Olvasási idő: ~21 perc

Ha már van webáruházad, akkor pontosan tudod, hogy nem olyan egyszerű feladat a folyamatos üzemeltetés. Ha még nincs, akkor pedig rengeteg kérdés van benned. De egy kérdés benne van a rutinos tulajdonosban és a zöldfülű kezdőben is: “Hogyan érjek el hosszú távú sikert, nagyobb bevételt?”

Ebben a cikkben erre adok választ és a webáruház tulajdonosok számára egy átfogó stratégiát vázolok fel, amit ha követsz, szinte biztos, hogy szárnyalni fognak az eladásaid, hiszen ez nem az én véleményemet mondja el, hanem egész csapatunk tapasztalatát.


Tartalomjegyzék

Milyen egy jó webshop – marketing szemmel?
Miért Online Marketing?
A webáruház email marketing királya
Fizetett hirdetések – hol a legjobb a megtérülés?
Tartalommarketing, mint márkaépítés és értékesítési csatorna
Tartalom az Instagramon: a felkapott “sztár platform” Konklúzió + action steps!


Akkor csapjunk is bele! 🙂

Milyen egy jó webshop – marketing szemmel?

A “jó” webshop fogalma első látásra talán nagyon szubjektívnek tűnhet, ezért mindenképpen tisztázni kell, hogy mit is értünk ezalatt.

Érdemes marketing szemmel vizsgálni ezt a kérdéskört, hiszen a végén egy dolog fog számítani: vásárolnak a látogatók vagy sem? Lehetne szépíteni, hogy az élmény a fontos, vagy a jó érzések beágyazása stb., de végül az eladások száma lesz az, ami alapján következtetéseket vonunk le, és nem utolsó sorban, amitől a webáruház léte függeni fog. 

Ennek ellenére egy pillanatig sem gondolom, hogy a szoft tényezők ne számítanának. Ezek is nagyon fontosak és elengedhetetlenek hosszú távon, de nagyon sok olyan webshoppal találkoztam már, ahol ezek nem feltétlen voltak tökéletesek, mégis szárnyaltak az eladások.

Na de elég a dumából, térjünk a lényegre! 😉

Röviden fogok beszélni 3 tényezőről, amik egyszerűen elengedhetetlenek, ahhoz hogy egyáltalán marketingről beszéljünk.

1. Könnyen érthető

A webáruházad legyen “hülyebiztos”. Talán furcsán hangzik ez a nyitómondat, de úgy gondolom ez mondja el a legegyszerűbben, hogy mire is gondolok.

Azt értem ezalatt, hogy a vásárlónak ne kelljen gondolkodnia a következő lépésen, az oldal minden egyes részén legyen teljesen egyértelmű, hogy mit kell csinálnia. Mivel mindenki jobban megérti példán keresztül, ezért leírok párat a múltbéli tapasztalatokból.

A kezdőoldalon ne kezdj el beszélni a márkádról, az alapításról és, hogy kik vagytok. Ha valaki megérkezett az oldaladra valószínűleg azért jött, mert érdekli a terméked vagy mert vásárolni szeretne. Hajtás feletti részbe kerüljön egy menü és legyen egy slider a legfrissebb ajánlatokról, best-selling termékekről, rövid videó, vagy bármi, ami elindítja a látogatót a vásárlási útvonalon. Használj CTA-t is, hogy biztosra menj!

Menjünk tovább a termékoldalra. Ha valaki rákattint a termékoldalra legyen számára nagyon egyszerű, hogy megvásárolja azt a terméket! A kosárba helyezés / vásárlás gomb mindenképpen a hajtás feletti részen legyen, a termék rövid leírása alatt. Emellett legyenek képek, vagy akár videó a termékről, a legjobb ha használat közbeni képet / videót tudsz mutatni. Ezután, ha szeretnéd lejjebb kifejtheted a terméked előnyeit még jobban, de akkor azt javaslom, hogy a végére is tegyél egy gombot, hogy ne kelljen túl sokat görgetnie a látogatónak.

A következő állomás, amikor már betette a kosárba a terméket a vásárló. Azt tudni kell, hogy az átlagos kosárelhagyás kb. 60-70% körül mozog, tehát ha tökéletes a kosarad, akkor is magas lesz, de emiatt nem kell aggódnod. A lényeg, hogy legyen letisztult és a kosárban már ne helyezz el túl sok információt, ne adj lehetőséget a potenciális vásárlójelöltnek, hogy elkalandozzon vagy máshova kattintson. A fókusz maradjon a fizetés felé vezető úton. Ha szeretnél természetesen elhelyezhetsz upsell / crossell terméket is, hogy növeld a kosárértéket, de figyelj, hogy ez kötődjön a már meglévő termékhez és tényleg egy ütős ajánlat legyen. A gomb színe is legyen konzisztens, lehetőleg a termékoldalon lévő gombbal megegyező.

A checkout folyamatról csak röviden: legyen egyszerű “végig kattintgatós” és ne érje semmi váratlan, kellemetlen a vásárlódat. Itt gondolok például egy magas szállítási díjra, ami csak a folyamat legvégén jelenik meg, vagy egy zavaró popup, mert elfelejtetted kikapcsolni és minden oldalon megjelenik.

2. Jól SEO-zott

Talán már hallottál a SEO – másnéven keresőoptimalizálásról korábban. Ennek lényege nagyon egyszerű: azt próbálod elérni, hogy organikusan (fizetett hirdetés nélkül) sokan rátaláljanak a webshopodra. Itt egy nagyon egyszerű példa: Ha zoknikat árulsz és valaki arra keres rá, hogy “fekete zokni”, akkor a Te webáruházad jöjjön ki valahol a keresési találatok elején. Ez egy hosszú folyamat, amit folyamatosan csinálni kell.

Az egyik fontos alapja a SEO-nak, hogy technikailag rendben legyen a webshopod. Ezalatt azt értem, hogy könnyen használható, átlátható, mobilon is könnyen kezelhető.

A következő lépés a webshopban lévő tartalomra vonatkozik, vagyis, hogy mennyi, az adott kulcsszavakra vonatkozó tartalom található a webshopban. Nem véletlen tanácsos blogot írni, ez egyértelműen segíthet előre kerülnöd a Google rangsorban. Figyelj még a temrékleírásokra is, térj ki a részletekre és rejts el ott is kulcsszavakat, de persze ne ess át a ló túlsó felére. Sokan abba a hibába esnek, hogy mindent a Google-nek készítenek és a vásárló teljesen kikerül a képből. De a Google nagyon okos és ezt is ki fogja szúrni, úgyhogy  vigyázz! 😉

3. Legyen jó a terméked!

Igen, tudom. Ezt miért újdonság? Nyilván jónak kell lennie. De inkább gondold át még egyszer mielőtt webshopkészítésbe fogsz:

  • Van rá kereslet, vagy csak Neked tetszik a termék?
  • Valóban jó minőségű, megbízható forrásból szerzed be?
  • Nem telített a piac már meglévő felépített márkákkal?
  • Van USP-je (egyedisége) a termékednek? Ki tudsz tűnni?

Nem szeretném tovább boncolgatni ezt a részt, mert Máté beszél erről egy korábbi cikkben. Egy jó tanács lehet még, hogy egy kisebb csoporttal le is tesztelheted az ötletedet és a termékeket. De vigyázz, nehogy a motivációromboló embereket találd meg, mert a webshop kukába dobása mellett még az életkedved is elmehet! 😉

AJÁNLOTT CIKK: “Mitől válik népszerűvé egy termék vagy tartalom?”

Fontosnak tartottam, hogy megemlítsem ezeket az egyértelműnek tűnő dolgokat, mert ezek nélkül akármilyen profi marketing sem lesz képes Neked eladásokat generálni.

Miért Online Marketing?

A kötelező alapok letisztázása után térjünk át arra a részre, amiért valószínűleg rákattintottál erre a cikkre. 🙂

Elképzelhető, hogy felmerült benned is a kérdés: miért online marketingezzek? Vagy miért pont online marketing? Ha röviden akarom megválaszolni, akkor az így szól:

Az online marketing 2019-ben a legköltséghatékonyabb módja a vevőszerzésnek, függetlenül a vállalkozásod típusától.

Bátran merem állítani, hogy ha webshopod van, akkor nem csak lehetőség, hanem inkább kötelességed online marketing tevékenységeket folytatnod. Ennek oka, hogy ha csak a Facebookot tekintjük biztosan megtalálható a célcsoportod. Nagyon sokféle webshoppal dolgoztunk már együtt és nagyon kevés volt közte, ami nem volt sikeres a hirdetésekkel.

Ha Te olyan típus vagy, aki a számoknak hisz, itt van 3 tény:

  • A magyar internetezők 89%-a mindennap internetezik
  • Magyarországon több, mint 5 millióan használják a közösségi médiát
  • A magyar Facebook felhasználók száma szintén, több mint 5 millió

Bár ez csak egy rövid rész volt, remélem ezzel sikerült téged is meggyőznöm az Online Marketing fontosságáról, hiszen először el kell hinned, hogy sikert arathatsz.

A webáruház email marketing királya

Ha webáruházad van, akkor a két legfontosabb dolog, amire ügyelned kell az a Közösségi Média és az Email marketing. Mindegyik elképesztő megtérüléssel tud működni és rengeteg lehetőséget nyújtanak a vevőszerzésre és a vásárlók megtartására is.

Mielőtt részletesebben kitérnék a stratégiákra, fontos tudnod, hogy megfelelő célkitűzés nélkül nagyon nehezen fogsz sikereket elérni. Tűzz ki olyan célokat, amik elérhetők, jól meghatározottak, relevánsak, mérhetőek és egy időkorlátot is szabj.

AJÁNLOTT CIKK: “A célkitűzés alapjai – Így határozz meg SMART célokat!”

Lássuk a legfontosabb felületeket és a vonatkozó stratégiákat.

Az webáruház email marketing koronázatlan királya: a Klaviyo

Talán kitűnik az írásomból, hogy elég nagy rajongója vagyok a Klaviyo-nak. 🙂

De nem véletlen van ez így. Azért szeretem annyira ezt az email marketing szoftvert, mert nagyon egyszerűvé tette a dolgunkat. Már nem kell mindent a nulláról kitalálni, megtervezni, kivitelezni. Nagyon sok beépített sablonnal rendelkezik, meglévő automatizmusokat kínál és egy olyan intuitív interfészt, amit nem lehet nem megtanulni. 🙂

A szoftver egyébként nem régi, talán pár éves fejlesztés, de nagyon eltalálták.

Na de elég is a felesleges beszédből, mutatok pár konkrét tippet!

Ha előfizetsz a Klaviyo email marketing szoftverre, akkor két fő tevékenységet fogsz tudni végezni: Hírlevélküldés és Automatizmusok működtetése.

A hírlevelek lényege, hogy egy előre meghatározott listának / szegmensnek küldesz ki egy konkrét emailt. Ez a következő esetekben válhat hasznodra:

  • új terméket vezetsz be
  • valami hírt szeretnél bejelenteni
  • kampányt / leárazást csinálsz
  • folyamatos hasznos tartalmat szeretnél küldeni
  • VIP listának szeretnél ajánlatot küldeni stb.

Kiemeltem a pár legfontosabb, talán legtöbbször előforduló esetet, amire a hírleveleket érdemes használnod, de ettől függetlenül, ha neked más kreatív ötleted van, arra is nyugodtan használhatod.

Mint látod, itt inkább információközlés megy, tehát van egy viszonylag általános, nagyobb tömegre vonatkozó dolog, amit meg szeretnél osztani. Erre kiválóan alkalmas a Klaviyo hírlevelezője.

A hírlevelek után pedig térjünk át az automatizmusokra, az én személyes kedvenceimre. 🙂

Az automatizmusok lényege, hogy az emaileket egy ún. dinamikus, folyamatosan változó szegmensnek küldöd ki. Lehet, hogy először ez ijesztően hangzik, de hidd el, hogy nem bonyolult.

A lényeg, hogy előre meghatározol feltételeket és ezek alapján kerülnek bele az automatizmusba (Klaviyoban: flow) és kapják meg az emaileket. Majd ha a cél teljesül, akkor kiesnek a rendszerből.

Az automatizmusok kiépítésének csak a kreativitás szab határt.

Erre egy tökéletes példa a Kosárelhagyó automatizmus, amit minden webáruház esetében elsők között valósítunk meg. Azok az emberek kerülnek bele, akik a webáruházban kosárba helyezték a terméket, de fizetés nélkül kiléptek. Ez az ún. triggere, kiváltó oka az automatizmus elindulásának. Ezután egy órára érkezik egy levél, hogy elfelejtette befejezni a vásárlást és a kiszemelt termék a kosarában várja. Majd, ha ennek hatására nem vásárol, akkor még két emailt kap a potenciális vásárlójelölt a végén akár egy kuponkóddal befejezve.

Persze ennél sokkal bonyolultabb, még jobban szegmentált automatizmusokat is ki lehet építeni, írok pár konkrét példát, ami a webáruháztulajdonosoknak hasznos lehet:

  • Kosárelhagyó automatizmus
  • Böngészés elhagyás automatizmus
  • Vásárlói visszanyerés automatizmus
  • Üdvözlő automatizmus
  • Nyereményjáték automatizmus

Ha szeretnél még jobban belemerülni a Klaviyo rendszerébe, akkor javaslom a másik cikkünket, ahol még többet megtudhatsz a felépítésről, és 2 automatizmust lépésről-lépésre megmutatok benne.

AJÁNLOTT CIKK: “Klaviyo: webáruház email marketing felsőfokon”

Fizetett hirdetések – hol a legjobb a megtérülés?

Ha a fizetett hirdetésekről van szó, akkor sok dolog eszünkbe juthat: Google Ads, Youtube hirdetések, Pinterest, Facebook, Instagram stb. Ezekről mind nagyon hosszan lehetne írni és mindegyiken elképesztő eredményeket lehet elérni, de most inkább azokra tenném a fókuszt, ahol mi a legnagyobb megtérüléseket szoktuk tapasztalni és Te is egy új szintre viheted a webáruházad online marketingjét rengeteg eladást realizálva.

A Facebook hirdetéseket naponta kezeljük több ügyfél számára és a webáruházaknál szoktuk elérni a legmagasabb ROAS mutatót, ezért ezt fejteném ki. Ne feledd: nagyon jó, ha mindenhol jelen vagy de ne hagyd, hogy a  “túl sokat akarás” elvegye a fókuszt, mert akkor megoszlik a figyelem és kiemelkedő sikert egyik helyen sem tudsz elérni. Érdemes inkább kevesebb helyen hirdetni, de azt nagyon kimaxolni. 😉

Mielőtt részletesebben kifejteném ezt a részt, fontos tisztázni, hogy a Facebook és Instagram hirdetéseket egy felületről kezeljük, mindegyiket a Facebook hirdetéskezelőben kell beállítani. Innentől fogva én egy kalap alá veszem őket, mert a megállapítások, amiket tenni fogok mindkettőre igazak lesznek. Ettől függetlenül természetesen van különbség a két platform között és ezekre érdemes is oda figyelned.

TOP 3 Facebook hirdetési célközönség

Én úgy veszem, hogy már el tudsz igazodni a hirdetéskezelőben és inkább kicsit talán haladóbb tippeket adok. Ha a célközönségek létrehozása még kínai számodra, akkor mindenképpen javaslom, hogy olvasd el Balázs cikkét. Ő képernyőfelvételeken, nagyon részletesen mutatja meg Neked, hogyan hozz létre célközönségeket.

AJÁNLOTT CIKK: “3 lépés a webáruházad tökéletes Facebook hirdetéseihez!”

Ha ezzel megvagy, akkor mutatom is a TOP 3 célközönségünket! 😉

A harmadik: Hideg célközönség

Talán furcsán hangzik, de rengeteg olyan eset van, hogy egy jól meghatározott, átgondoltan létrehozott hideg célközönség sok vásárlást hoz. Hideg közönség alatt azt értem, amikor olyan embereket célzol, akik még semmilyen kapcsolatban nincsenek a webáruházaddal és a márkáddal. Itt egyszerűen érdeklődés alapján meghatározod, hogy az általad eladni kívánt termékek iránt ki érdeklődhet.

Ez elég egyszerűen hangozhat, de miben rejlik itt a titok?

Elsősorban abban, hogy jól kell ismerned a célpiacodat! Tudd pontosan, hogy kinek akarsz eladni és tudd, hogy mi érdekli őket. Ha ismered a termékedet, akkor ezt is tudni fogod. Gondolj az ő problémájukra és arra, hogy milyen emberek lehetnek ők. Ennek kidolgozására egyébként nagyon jó eszköz a Buyer Persona. Ennek lényege, hogy egy fiktív személyt olyan tulajdonságokkal látsz el, mint a célközönséged, és ezáltal sokkal egyszerűbb lesz elképzelned.

Amit sokan nem tudnak, hogy nem csak hozzáadni, hanem kizárni is lehet a közönségekből, ami szintén jól jöhet.

A második: Vásárlás alapú Lookalike közönség

Talán már hallottál az ún. Lookalike vagy hasonmás közönségről. Ha nagyon le akarom egyszerűsíteni, akkor így magyaráznám el: a Facebook adatokat gyűjt a vásárlóidról, megnézi, hogy ők milyen emberek, mi érdekli őket, hogyan viselkednek stb., majd ennek mintájára létrehoz egy közönséget, amiben a profilozott emberekhez hasonlóak vannak.

Így készíti a Facebook a hasonmás közönséget

Na de miért olyan hatékony ez?

A válasz nagyon egyszerű: A gépek okosabbak, mint mi. 🙂 A Facebook annyi szempontot vesz figyelembe, amit valószínűleg mi már nem tudnánk követni. És amit a gép megtanul, azt nagyszerűen alkalmazza, aminek egy tűéles célzás az eredménye.

PRO tipp: Ha létre akarsz hozni vásárlás alapú Lookalike-ot, akkor hozz létre egy 180 napos vásárlási közönséget (hogy nagy legyen az alap, amiből dolgozhat) és ezen alapuljon a Lookalike közönséged.

EXPERT tipp: Ha sok az adatod, kísérletezz a Value-Based Lookalike közönséggel!

Az első: Remarketing közönségek

Nincs olyan közönség, ami jobb lehet a remarketing közönségeknél. Nagyon ritkán fordul elő, hogy a webáruházaknál ne a remarketing közönség teljesítsen a legjobban.

Remarketing közönség alatt azokat az embereket értjük, akik már valamilyen formában találkoztak a márkáddal. Természetesen itt is rengeteg különbséget lehet tenni és nem mindegyik hozza a kiemelkedő eredményt.

Facebook kampány megtérülés
Facebook hirdetéskezelő

99%-ig biztos vagyok benne, hogy a Te webáruházadban is a képen látható Dinamikus Remarketing fog a legjobban működni. Ha nem csak álmodozni szeretnél ilyen eredményekről, akkor azt javaslom, hogy most nagyon figyelj. 🙂

A Dinamikus Remarketing lényege, hogy a webhelylátogatókat olyan módon remarketingeled, hogy ők pontosan azokat a termékeket látják a katalógus formájú hirdetésben, amiket ők korábban megtekintettek vagy kosárba helyeztek. Természetesen a helyes, precíz szegmentáció és a tesztelések nélkül ez sem működik, ezért mindenképpen olvasd el Dávid cikkét is, ahol részletesen bemutatja, hogyan hozd létre a Dinamikus Remarketing kampányodat.

AJÁNLOTT CIKK: “Minden, amit a dinamikus Facebook hirdetésekről tudnod kell!”

Ha egyéb kampányt csinálsz, akkor pedig simán próbáld meg egy közönségbe beletenni Facebook, Instagram és Webhely-el kapcsolatban lévőket, mondjuk 30 napra visszamenőleg. Ez is egy ütős célközönséget szokott eredményezni, de figyelj arra, hogy a költségkereted ne legyen túl magas, mert akkor a gyakoriság az egekbe szökhet és gondolom túl idegesítővé Te sem akarsz válni. 🙂

Még egy bónusz tipp a Facebook hirdetésekhez: az elemzést sose hagyd el! Mindig figyelj az adatokra és ne a Te saját intuíciód alapján hozz stratégiai döntéseket. Az adatok és az eredmények sosem hazudnak és segítségükkel tudod meghozni a legjobb döntéseket a jövőre vonatkozóan!

AJÁNLOTT CIKK: “Egy Facebook kampány kielemzésének legegyszerűbb módjai”

Tartalommarketing, mint márkaépítés és értékesítési csatorna

Sokan elhanyagolják és nem törődnek a tartalommarketinggel. Ez sajnos nagy hiba és hosszú távon nagy bevételtől esik el a webáruházad, ha nem foglalkozol stratégiai szinten a tartalommal. Igen, jól hallottad: stratégiai szinten. 🙂

Sokan úgy gondolják, hogy a tartalommarketing az csak azért van, hogy “legyen valami az oldalon” vagy “lássák, hogy aktív vagyok” pedig ennél sokkal többről szól. Egy átgondolt, felépített stratégiával óriási lépéselőnybe kerülhetsz versenytársaiddal szemben és könnyen lelökhetsz bárkit a trónról.

Na, de akkor kezdjük az alapokkal: mi egyáltalán a tartalommarketing?

Nagyon egyszerűen fogalmazva: olyan tartalmak előállítása, megosztása és végigkövetése, amelynek a végső célja a vásárlók szerzése. Konkrétan jelenthet képet, videót, eBookot, tanulmányt, cikket stb.

Most, hogy a legalapvetőbb dolgokat átvettük, megosztom veled a jelenlegi TOP 3-mas listát (nagyon szeretem a TOP 3-mas listákat 🙂 ), amiből kiderül, hogy mire érdemes fókuszálnod.

AJÁNLOTT CIKK: “Tartalommarketing kisokos – így kezdd a tartalomgyártást!”

A harmadik: eBook

Az eBookok nagyon hasznosak lehetnek a leadgyűjtésnél. Az eBook igazából egy PDF formátumú dokumentum, amiben hasznos tippeket, tudást osztasz meg az olvasóval, mindezt teljesen ingyen. Persze vannak olyan eBookok is, amik pénzbe kerülnek és azok is jól működhetnek, de az email címek gyűjtésére az ingyenes eBookok nagyon jól be szoktak válni. És persze miután az email cím birtokában vagy, elkezdheted haszontalan sales emailekkel bombázni a felhasználót. Na jó, ha ezt komolyan vetted, akkor nem figyeltél eddig. 🙂 Természetesen nem erről van szó, hanem inkább arról, hogy elkezdheted felépíteni a márkát egy jól szegmentált, átgondolt automatizmuson keresztül ezzel szépen terelgetve a vásárlás felé az embereket. Ez azért jobban hangzik, ugye?

Az emberek szívesen fizetnek az email címükkel, ha valóban hasznos anyagot kapnak érte.

Lehet, hogy benned is felmerült: oké, de miről szóljon az eBookom?

A válasz nagyon egyszerű: írj arról, amihez értesz! Itt a szakmai tudás és a hozzáértésed, szakértelmed kell, hogy megmutatkozzon, mert amellett, hogy segíted az embereket hasznos információkkal, tippekkel a saját márkádba vetett bizalmat is építed. Gondold át, hogy mit árulsz és, hogy ehhez kapcsolódóan mivel tudnád segíteni az embereket aztán kezdődhet is a leadek gyűjtése!

A második: Email marketing

Fent már írtam erről, ezért nem is részletezném ki túlságosan. Légy folyamatos kommunkációban a feliratkozóiddal, nyújts nekik értéket és segítsd őket a vásárlói útvonalon történő haladásban hírlevelek formájában, ahol a cikkeket foglalod össze, videókat küldesz stb.

Az első: Blogolás

Szerinted miért került a blogolás az első helyre? Az oka egyszerű: mert elképesztően sokoldalú. Máté említi egy korábbi cikkében a blogolás előnyeit, ahol elmondja, hogy mennyi mindenre képes a blogolás. Ha csak egyet kellene kiválasztanom az előnyök közül, akkor az biztosan a SEO lenne. Ha a webáruházadat a Google első oldalán szeretnéd tudni, akkor én a helyedben egy blog stratégiát gondolnék át. Máté erről is ír a fent említett cikkben, szerintem mindenképp olvasd el Te is! 🙂

AJÁNLOTT CIKK: “Így kezdd a blogolást! – A hatékony blogírás alapjai”

A legfontosabb mielőtt nekiállsz: a gyakoriságot mindenképpen határozd meg! Az nem fog előrevinni, hogy “néha” megjelenik egy-egy blog a semmiből mindenféle mögöttes stratégia nélkül.

Tartalom az Instagramon: a felkapott “sztár platform”

Nem véletlen említem meg így az Instagramot. Valószínűleg már Neked is feltűnt, hogy az Instagramnak 2018 óta mekkora sikere van és, hogy egyre többen használják. A vállalkozói körben nagyon sokszor téma és úgy gondoltam mindenképpen érdemes kitérni rá és átbeszélni, hogy a Te webáruházad hogyan profitálhat ebből.

Az alapok itt sem változnak: Mivel ez is egy platform, ahol tartalommarketinget végzel, itt is értéket kell nyújtanod és türelmesnek kell lenned, hiszen ez nem egy Facebook hirdetési kampány, ami holnapután 10 vásárlást fog Neked generálni. Ez is egy hosszú távú befektetés, egy nagyon jól megtérülő befektetés, ha tudod mit csinálsz. 🙂

Arra a kérdésre, hogy “Mit posztoljak?” én nem fogok tudni Neked választ adni. Ez mindenki esetében más és teljesen attól függ, hogy mi a webáruházad témája, melyik az a niche amit el akarsz érni. Amiben viszont tudok segíteni Neked az az alapok és egy-két további tipp & trükk megosztása.

Akkor kezdjük az alapokkal.

  • Válassz olyan nevet, amiről egyértelműen lehet tudni, hogy a Te webáruházadról / márkádról van szó.
  • A profilképnek lehetőleg a logódat válaszd (természetesen megfelelően méretezve).
  • Olyan tartalmat készíts, amit Te is szívesen lájkolnál, küldenél tovább és osztanál meg a barátaiddal. Az Instagram ezt fogja értékelni!
  • Légy színes! Ne állj meg a képeknél. Készíts videót, boomerangot, élőzz és az IGTV-t se felejtsd el.
  • Légy része az általad létrehozott közösségnek.

AJÁNLOTT CIKK: “Instagram tippek & trükkök – Gyakorlatias módszerek a sikeres fiókhoz”

Pont a napokban néztem egy rövid videót Gary Vaynerchuk-tól, aki a következőt mondta: 

“Ha nem válaszolsz a tartalmaid alatt lévő kommentekre Instagramon az olyan, mintha megtartanál egy prezentációt, majd a végén, amikor kérdéseket tesznek fel Neked szó nélkül kisétálsz az előadóteremből.”

Hogyan mérd a sikeredet az Instagramon?

Az összes platformra igaz, hogy ki kell tűznöd jól meghatározott célokat valamint az is igaz, hogy ezen célok sikerességét mérned is kell. De ne állj meg ott, hogy a követőid számát nézegeted csak! Az Instagram Insights segítségével ennél sokkal többet megtudhatsz.

Ahogy ezt már olvashattad az “Instagram Marketing útmutató [2019-es kiadás]”-ban több lehetőséged is van az eredmények mérésére. Megnézheted az Interactions felületet, ahol azt látod, hogy mennyi aktivitást értél el a profilodon. Ezen kívül szintén az Insights-ban következtetéseket vonhatsz le arra vonatkozóan, hogy mikor posztolj, milyen tartalom az, ami igazán megfogta a közönséged, láthatod hányan küldték tovább a posztodat, hányan kommenteltek stb.

Talán elsőre feleslegesnek hangozhat ez a sok minden de hidd el, hogy nem csak a követőszám és a lájkok, ami alapján szeretni fog téged az Instagram algoritmusa. Nem olyan régi hír egyébként, hogy az Instagram posztok alatt egyáltalán nem fognak látszódni a lájkok, mert Zuckerberg úgy gondolja, hogy ez negatív hatással van az önbecsülésre és az emberek sokszor azért nem töltenek fel képeket, mert attól tartanak, hogy nem kapnak elég lájkot. Durvább esetben feltöltik és leszedik miután látták, hogy nem érkezett elég lájk. Ausztráliában, Olaszországban és még egy pár helyen már ez teszt formájában el is kezdődött egyébként.

BÓNUSZ TIPP: Ne hasonlítgasd az Instagramot a Facebookhoz és ne ugyanolyan tartalmat ossz meg a két platformon. Teljesen más kommunikációt igényel a két felület.

Konklúzió + action steps!

Ha idáig eljutottál, akkor a következőt gondolod: “Ez most komoly? Erre mind figyelnem kell, hogy sikeres legyen a webáruházam?”

A kemény válasz: Igen, és ez még csak a kezdet.

A válasz, amit adnék Neked ha most szemtől-szemben állnánk: Igen, de a megfelelő célkitűzéssel és átgondolt stratégiával és rendszerekkel ez könnyen elérhető! Ne vágj bele túl sok dologba egyszerre, ne veszítsd el a fókuszt és állj neki ma! Csak így megy.

Íme, amit én csinálnék a helyedben a cikk elolvasása után:

  • Kiválasztom azokat a részeket, amivel nem kell foglalkoznom, mert már megvagyok vele.
  • Pontokba szedem azokat a részeket, amivel muszáj foglalkoznom.
  • Prioritási sorrendet állítok.
  • A prioritási sorrend első pontját szétszedem kisebb részfeladatokra.
  • A részfeladatokra határidőt tűzök ki.
  • ELKEZDEM!

Sok sikert! 😉

Ha hasznos volt számodra ez a cikk vagy esetleg hiányoltál belőle valamit, akkor kommentelj ide, nagyon szeretném hallani, hogy mit gondolsz. Ha ismersz valakit, akinek webáruháza van, akkor segíts neki és küldd tovább ezt a cikket.

Send this to a friend