esetet, amire a hírleveleket érdemes használnod, de ettől függetlenül, ha más kreatív ötleted van természetesen arra is nyugodtan használhatod.

Mint látod, itt inkább információközlés megy, tehát van egy viszonylag általános, nagyobb tömegre vonatkozó dolog, amit meg szeretnél osztani. Erre kiválóan alkalmasak a hírlevelek.

A hírlevelek után pedig térjünk át az automatizmusokra, az én személyes kedvenceimre. 🙂

Az automatizmusok lényege, hogy az emaileket egy ún. dinamikus, folyamatosan változó szegmensnek küldöd ki. Lehet, hogy először ez ijesztően hangzik, de hidd el, hogy nem bonyolult.

A lényeg, hogy előre meghatározol feltételeket és ezek alapján kerülnek bele az automatizmusba (vagy ahogy a Klaviyo hívja flowba) és kapják meg az emaileket. Majd ha a cél teljesül, akkor kiesnek a rendszerből.

Az automatizmusok kiépítésének csak a kreativitás szab határt.

Erre egy tökéletes példa a kosárelhagyó automatizmus, amit minden webáruház esetében elsők között valósítunk meg.

Azok az emberek kerülnek bele, akik a webáruházban kosárba helyezték a terméket, de fizetés nélkül kiléptek. Ez az ún. triggere, kiváltó oka az automatizmus elindulásának. Ezután egy órával később az érdeklődőnk kap egy levelet, hogy elfelejtette befejezni a vásárlást és a kiszemelt termék a kosarában várja. Ha ennek hatására sem vásárol, akkor még két emailt kap a potenciális vásárlójelölt, aminek a végén általában egy kuponkóddal visszük be a kegyelemdöfést.

Persze ennél sokkal bonyolultabb, még jobban szegmentált automatizmusokat is ki lehet építeni. Ilyenek például a következők:

  • Kosárelhagyó
  • Böngészés elhagyás
  • Vásárlók visszaszerzése
  • Üdvözlő automatizmus
  • Nyereményjáték

Ha szeretnél még jobban belemerülni a Klaviyo rendszerébe, akkor javaslom a másik cikkünket, ahol még többet megtudhatsz a felépítésről, ráadásul 2 automatizmust lépésről-lépésre megmutatok benne.

AJÁNLOTT CIKK: “Klaviyo: webáruház email marketing felsőfokon”

Fizetett hirdetések – hol a legjobb a megtérülés?

Ha a fizetett hirdetésekről beszélünk, akkor sok csatornára gondolhatsz: Google, Youtube, Pinterest, Facebook, Instagram stb. Ezekről mind nagyon hosszan lehetne írni és mindegyiken elképesztő eredményeket lehet elérni, de most inkább azokra tenném a fókuszt, ahol mi a legnagyobb megtérüléseket szoktuk tapasztalni (és amivel Te is egy új szintre emelheted a webáruházad online marketingjét).

Ez pedig nem más, mint a Facebook hirdetés.

Facebook kampányokat naponta kezelünk több tucat ügyfelünk számára és általános tapasztalat, hogy a webáruházaknál tudjuk elérni a legmagasabb ROAS-t.

A ROAS a Return On Ad Spend kifejezés rövidítése, amivel a hirdetési költségre jutó megtérülést tudjuk mérni. Ez hasonló a közismert ROI-hoz (Return On Investment, azaz a befektetésre jutó megtérülés), viszont ha szigorúan online marketing szempontból nézzük a dolgokat, akkor mindig a ROAS-t érdemes vizsgálnunk.

Mielőtt részletesebben kifejteném ezt a részt, fontos tisztázni, hogy a Facebook és Instagram hirdetéseket egy felületről kezeljük, mindegyiket a Facebook hirdetéskezelőben tudod beállítani. Innentől fogva én egy kalap alá veszem őket, mert a megállapítások, amiket tenni fogok mindkettőre igazak lesznek. Ettől függetlenül természetesen van különbség a két platform között és ezekre érdemes is oda figyelned.

Ha még egyáltalán nem vagy tisztában a Facebook hirdetések működésével, akkor javaslom ugorj át erre a cikkünkre, majd utána folytasd ennek az olvasását. Nem szeretném túlságosan elvinni ezt a cikket egy általános irányba, ezért a korábbi cikkemből mindent megtudhatsz a Facebook hirdetésekről, itt pedig már kifejezetten webshopokra szabott tippeket fogok adni.

TOP 3 Facebook hirdetési célközönség

A harmadik: Hideg célközönség

Talán furcsán hangzik, de rengeteg olyan eset van, hogy egy jól meghatározott, átgondoltan létrehozott hideg célközönség sok vásárlást hoz. Hideg közönség alatt azt értem, amikor olyan embereket célzol, akik még semmilyen kapcsolatban nincsenek a webáruházaddal és a márkáddal. Itt egyszerűen érdeklődés alapján meghatározod, hogy az általad eladni kívánt termékek kinek lehetnek jók.

Ez elég egyszerűen hangzik, de miben rejlik itt a titok?

Elsősorban abban, hogy jól kell ismerned a célpiacodat.

Tudd pontosan, hogy kinek akarsz eladni és tudd, hogy mi érdekli őket. Ha ismered a termékedet, akkor ezt is tudni fogod.

Gondolj a problémájukra és arra, hogy milyen emberek lehetnek. Ennek kidolgozására egyébként tökéletes eszköz a Buyer Persona. Ennek lényege, hogy alkotsz egy fiktív személyt, akiről részletes leírást készítesz magadnak. Minél több mindent tudsz róla, annál pontosabban meg tudod majd határozni, hogy ki lehet számodra ideális vásárló.

Amit viszont sokan nem tudnak, hogy nem csak hozzáadni, hanem kizárni is lehet a közönségekből, ami szintén jól jöhet.

A második: Vásárlás alapú lookalike közönség

Talán már hallottál az ún. lookalike vagy hasonmás közönségről.

Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni, akkor így magyaráznám el: a Facebook adatokat gyűjt a vásárlóidról, megnézi, hogy ők milyen emberek, mi érdekli őket, hogyan viselkednek stb., majd ennek mintájára létrehoz egy közönséget, amiben a profilozott emberekhez hasonlóak vannak.

Facebook lookalike közönség működése
Így készíti a Facebook a hasonmás közönséget

Na de miért olyan hatékony ez?

A válasz nagyon egyszerű: a gépek okosabbak, mint mi. 🙂

A Facebook annyi szempontot vesz figyelembe, amit valószínűleg mi már nem tudnánk követni. És amit az algoritmus megtanul, azt nagyszerűen alkalmazza, aminek egy tűéles célzás az eredménye.

PRO tipp: Ha létre akarsz hozni vásárlás alapú Lookalike-ot, akkor hozz létre egy 180 napos vásárlási közönséget (hogy nagy legyen az alap, amiből dolgozhat) és ezen alapuljon a hasonmás közönséged. Ha pedig már sok az adatod, akkor bátran kísérletezz a Value-Based Lookalike közönségekkel.

Az első: Remarketing közönségek

Nincs olyan közönség, ami jobb lehet a remarketing közönségeknél. Nagyon ritkán fordul elő, hogy a webáruházaknál ne a remarketing közönség teljesítsen a legjobban, így mindenképpen ez legyen az első, amit kiépítesz.

Remarketing közönség alatt azokat az embereket értjük, akik már valamilyen formában találkoztak a márkáddal. Természetesen itt is rengeteg különbséget lehet tenni és nem mindegyik hozza a kiemelkedő eredményt.

Itt két kampányunkat látod. Az egyiknél 80,86, a másiknál 123,52-es a hirdetési költségre eső megtérülés.

Facebook kampány megtérülés
Facebook hirdetéskezelő

99%-ig biztos vagyok benne, hogy a Te webáruházadban is a képen látható Dinamikus Remarketing fog a legjobban működni. Ha nem csak álmodozni szeretnél ilyen eredményekről, akkor azt javaslom, hogy most nagyon figyelj. 🙂

A Dinamikus Remarketing lényege, hogy a webhelylátogatóknak olyan módon hirdetsz, hogy ők pontosan azokat a termékeket látják a katalógus formájú hirdetésben, amiket korábban már megtekintettek vagy kosárba helyeztek. Természetesen a helyes, precíz szegmentáció és a tesztelések nélkül ez sem működik, ezért mindenképpen olvasd el korábbi cikkemet is a dinamikus hirdetésekről.

És még egy bónusz tipp a Facebook hirdetésekhez: az elemzésre mindig szánj időt!

Mindig figyelj az adatokra és ne a saját megérzéseid alapján hozz stratégiai döntéseket. Az adatok és az eredmények sosem hazudnak és segítségükkel tudod meghozni a legjobb döntéseket a jövőre vonatkozóan!

AJÁNLOTT CIKK: “Egy Facebook kampány kielemzésének legegyszerűbb módjai”

Tartalommarketing, mint márkaépítés és értékesítési csatorna

Sokan elhanyagolják és nem törődnek a tartalommarketinggel. Ez sajnos nagy hiba és hosszú távon nagy bevételtől esik el a webáruházad, ha nem foglalkozol stratégiai szinten a tartalommal. Igen, jól hallottad: stratégiai szinten. 🙂

Sokan úgy gondolják, hogy a tartalommarketing az csak azért van, hogy “legyen valami az oldalon” vagy “lássák, hogy aktív vagyok” pedig ennél sokkal többről szól. Egy átgondolt, felépített stratégiával óriási lépéselőnybe kerülhetsz versenytársaiddal szemben és könnyen lelökhetsz bárkit a trónról.

Na, de akkor kezdjük az alapokkal: mi egyáltalán a tartalommarketing?

Nagyon egyszerűen fogalmazva: olyan tartalmak előállítása, megosztása és végigkövetése, amelynek a végső célja a vásárlók szerzése. Konkrétan jelenthet képet, videót, eBookot, tanulmányt, cikket stb.

Hadd osszam meg veled ajelenlegi TOP 3-as listámat, amiből kiderül, hogy mire érdemes fókuszálnod tartalommarketing terén (talán feltűnt, hogy eléggé szeretem a TOP 3-as listákat)… 🙂

AJÁNLOTT CIKK: “Tartalommarketing kisokos – így kezdd a tartalomgyártást!”

A harmadik: eBook

Az eBookok nagyon hasznosak lehetnek a leadgyűjtésnél.

Az eBook igazából egy PDF formátumú dokumentum, amiben hasznos tippeket, tudást osztasz meg az olvasóval, mindezt teljesen ingyen. Persze vannak olyan eBookok is, amik pénzbe kerülnek és azok is jól működhetnek, de az email címek gyűjtésére az ingyenes eBookok nagyon jól be szoktak válni.

És persze miután az email cím birtokában vagy, elkezdheted haszontalan sales emailekkel bombázni a felhasználót. Na jó, ha ezt komolyan vetted, akkor nem figyeltél eddig. 🙂

Természetesen nem erről van szó, hanem inkább arról, hogy elkezdheted felépíteni a márkát egy jól szegmentált, átgondolt automatizmuson keresztül, szépen terelgetve a vásárlás felé az embereket. Ez azért jobban hangzik, ugye?

Az emberek szívesen fizetnek az email címükkel, ha valóban hasznos anyagot kapnak érte.

Lehet, hogy benned is felmerült: oké, de miről szóljon az eBookom?

A válasz nagyon egyszerű: írj arról, amihez értesz!

Itt a szakmai tudásodnak és a hozzáértésednek kell megmutatkoznia, mert amellett, hogy segíted az embereket hasznos információkkal és tippekkel a saját márkádba vetett bizalmat is építed. Gondold át, hogy mit árulsz és hogy ehhez kapcsolódóan mivel tudnád segíteni az embereket, aztán kezdődhet is a leadek gyűjtése!

A második: Email marketing

Fentebb már írtam erről, ezért nem is részletezném túlságosan. Légy folyamatos kommunkációban a feliratkozóiddal, nyújts nekik értéket és segítsd őket a vásárlói útvonalon történő haladásban.

Az első: Blogolás

Szerinted miért került a blogolás az első helyre? Az oka egyszerű: mert elképesztően sokoldalú.

Ha a webáruházadat a Google első oldalán szeretnéd tudni, akkor én a helyedben egy blog stratégiát gondolnék át. A blogolás alapjairól is írtunk már korábban egy cikket, szerintem mindenképp olvasd el Te is! 🙂

A legfontosabb mielőtt nekiállsz: a gyakoriságot mindenképpen határozd meg! Az nem fog előrevinni, ha “néha” megjelenik egy-egy cikked a semmiből mindenféle mögöttes stratégia nélkül.

Konklúzió + action steps

Ha idáig eljutottál, akkor valószínűleg Te is a következőt gondolod: “Ez most komoly? Erre mind figyelnem kell, hogy sikeres legyen a webáruházam?”

Nos, igen. És ez még csak a kezdet.

De ne aggódj, mert a megfelelő célkitűzéssel és átgondolt stratégiával, rendszerekkel ez könnyen elérhető! Ne vágj bele túl sok dologba egyszerre, ne veszítsd el a fókuszt és állj neki ma! Csak így fog menni.

Íme, amit én csinálnék a helyedben a cikk elolvasása után:

  • Kiválasztanám azokat a részeket, amivel nem kell foglalkoznom, mert már megvagyok vele.
  • Pontokba szedném azokat, amivel muszáj foglalkoznom.
  • Prioritási sorrendet állítanék fel az alapján, hogy mennyi időt kell belefeccölnöm és cserébe mekkora bevételnövekedést várhatok el.
  • A prioritási sorrend első pontját szétszedném kisebb részfeladatokra.
  • A részfeladatokra határidőt tűznék ki.

Sok sikert! 😉

Ha hasznos volt számodra ez a cikk vagy esetleg hiányoltál belőle valamit, akkor kommentelj ide, nagyon szeretném hallani, hogy mit gondolsz. Ha ismersz valakit, akinek webáruháza van, akkor segíts neki és küldd tovább ezt a cikket.

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, én Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több online vállalkozást is elindítottam az ügynökség mellett, főleg webshopokat. Az így szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani Veled a BOOM blogon (főleg inbound marketing és sales témakörben).

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük